A&W,

Tahniah A&W Buka Cawangan Restoran Ke-47 Di EkoCheras Mall

Jumaat, Mac 08, 2019 Mahamahu 2 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Tahniah kepada A&W Malaysia sebagai restoran makanan segera yang pertama di Malaysia telah melancarkan pembukan restoran ke-47 di EkoCheras Mall. Majlis perasmian pembukaan restoran terbaru ini telah diadakan baru-baru ini yang turut dihadiri oleh penyanyi muda yang popular dengan lagu Permatah Hati iaitu Nabila Razali, Ketua Pegawai Eksekutif A & W Malaysia, George Ang serta David Lee, Pengarah Rantaian Pembekalan & Teknikal A Great American Brand Sdn. Bhd.  


Tahun ini juga merupakan ulang tahun ke 100 Restoran A&W diseluruh dunia menjadi sebagai restoran penyedia makanan segera paling lama di dunia. Semua orang tahu kalau datang ker A&W ni mesti akan kena cuba minuman paling popular mereka iaitu RB Floats yang menjadi warisan daripada dahulu hingga sekarang. Maha sendiri kalau datang sini akan order RB Float dan makan bersama dengan ayam goreng terbaik mereka. 


Tahun ini A & W Malaysia merancang mengembangkan jumlah bilangan restoran di negara ini kepada 60 buah menjelang akhir tahun 2019 dan 100 buah menjelang akhir tahun 2021. Restoran yang baru dirasmikan ini membawakan konsep yang lebih segar dan lebih modern sesuai dengan perubahan zaman serta pengambilalihan baru oleh Inter Mark Resources Sdn. Bhd.


Kehadiran Nabila Razali adalah salah satu strategik dalam menarik minat ramai anak muda dan juga generasi Y untuk terus memilih restoran A&W bukan sahaja untuk nikmati makanan tetapi juga untuk melakukan pelbagai aktiviti bersama rakan-rakan. Juga membawa konsep mesra keluarga dalam memberi peluang ibu bapa bersama anak-anak menikmati juadah sedap seperti Beef Coney atau Chicken Coney yang menjadi kegemaran semua. 




Maha juga turut berada pada majlis perasmian cawangan terbaru mereka ini sangat meriah dan ramai orang hadir kerana suka dan percaya kepada jenama makanan segera ini. Korang tahukan yang restoran pertama A&W di Malaysia adalah terletak di Jalan Tunku Abdul Rahman dan masih kekal sehingga sekarang sejak dari tahun 1963. Maha tak lahir lagi masa tu yer wakakaka tapi sekarang ia menjadi brand yang Maha suka. Tahniah buat A&W untuk cawangan terbaru mereka.






2 ulasan:

  1. Dalam banyak-banyak fast food ni memang A&W la favourite LeYa... Memang takde tandingi lagi RB Floats dia tuh... Kalau teringin memang akan ke cawangan-cawangan berdekatan untuk nikmatinya.. Errmmm...sedapnya... Nak la.. Nak laa... hehe..

    BalasPadam