Fast Food,

Marrybrown Meraikan 38 Tahun Sebagai Restoran Segera Halal Memperkenalkan Rendang Ayam Asli

Khamis, Oktober 03, 2019 Mahamahu 19 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Betullah kata orang bahawa makanan menyatukan kita rakyat Malaysia yang berbilang kaum. Maha setuju dengan pendapat itu kerana kita rakyat Malaysia semua makanan kita ada dan memang kita makan.  Jadi tak dinafikan bahawa kita kaya dengan makanan tradisional yang sampai orang luar pun sanggup datang sini untuk menikmati makanan kita.

Sebab itu rantaian makanan segera Halal yang terbesar dan pertama yang diperkenalkan di Malaysia iaitu Marrybrown memberpekalkan juadah tradisional dalam set hidangan mereka. Korang sukankan makan Rendang Ayam jadi mereka bawaka kali ini promosi juadah kesayangan rakyat Malaysia kepada semua.


Maha pun suka makan kuah rendang tambah-tambah waktu Hari Raya, tapi kini korang boleh nikmatinya setiap masa bermula dari 19 September yang lalu sehingga 3 November 2019. Maha mula-mula tak percaya kat restoran makanan segera macam Marrybrown ada sediakan Rendang Ayam. Betul ke sedap, jadi Maha tekad pergi cuba sendiri sebab nak tahu tahap mana kesedapan rendang ayam itu.


Kali ini mereka perkenalkan dua kombo MB Rendang Ayam Asli iaitu Burger Ayam Rendang dari harga RM12.50 dan juga Nasi Rendang Ayam dari harga RM13.90. Maha cuba dua-dua sekali dan ternyata ia memang memenuhi selera rakyat Malaysia yang suka akan rasa kuah rendang. Sos rendang mereka ini tidak begitu pedas dan juga rasa lemak asli nya. Bila dipadankan dengan ayam goreng tu memang sangat sesuai rasa tak puas makan sekali.


Salam kombo Burger Ayam Rendang ini korang boleh dapat sekali fries dan juga minuman ringan. Dalam burgertu pula ada bun roti daging ayam bersama sos rendang dan juga timun sangat sempurna sekali. Kalau yang kombo Nasi Rendang Ayam tu pula dalamnya ada sama dengan minumam ringan, 1 biji telur rebus, hirisan timun, papadom dan juga nasi beraroma. Kenyang kalau makan satu set ini saling melengkapi.


Hari tu tak puas makan satu Maha siap order bungkus bawa balik lagi dan mereka sediakan dalam kotak bungkusan yang sangat cantik bercirikan Malaysia. Kalau korang rasa nak cuba juga menu baru dari Marrybrown ini boleh pergi mana-mana cawangan berhampiran kat seluruh Malaysia dah ada kombo ini. Maha dah cuba korang bila lagi. Sekali rasa mesti nak lagi lah.

Maklumat lanjut mengenai Marrybrown dan promosi lain boleh layari:







19 ulasan:

  1. adush sedapnya. jenama yang dipercayai

    BalasPadam
  2. Bestnya Marry Brown, akak suka dia nyer ayam goreng tu..nanti la ajak Dania makan Marry Brown la...lama x layan ni...

    BalasPadam
  3. wahhh rendang ayammm???? sekarang ni bila-bila terasa nak rendang boleh la ke marry brown! ada satu outlet dekat rumah. boleh laa ajak family makan makan kat sanaa..

    BalasPadam
  4. Alamak bang Maha! Saya ni dahlah peminat tegar rendang ayam! Okaylah nanti bolehlah nak ajak famili or member-member lepak sini pula. Kena try dan rasa sendiri juga ni. Hihi.

    BalasPadam
  5. Auntie Lilly is definitely going to try out the new rendang chicken burger & rendang chicken rice this month.

    BalasPadam
  6. Hey sedapnya awak. saje jekan buat kita terliur. nanti nak p cari marrybrown la kalau macam ni. bencik tau.

    BalasPadam
  7. Lama betul tak makan marry brown ni tengok maha makan terus rasa nak makan je. Nak they menu rendang Yang baru plak

    BalasPadam
  8. terliurnya. kat kelantan ni rasanya dah takde marrybrown. ke ada lagi kat mana mana tak pasti. once before ada kat pengkalan chepa sekarang dah tutup.

    BalasPadam
  9. Amboi. Gembiranya dia dapat burger lazat Marrybrown tu. Dah la tak ajak kita, kalau tak, boleh gelak sesama sambil merendang. Gitew.

    BalasPadam
  10. Sedap la pulak tengok rendang ayam tu. Nak cuba juga la untuk tahu kesedapannya. Psttt.. makan nasi rendang ayam tu dengan tangan je senang, guna sudu plastik tu patah kang haha hihi

    www.maisarahsidi.com

    BalasPadam
  11. Nak gi cari la Marry Brown terdekat and try this new menu. sekarang dh takyah makan rendang dengan ketupat msa raya je.. kt marrybrown dh boleh try dgn burger lagi tu.

    BalasPadam
  12. wahh.. ada rendang pulak da dekat marrybrown.. bukan bhiase2 ni. macam mana rasa rendang mb ? sedap tak ? nk cuba jgk la. rawang dh buka mb baru, senang nak rasa

    BalasPadam
  13. Yeahh ena suka makan kat marrybrown taw. Cuma tula sadis kat muar takde branch. Balik kampung minggu ni boleh lah makan kan. Lagi promosi masih on going.

    BalasPadam
  14. wah... tak sangka ya Marrybrown dah lama bertapak di tanahair kita ni... it is like growing together with the nation gitu... haritu ada la ternampak promotion tentang burger rendang ni... nanti nak cuba lah... rasa teringin terus nak try bila tengok you try out... hehehehe...

    BalasPadam
  15. wehhh lama sangat dah brand ni. cuma hairan kenapa tak banyak cawangan. susah betul cari. sedapnyaaa makanan diaaa~

    https://www.adlinatasyaa.blogspot.com

    BalasPadam
  16. Sedapnya Marrybrown, saya dari kecil smpai sekarang belum pernah lagi makan dkt marrybrown ni. Nk kena cuba la nnti.

    BalasPadam
  17. Wah marrybrown ademacam2 sekarang ye..kali ni rendang pulak..namapk macm sedp..boleh cuba nanti ni

    BalasPadam
  18. Aku dah lama x makan marry brown rindu pulak. Wahh sekarang ada varian br nampak menarik juga

    BalasPadam
  19. Haritu ada nampak jugak menu baru ni, tapi tak berani nak cuba. Best ke? Selalu duk suka makan cheesy burger & ayam goreng dia je. Nanti nak try la burger baru ni

    BalasPadam