Fiesta Makanan,

Pesta Makanan Thai Sabai Sabai 2018 Diseluruh HeroMarket

Sabtu, Ogos 04, 2018 Mahamahu 5 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Maha suka makan makanan Thailand seperti keropok ikan, kekacang dan macam-macam lagi kerana enjoy sangat sambil tonton tv boleh kunyah-kunyah buat kudapan. Cuma nak cari makanan ini agak susah kat Malaysia kalau nak pun terpaksa order daripada kawan-kawan yang pergi melancong ker negara Thai dan bawa pulang tu pun tak banyak yang dapat.


Tapi sekarang ni semua dah mudah kerana HeroMarket telah menjual semua jenis makanan ringan ini dengan skala yang banyak. Bersempena dengan Pesta Makanan Thai Sabai Sabai 2018 yang berlangsung sekarang ini 3 hingga 5 Ogos 2018 diseluruh cawangan HeroMarket memudahkan kita untuk dapatkan makanan dari negara jiran ini. 


Program ini dianjurkan bersama Kementerian Jabatan Perdagangan Promosi Antarabangsa Thailand (DITP) bersama HeroMarket dan juga HPG Marketing (M) Berhad. Acara utama telah diadakan semalam 3 Ogos bertempat di Berjaya Time Square dengan dirasmikan oleh Encik Francis Teng Pengarah HeroMarket, Cik Nipa Nirannoot Kedutaan Diraja Thai, Cik Patcha Wutipan, Menteri Jabatan Perdagangan Promosi Antarabangsa Thailand (DITP) dan Encik Soh VLeong, Pengarah Urusan Pemasaran HPG.



Selain itu juga, kalau korang datang kat Berjaya Time Square sekarang ni mereka mengadakan demontrasi masakan produk-produk makanan Thailand, juga persembahan tarian tradisional serta menarik persembahan seni mempertahankan diri popular iaitu Muay Thai. Korang juga boleh beli produk makanan Thailand dengan harga sangat murah dan berbaloi kat sana.



Di antara produk yang ada korang boleh beli kat sana adalah aneka snek buah-buahan inovatif dari J Fruit, produk gula-gula terkenal Thai - HACKS, keropok beras Jepun - Doca, udang goreng dan kerepek ketam - Manora, snek coklat Pocky, snek ikan rangup - Madam Fish, kerepek beras - Tawan, snek kacang panggan - Otori, asam manis dari Tamarind House dan banyak lagi semua menarik dan harga sangat murah semperna promosi pesta ini.






Ada juga produk makanan dan minuman dari jenama antarabangsa yang dihasilkan di Thailand seperti Schweppes +C Lemon Flavour Soft Drink, Malee 100% juices, kopi Birdy 3-in-1, Hales Blue Boy Syrup dan banyak lagi. Korang juga boleh dapatkan produk ini disemua cawangan HeroMarket setiap masa selagi stok masih ada.






Selain daripada itu, 16-18 Ogos 2018 korang boleh pergi ke Desa Tebrau Johor Bahru untuk menikmati lebih banyak persembahan kebudayaan Thailand bersama makanan Thai. Istimewa pada tarikh tersebut setiap pelanggan yang membeli produk Thailand RM30 di HeroMarket Desa Tebrau akan mendapat perkhidmatan urut Thai istimewa selama 15 minit dari Thai Odyssey secara percuma. 




Sepanjang Pesta Makanan Thai Sabai Sabai 2018 ini, untuk setiap pembelian produk Thai RM5 di mana-mana HeroMarket dari 3 hingga 31 Ogos 2018 korang layak untuk menyertai cabutan bertuah untuk memenangi hadiah-hadiah menarik. Pemenang hadiah pertama akan menerima dua tiket penerbangan pergi balik ke Phuket dengan penginapan 4 hari 3 malam. Manakala pemenang hadiah tempat kedua akan memenangi tiket pergi balik ker Hua Hin dengan penginapan 3 hari 2 malam.


Hadiah-hadiah lain juga ada iaitu hamper bernilari RM500, RM300 dan RM200 untuk tempat ketiga, keempat dan kelima. Buat pecinta makanan Thailand ini peluang korang nak membeli sambil menang. Maha pun ada jugalah beli beberapa makanan yang Maha suka tu untuk buat kunyah-kunyah kat rumah hehehe. Nanti korang ada masa boleh pergi kat lokasi yang Maha sebut tadi atau ker mana-mana cawangan HeroMarket untuk dapatkan semua produk Thailand ini. Selamat membeli-belah semua.

Maklumat lanjut tentang Pesta Makanan Thai Sabai Sabai 2018 boleh layari :
                   https://www.facebook.com/thinkthailandmy






5 ulasan:

  1. bestnyaa..times square dekat dengan rumah kita..sampai 5 aug erk..murah-murah tak maha..boleh singgah nanti

    BalasPadam
  2. Alamak. Terlepas plak 5 Aug. Rawlins nak cari gula-gula susu Thailand nan lazat kat situ. And nak cuba nasib mana tahu boleh menang grand prize kan.

    BalasPadam
  3. Bagi mereka yang suka makanan Thai, memang wajib lar hadir kat promotion ini kan. Kalau boleh saya nak beli Tom Yam paste tu lar, boleh buat steamboat yang lazat dan of course pedas-pedas. :D

    BalasPadam
  4. I love Thai snacks! And with the contest that comes with attractive prizes, there are more reasons to shop and eat. Thanks for the heads up and all the best to us.

    BalasPadam
  5. I just back from Thailand and miss their food there! Now I know where to get it, maybe can drop by Times Square after work =)

    BalasPadam