Fernleaf UHT Diperbuat Dengan 100% Mmmmm Susu Dari New Zealand

7:00 PG Maha Mahu 22 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Apa jenama susu yang memang korang atau korang bagi anak-anak minum cuba nyatakan. Bagi Maha yang warga dewasa terlajak usia ini hanya percaya kepada satu jenama susu yang memang semulajadi dan terjamin kualiti. Jenama apa lagi kalau bukan Fernleaf UHT yang dihasilkan daripada 100% Mmmmm susu dari New Zealand.


Kenapa produk ini menjadi pilihan Maha ada 3 sebab utama yang boleh Maha senaraikan di sini. Mungkin ia serba sedikit memberi korang pengetahuan kepada produk ini dan beralih kepadanya. Apa pun hak masing-masing untuk percaya pada mana jenama sekali pun, yang penting ia sihat dan berkualiti tinggi.

Lembu Yang Diberi Makan Rumput Segar


Bagi pengetahuan korang bukan semua lembu tenusu yang diternak diladang-ladang diberi makan rumput. Kebanyakan orang hanya nak mudah dan cepat membesar dengan beri makan produk makanan yang kurang berkualiti. Ini sangat mempengaruhi susu yang akan dihasilkan daripada lembut itu sendiri.


Di New Zealand dengan tanahnya yang subur, kadar hujangnya yang baik dan cahaya matahari yang banyak menjadikan salah satu tempat yang terbaik di dunia untuk menghasilkan susus. Kat sini adalah salah satu negara yang lembu tenusu dapat meragut rumput secara bebas tanpa berkurung dalam kandang. Wow patut kat sana mereka ada padang rumput ragut yang besar dan luas untuk industri tenusu ini.



Dengan menghabiskan 90% masa untuk meragut rumput secara bebas pada hari yang cerah, lembu tenusu di sini secara tidak langsung mendapat kandungan vitamin D yang sihat. Jadi sebab itu lembu tenusu mereka menghasilkan susu dengan tahap vitamin D yang lebih tingg berbanding lembu tenusu lain yang sering dikurung dalam kandang.

Pakar Tenusu


Ramai orang tahu kalau sebut sahaja New Zealand apa yang terpapar kat fikiran kita mesti lah pengeluar susu yang popular dan terbaik. Sebab kat sana mereka ada pengalaman lebih daripada 140 tahun dalam menguruskan ladang lembut. Juga semua peladang mereka adalah yang berdedikasi dalam memastikan kualiti tertinggi pada setiap peringkat pengeluaran susu.




Pemerhatian dan penjagaan mereka bukan sahaja produk tapi dari peringkat awal iaitu air yang diminum oleh lembu, rumput yang diragut oleh lembu sehinggalah kepada produk yang berkualiti untuk diedarkan kepada pengguna. Jadi sebab tu produk tenusu yang dikeluarkan memang sangat dipercayai dan dipasarkan selurun dunia.

100% Mmmmm


Ini yang Maha maksudkan bahawa apabila semua faktor dititik beratkan dan diberi keutamaan dalam memastikan produk yang terhasil berkualiti makan keluarlah produk susu yang 100% Mmmmm. Maksud Maha yang Mmmmm tu kerana ia adalah susu yang lazat dan berkualiti serta mempunyai kebaikan diperlukan badan. Sebab tu Maha suka produk susu dari Fernleaf yang dihasilkan 100% daripada New Zealand.



Orang dewasa memerlukan 1 gelas susu setiap hari korang memang kena minum susu setiap hari bukan sahaja kanak-kanak tau. Kita kena buang mindset itu bahawa susu hanya untuk kanak-kanak tapi orang dewasa juga perlu untuk kebaikan tubuh. Ramai tahu kebaikan susu ini tapi Maha nak bagi tahu juga bahawa susu ini dapat mebentuk tulang dan gigi yang baik jadi kena ambil susu setiap hari.



Jangan takut untuk nikmati susu ini kerana motis yang menyatakan bahawa kalau minum susu akan gemuk. Itu semua tidak benar dan ia hanya untuk menakutkan anda sahaja sebenarnya susu adalah satu minuman yang baik untuk diet korang. Kalau minum susu yang dicampur dengan gula tambahan itu yang tak baik sebenarnya jadi kena ambil susu yang semulajadi dan dipercayai kebaikannya seperti Fernleaf UHT ini.

Cara Nikmati Susu Yang Kreatif


Ada yang tak boleh minum susu terus macam tu apa kata korang hasilkan beberapa resipi yang terbaik menggunakan produk susu. Selalu kalau masak kat rumah tu kita menggunakan produk yang kurang sihat dalam masakan apa kata gantikan dengan produk tenusu yang memberi tambahan kesihatan tapi dalam masa sama masih boleh makan-makanan kegemaran kita. Contoh beberapa resipi yang Maha hasilkan dengan menggunakan produk dari Fernleaf UHT.


