Buffet,

Tahun Baru Cina Yang Penuh Berlimpah Mekar Di Hilton Petaling Jaya

Rabu, Januari 16, 2019 Mahamahu 1 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Tak lama dah kita nak sambut Tahun Baru Cina sangat cepat masa berlalu. Kali ni kita makan hidangan tahun baru ni di Hilton Petaling Jaya dengan bertemakan 'Year of Blooming Abundance'. Maha hari tu sempat menikmati hidangan makan tahun baru yang lain daripada lain dan sangat mengguiurkan.


Kali ini hidangan ini disediakan di restoran Cina Toh Yuen tingkat 1 hotel tersebut, yang menghidangkan hidangan ‘signature’ seperti udang harimau goreng, makanan laut yang direbus, ikan berwarna oren yang dikukus jus dan hidangan Yee Sang yang akan dilambung untuk menyambut tahun baru penuh dengan kemakmuran, kesihatan yang baik, kekayaan yang baik dan banyak lagi. 




Toh Yuen Set Menu ini akan bermula daripada tarikh 8 Januari hingga 28 Februari 2019 dari pukul 12.00pm hingga 2:30pm untuk makan tengah hari dan 7:00pm hingga 10:30pm untuk makan malam. 


Pilih daripada menu set 9 kursus dari Kebahagiaan Kekal berharga RM 1,988 nett setiap meja 10 orang, Luck dan Joyfulness berharga RM 2,288 nett setiap meja 10 orang dan Abundance dan Prosperity berharga RM2,888 nett setiap meja 10 orang. 


Salmon Sashimi Yee Sang berharga RM 148 nett (Biasa untuk 2 hingga 5 orang); RM 268 nett (Besar untuk 6 hingga 10 orang). 

Salmon Deep Salmon Skin dan Salmon Sashimi Yee Sang berharga RM 168 nett (Biasa untuk 2 hingga 5 orang); RM 288 nett (Besar untuk 6 hingga 10 orang). 

Salmon Sashimi, Soft Shell Crab dan Top Shell Abalone Yee Sang berharga RM 188 nett (Biasa untuk 2 hingga 5 orang); RM 308 nett (Besar untuk 6 hingga 10 orang).

Nine-Course set 
RM 2,288 nett (per table of 10 people) 

Prosperity “Yee Sang” with Crispy Salmon skin and Salmon Fish 

Braised Cordyceps flower with Scallop Diced, Garoupa Fish Fillet, Prawn Meat Diced and Asparagus Soup 

Braised Shell abalone Diced, Blazil Mushroom, Dried Sangkan Oysters Balls, Sea Moss and Seasoning Vegetables 

Steamed New Zealand Orange Roughy Fish with Yellow Bean Sauce 

Braised Oriental Style Duck served with Steam Flower Bun

Wok Fried Tiger Prawn with Thai Style Mayonnaise Sauce And Corn Flake 

Braised Seafood and Grain Rice with “Hock Chew” style

Fresh Coconut Jelly with Crispy Fried “Nian Gao” 

Chilled Peach Resin with Red Date and White Fungus 

Nak buat tempahan boleh hubungi +603 7955 9122 atau e-mel PETHI_FB@hilton.com

Alamat : HILTON PETALING JAYA 
               No 2, Jalan Barat, 
               Petaling Jaya, 
               46200, Selangor 






1 ulasan:

  1. Alaaaa...makanan lagi...bestnya kalau dapat yee sang..sampai hati x hajak kita tau....makanan lain pun nampak sedap tu ha...terus lapar dalam MRT ni

    BalasPadam