Burger,

Malaysia Burger On 16 Tersenarai Top 50 Best Burger In Asia

Rabu, Februari 12, 2020 Mahamahu 15 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Makanan burger di Kuala Lumpur telah berkembang dengan cepat dari gerai-gerai jalanan ke restoran-restoran dengan pelbagai resipi burger baru. Pilihan telah banyak dari kedai makanan segera seperti Burger King dan McDonald. Walau bagaimanapun, persoalannya masih adakah restoran yang mempunyai burger terbaik di Asia? Hasil kajian terkini oleh laman web antarabangsa, Big Seven Travel mendedahkan 'Malaysian Burger on 16' berada dikedudukan tempat ke-43 dari Top 50 Best Burger di Asia.

Burger dan kentang goreng, masakan Amerika yang paling popular menjadi kegemaran terutama untuk penduduk bandar yang hanya mencari makanan yang lazat dan berpatutan untuk makan waktu malam atau siang. Burger masih padan dengan harga kerana menurut pakar makanan burger dengan kombo bun dan patty bersaiz besar yang dipenuhi dengan salad, keju dan mayo. Dengan kedai burger yang semakin banyak, orang ramai banyak pilihan dengan rasa yang lebih baik dan pilihan yang lebih sihat. Ini telah menyebabkan banyak kedai makan mencipta burger mereka sendiri 'designer' atau dikenali sebagai burger gourmet untuk memenuhi selera para pelanggan.
Chickpeas Burger


Cheese Burger

Menurut mengasaskan Malaysian Burger on 16 bersama dua rakan partner tiga tahun lalu berkata, sebab utama kenapa burger mereka telah dipilih sebagai antara 50 Burger terbaik di Asia adalah kerana persamaan mereka dalam rasa burger gaya ala Amerika. Komponen yang paling penting dalam burger yang sempurna adalah patty yang harus berkualiti tinggi dan halus. Mereka disini menggabungkan pemotongan premium daging lembut Australia dan menggunakan sos serta bahan buatan sendiri.
Loaded Burger

 Skirt Burger

The Double Smash Burger

Untuk bersaing dengan pengeluar burger lain, mereka mempunyai 20 jenis burger dari daging lembu, ayam dan vegetarian. Semua burger gourmet biasanya dihiasi dengan sayur-sayuran segar dan drizzled dalam sos berperisa. Sos itu diilhamkan dari masakan tempatan atau antarabangsa contohnya sos teriyaki yang diilhami dari Jepun. Apapun pilihan ramuan yang penting hasil akhirnya harus menarik bagi para pelanggan.

Spinach Burger

Vegan Burger

Mereka bergitu berhati-hati dalam memastikan gabungan daging, suhu, jenis roti, dan topping serasi untuk rasa yang sempurna. Tambahan juga sedang mencari pencuci mulut yang lazat bersama burger yang dihasilkan. Ini telah mencetuskan banyak idea untuk mencuba beberapa ramuan pencuci mulut yang unik. Pencuci mulut ini juga ada hampir separuh ruang menu mereka di sini. Moist Molten Chocolate Cake yang dihiasi dengan ais krim vanila dan milkshake mentega kacang adalah antara pencuci mulut yang menjadi kegemaran di sini.

Jadi sama ada korang lebih suka burger klasik atau yang mewah, ingatlah bahawa terdapat lebih banyak burger yang kelihatannya mudah tapi rasa begitu lengkap. Malaysian Burger on 16 mempunyai outlet di No 6, Lorong 1 / 77a, Imbi, 55100 Kuala Lumpur. Senang nak cari bersebelahan jalan dengan Berjaya Time Square. Waktu Operasi dari pukul 11.00 pagi hingga 1.00 pagi. 










15 ulasan:

  1. Kusss semangat Maha oii, menjejes ayaq liuq masuk sini uii...semua sedap-sedap..tu baru nengok gambo belum lagi dapat rasa tu..perghhhh

    BalasPadam
  2. Burger ni saya paling suka Benjo yang simple tu ajer. Hehe tapi burger ni memang suka sangat sebab makanan dia simple dan kena dengan tekak. Merahnya warna Vegan Burger tu eh?

    BalasPadam
  3. Astaga. Dugaan apakah ini? Kenapa lazat sangat burger-burger nie semua? Dan kenapa MM tak ajak Rawlins pergi sekali?

    BalasPadam
  4. Wow!!!!!! You make me craving for burger now. As a Malaysian I am proud that our Burger has been listed one of the best in Asia. Malaysian burger memang sedap.

    BalasPadam
  5. pergh meleleh air liur tengok gambar burger2 ni. ni tak aci ni nak kena suruh maha belanja kita makan burger ni.

    BalasPadam
  6. Sedapnya terliur tengok burger macam ni puas hati tengok patty dia eeeiii nak pergi makan

    BalasPadam
  7. adui, dugaan apakah ini? saya dah lama tak makan burger.actually our street burger paling best berbanding restoran makanan segera. yang dlm list ni bolehlah cuba nanti. Malaysian burger.

    BalasPadam
  8. Mak aihhh burger dia menyelerakan sungguh. Dahla memang peminat burger. Saje tau nak naikkan kalori Marina. Seteresss

    BalasPadam
  9. Assalamualaikum Tuan Maha Mahu, jemput sertai give away dengan hadiah tunai RM1000 oleh Mamapipie & Friends.

    Hadiah RM200 (Seorang Pemenang)
    1 x RM200

    Hadiah RM100 (2 Orang Pemenang)
    2 x RM100

    Hadiah RM50 (14 Orang Pemenang)
    14 x RM50

    Penyertaan sangat mudah & tarikh tutup giveaway pada 29 Feb 2020. Klik sini sekarang untuk sertai.

    BalasPadam
  10. terliur teruk tengok burger. Sekarang ni memang saya cari burger paling sedap, tapi belum lagi. Semua biasa biasa je, sedap dia kalau nak tengok, dari segi sos, daging dansayur dia fresh ke tak, fuhhh lapar sangat cite pasal burger ni. Takut sikit nak try, bun yang warna merah tu, ahahhaha

    BalasPadam
  11. saya suka burger yang simple. patty, lettuce, sos, mayo and tomato. ala amerika gitu. hehe

    BalasPadam
  12. ishhh ishhhh apo tunjuk burger pulakkk ...tapi tengok pun berkenan ...memang special nampaknya ...nak2 Vegan Burger tu ....sesekali apa salahnya cuba lain dari yang lain yang penting janji halal ....

    BalasPadam
  13. Ya ampun.. Haritu tgk macam tak banyak ni tengok pergh.. Dhla gebu gebas roti dia.. Isi padat.. Macam besar je.. Puas makan ni

    BalasPadam
  14. aduhhh.... terliurnya.. kejam kejam!!! hahahhaa.. sedap sedap oii... meriah! mujur la jauh kalau dekat sis terjah dh ni

    BalasPadam
  15. Wow! menariuk gambarnya bro..

    BalasPadam