Banyak lagi sebenarnya resipi yang korang boleh buat dari produk susu ini dan paling mudah campurkan dalam makan seperti oat atau juga kacang badam memang sangat bagus dan sihat. Moga ia dapat memberikan kepelbagaian cara untuk korang mengambil susu walaupun bukan secara terus. Apa pun susu ini bagus untuk semua peringkat usia dan banyak khasiatnya jangan takut untuk ambil ok. Selamat menikmati susu dan khasiatnya ok.



*Gambar dari www.pexels.com





Anda juga suka post ini...

22 ulasan:

  1. terbaik susu fernleaf ni..:)

    BalasPadam
  2. Akak pun suka fernleaf ni sebab susu dia rasa mcm susu segar...memang selalu buat stock dekat rumah

    BalasPadam
  3. susu fernleaf uht paling best! anak-anak i suka sangat.. gemar minum until the last drop..yeah yeah! yummy!

    BalasPadam
  4. haha..comel je maha guna straw tu tapi kan kte pun suka tau minum fernleaf ni terutama yang coklat tu..memang 100%mmmmm

    BalasPadam
  5. Minum susu untuk dapatkan kalsium untuk tulang...hehe...comel patung lembu tu. Bila la bole gi New Zealand ni. Eh?....

    BalasPadam
  6. kelass gambar uols! hehehe sedap kan? all the mahamahususu

    BalasPadam
  7. Fuyooo...cantik giler gamba maha...
    actually kami sekeluarga memang peminat susu fernleaff
    sedap kan..lagi2 yang perasa coklat

    BalasPadam
  8. Ive been drinking fernleaf ever since I was a child n now they have come up with UHT.still drinking fernleaf till now

    BalasPadam
  9. Wowww sedap Nye Susu fernleaf.memang peminat tegar

    BalasPadam
  10. lotsa bloggers doing this lembu itam putih review hi hi hi...
    aida & anak2 milk based drink. it is healthy and nice.
    fernleaf is an otai brand. so no doubt tentang kesedapan nyer lah kan.
    chocolae is yummy! i usually bought the full cream milk - to do pasta sauces - bolognese, carbonara.
    better use this milk than the susu pekat. tastier. healthier.

    BalasPadam
  11. Kite pon suke minum susu fernleaf ni maha. Suka yang coklat best. Kalau boleh nk penuhkan dgn susu fernleaf. Suka ambil time breakfast pagi2 tu feeling2 kt New Zealand. Gittuwww

    BalasPadam
  12. Memang suka sangat minum susu fernleaf ni..lagi aiar coklat tu..sehari je boleh habis dua kotak..berebut dengan anak..susu full cream boleh buat macam-macam dengan makanan..bgus kan

    BalasPadam
  13. Moooo Moooo...:)
    Susu Fernleaf ni memang fav sis sekeluarga tau, rasa dia memang sedap, lemak berkrim gitu..100% Mmmmm.
    Paling suka original n coklat, rajin gak simpan stok dalam peti ais

    BalasPadam
  14. Susu fernleaf lia minum dari kecil lagi sebab parent sendiri beli susu ni untuk kami . Well-known brand & bnyak khasiat kan .Rugi siapa tak minum susu

    BalasPadam
  15. Ramainya yg post pasal susu fernleaf ni. Buat kita teringin tau. Emi paling suka yg flavor coklat tu..

    BalasPadam
  16. bestkan minum susu fernleaf..rasanya memang sedap dan berkrim..yang bestnya dia didatangkan dlm pek uht -on the go gitu....good luck for the entry ya..mana tahu dapat pergi new zealand heheh

    BalasPadam
  17. amboi Maha. minum susu straw sampai lilit ke mata yer. berapa lama susu tu nak sampai ke mulut tu agaknya ? hahahaha. Tapi serious mmg best sgt rasa susu fernleaf nie. terutama sekali perisa chocolate tu. favourite kot !!

    BalasPadam
  18. haaa...baru baru boleh komen..amboi...maha..seronok minum fernleaf..akak banyak2 susu memang pilih fernleaf sebab suka susu choc dia...sedap sangat

    BalasPadam
  19. heyy, bakpo comel sangat straw dia tu.. Unikkk. Ooo, ni la lembu yang dok viral sejak akhir-akhir ni. Ramai jugak yang kongsikan berkaitan susu Fernleaf ni. Memang favourite susu ni.. hehe

    BalasPadam
  20. Anak2 AM paling suka susu fernleaf nie.. dah jadi menu minuman wajib pagi dan malam sebelum tido.. memang dah mula borong susu fernleaf utk diaorg..

    BalasPadam
  21. PM straw dgn spek mata tu maha... Hahaha

    BalasPadam
  22. Terbaik lah.. . Susu fernleaf mmg sgt berkhasiat. ..

    BalasPadam