Business,

Tips Buat Business Traveler Mencari Hotel Selamat Dan Selesa Pada Harga Berpatutan - Manhattan

Selasa, Julai 31, 2018 Mahamahu 10 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan. Kebanyakan Business Traveler akan menghabiskan seperempat atau lebih banyak masa luar bilik hotel. Betul tak sebab datang kat KL ini hanya atas urusan kerja atau juga sebarang seminar untuk jangka masa yang singkat. Jadi kadang-kadang banyak yang business traveler ini abaikan faktor yang perlu mereka pertimbangkan untuk tinggal yang berbaloi dengan harga dan keselesaan mereka.


Maha sendiri selalu juga pergi travel atas urusan kerja jadi beberapa perkara yang akan dipertimbangkan untuk sesuatu penginapan yang selamat dan selesa. Mungkin sedikit tips ini dapat membantu korang luar sana nak cari hotel yang bebaloi. Maha tak pandai tapi dari pengalaman kongsikan kepada semua.

1) Tinggal dengan selamat

Ini adalah keutamaan yang paling penting bila nak pilih hotel untuk menginap. Bagusnya kalau hotel tu ada akses kad untuk pintu masuk dari pintu lif hingga ke pintu bilik. Juga kena pastikan yang hotel ada kawalan cctv di sudut yang strategik demi keselamatan.



Sebelum menetap di dalam bilik paling penting korang periksa bahawa kunci berfungsi dengan baik dan tekan butang 'Do Not Disturb'. Biarkan ia menyala sepanjang penginapan anda supaya orang tahun bahawa bilik tidak pernah kelihatan kosong.

2) Kebersihan dan keselesaan

Walaupun hanya habis masa untuk tidur malam sahaja tapi kebersihan bilik hotel dan juga bilik air sangat penting. Pastikan hotel ini sentiasa menggunakan cadar yang dibersih selalu  serta juga  susun atur dalam bilik mahupun bilik air kemas. Paling penting tuala diletak ditempat paling tinggi untuk elak daripada dijangkiti kuman kerana selalu ia letak dalam bilik airkan.



Nak lagi senang korang cari jer hotel yang ada sediakan semua kelengkapan peribadi yang penting seperti berus gigi, ubat gigi, shaver, shaving cream,  pengering rambut, shower cap dan sanitary bag. Kebanyakan tak sedia semua ini kerana korang boleh terus guna dan buang jadi lebih bersih.

3) Kesetiaan


Perkara yang jarang orang ambil apabila menginap kat hotel untuk business travel ini iaitu faktor kesetiaan. Ini sedikit sebanya memberi faedah kepada korang kerana pihak hotel akan sediakan program ganjaran untuk dijadikan manfaat eksklusif. Mungkin korang boleh dapat penginapan percuma, peningkatan bilik atau diskaun ke perkhidmatan seperti sarapan pagi.

Business Hotel Pilihan


Kalau korang tanya Maha mana hotel yang ada semua ciri-ciri seperti di atas adalah kat Manhattan Business Hotel. Bukan apa sebab Maha sendiri dah berpengalaman tinggi semalam di sini sebab atas urusan kerja sehingga lewat malam. Nak balik jauh dan bimbang keselataman jadi menginap kat hotel ini sebab dekat sangat dengan office area TTDI jer.



Hotel ini berkonsepkan hotel traveler yang mewah tapi pada harga sangat berpatutan. Semua perkara yang Maha sebut kat atas tadi tu memang ada kat hotel ini jadi sangat selamat tak rasa bimbang. Selalu Maha lalu luar jer hotel ini tapi bila kena menginap sini baru tahu yang dalamnya sangat cantik. Kat bahagian penyambut tetamu direka bagi membawa suasana station keretapi di Bandar Manhattan memang menarik.



Lepas tu naik tingkat atas kat bilik tu korang ada kad askses jadi bukan sebarang orang boleh masuk jadi lebih selemat. Setiap tingkat pula dinamakan dengan station keretapi yang popular di sana dan hari tu Maha duduk kat 5th Avenue. Dalam bilik hotel segala kemudahan ada seperti arah kiblat mudah untuk penginap muslim dan juga ada peti simpan keselatan untuk simpan barang serta ada mini peti sejuk. Paling seronok internet sini laju sangat senang nak buat kerja dari bilik.



Masa search kat laman web hotel ni untuk booking rupanya hotel ini terima anugerah Best Business Hotel 2018 daripada Property Insight. Sebab tu hotel ni nampak cantik dan kemas. Kalau korang nak dapat ganjaran kesetiaan yang Maha cerita tadi korang kena booking online melalui laman web mereka. Ini kerana korang boleh dapat harga lebih murah iaitu dengan diskaun 20%-25%. Harga hotel ini dah termasuk penginapan satu malam dan juga sarapan pagi tau memang senang.



Kalau sapa-sapa yang ada urusan kerja atau seminar atau business trip kat Kuala Lumpur, memang hotel ini sangat sesuai. Kalau datang naik public transport kat sini berdekatan dengan station MRT TTDI yang hanya ambil masa 5 minit jalan kaki sahaja. Kemudian sebelah dengan Glo Damansara Shopping Complex serta kedai 24jam jadi mudah nak makan pun dekat sahaja area TTDI tu dah banyak kedai makan.







Hotel ni check ini adalah pukul 12.00 tengh hari dan check out juga pukul 11.00 pagi. Jadi korang boleh plan kerja pukul berapa dan boleh prepare apa yang patut. Sedikit pengalaman Maha kat hotel ini dikongsikan pada korang mungkin dapat membantu mana nak cari hotel best dan pada harga range RM130 dan bawah RM200 ikut jenis bilik. Selamat berehat semua. 

Tempahan bilik dan pertanyaan hubungi :-
Telefon: +603-7732 2226 
Fax: +603-7733 2232






10 ulasan:

  1. By the look of it, this surely does look like a luxurious high-class hotel. Everything looks so classy and it exudes so much elegance. The price tag must be equally eye-catching as well. :)

    BalasPadam
  2. Syoknya dapat enjoy di hotel macam ni.. luxury stay la.. best nya.. nak pergi jugak..

    BalasPadam
  3. kepa seorang business traveler, memng berguna tips macam ni..keselamatan diutamakan..cantik hotel manhantan ni..

    BalasPadam
  4. Wahh beruntungnya dapat dok hotel yg cantik cam ni. Bilalah sis dapat dok hotel cam ni ekk..teringin gak.

    BalasPadam
  5. Glad you enjoyed your stay! I'll add this to my list of choices when I visit the city.

    BalasPadam
  6. The room looks so comfortable! I can suggest to friends to stay this hotel for next visit.

    BalasPadam
  7. Manhattan looks like a really classy hotel. As an out-of-towner who depends on public transport, I certain appreciates it being so close to the MRT station! Would love to check it out one day.

    BalasPadam
  8. Seriously this hotel looks so classy and elegant! Kalau tak da business trip, I pun nak stay kat sini! It looks so convenient with alot of safe and nice facilities.

    BalasPadam
  9. These hotel looks so comfy!
    Thanks for sharing us the tips!

    BalasPadam