Chines Cuisine,

Xinnature Dim Sum Meneroka Pasaran Halal Di Malaysia

Isnin, September 02, 2019 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Kita tahu Dim Sum adalah makanan bangsa China yang mana mereka suka nikmati makanan ini pada waktu pagi mahupun tenghari serta malam. Makan dengan Dim Sum yang panas-panas lagi syok tu. Tapi sebagai kita rakyat Malaysia yang berbilang bangsa keperluan untuk meneroka pasaran halal membuka inisiatif kepada Xinnature Dim Sum untuk ke arah tersebut.

Xinnature Dim Sum adalah pengeluar produk makanan Dim Sum yang cukup terkenal di Malaysia. Kini mereka mahu mengembangkan lagi produk ini agar boleh dinikmati seluruh rakyat Malaysia. Walaupun masih dalam proses tapi perjalanan ke aras itu telah dimulakan. Maha sendiri dijemput untuk mencuba Dim Sum yang enak keluarkan mereka sendiri melalu dapur yang dikawal dari seji kualiti dan sumber masakannya. 




Hari tu ramai peminat dan juga pengusaha yang mahu mengusahan jualan produk Dim Sum mereka juga dijemput bagi mencuba beberapa menu Dim Sum Mesra Muslim ini. Paling menarik perhatian Maha adalah Custard Bun iaitu pau didalamnya ada inti telur masin yang cair meleleh. Ni maha tak sempat ambil gambar masa makan sebab memang sedap giler kegemaran Maha.




Kemudian mereka mengeluarkan produk Dim Sum yang diperbaharui seperti Petai Bun, Vege Bun dan juga Otak-otak. Semua ni sangat sesuai dengan selera rakyat Malaysia dan juga pastinya Halal. Macam mana nak dapatkan Xinnature Dim Sum ini? 



Sebenarnya mereka adalah pengeluar produk Dim Sum dan mereka memperlawa kepada usahawan muda dan juga muslim untuk berkerjasama dalam mengembangkan kosep kiok Dim Sum di seluruh Malaysia. Namun mereka bakal membuka cawangan pertama Xiannature Dim Sum di Ampang Point dan juga beberapa lokasi yang telah dipilih seperti Melawati Mall, Sogo KL dan IOI Putrajaya. Tunggu pengumuman selanjutnya ok. Maha pun tak sabar nak cuba ni.

Info lanjut layari:








0 Pandangan: