Berjaya Hotel & Resorts,

Flavors of Berjaya Air Tangan Dari 17 Chef Terbaik Seluruh Dunia

Isnin, Julai 02, 2018 Mahamahu 10 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Berita baik buat semua mereka yang minat nak belajar memasak atau mencari resipi masakan barat dan Asia yang terbaik dari Berjaya Hotel & Resorts (BHR). Kini BHR dengan sukacitanya mengumumkan bahawa buku masakan pertamanya yang berjudul 'Flavors of Berjaya' boleh didapati di kedai buku utama di seluruh negara. 


Baru-baru ini dalam acara pelancaran rasmi buku ini yang dilakukan di BORDERS Malaysia bertempat di outlet The Gardens Mall, BHR telah mengumumkan BORDERS Malaysia sebagai kedai buku rasmi kompilasi resipi hebat oleh barisan chef yang hebat. Mengumpulkan 17 orang chef dari 14 cawangan BHR seluruh Malaysia dan luar negara yang telah menyumbangkan resipi utama mereka untuk dipaparkan dalam buku masakan penuh warna ini. Selain daripada berkongsi resipi rahsia mereka, para chef ini juga berkongsi beberapa teknik memasak yang telah diuji dan disempurnakan dari pengalaman mereka dalam menyediakan makanan tempatan dan masakan antarabangsa untuk lebih dari satu juta tetamu BHR setiap tahun.


Buku ini juga merupakan sumber kaedah memasak dengan asas yang terbaik. Dari belajar bagaimana membuat pembuka selera mudah untuk maklumat berguna seperti nilai pemakanan, ini adalah salah satu buku masak yang mesti dimiliki oleh peminat makanan. Hidangan utama seperti Daging Masak Hitam, Ayam Masak Ros dan Gulai Tumis cukup memuaskan. Buku ini mengandungi 152 halaman yang menarik dan penuh warna-warni.


'Flavors of Berjaya' boleh dibeli dengan harga RM45.00 dan kini boleh didapati di 14 cawangan BHR  seluruh Malaysia dan di luar negara. Ini termasuk: Berjaya Times Square Hotel, Kuala Lumpur, ANSA Kuala Lumpur, Berjaya Penang Hotel, Berjaya Waterfront Hotel, Berjaya Langkawi Resort, Berjaya Tioman Resort, The Taaras Beach & Spa Resort, Berjaya Beau Vallon Bay Resort & Casino, Berjaya Praslin Resort, Berjaya Eden Park London Hotel dan The Castleton Hotel. Korang yang berminat atau pengumpul buku masak macam ni boleh pergi ke Front Office hotel untuk membelinya.



Di samping itu juga buku ini boleh didapati di BORDERS IOI Mall, Queensbay Mall, Bangsar Village 2, The Curve, The Gardens Mall, Mesa Mall dan PHKL. Kedai buku utama lain seperti Kinokuniya dan MPH Bookstores di seluruh negara juga ada buku ni. Sebagai alternatif, pembaca yang berminat boleh membeli buku masakan dalam talian di laman web mphonline.com.






10 ulasan:

  1. Impressive! Mesti resepi collection dalam buku ni hebat hebat belaka. Teringin nak rasa. Tapi part masa sendiri tu....haih

    BalasPadam
  2. Wah. Keluar buku resepi pulak. Bagus ni. Senang nak rujuk kalau nak masak.

    BalasPadam
  3. terasa nak terjah jer cari buku ni, boleh nanti cuba resepi-resepi dari cef terbaik dunia ni..nak tau jugak teknik memasak dengan sedap heehe

    BalasPadam
  4. I love buku resepi, Maha :-)
    Meskipon byk resepi online, having a buku resepi lebih mengujakan hi hi hi... Moreover from yg terbaik kan. Mestilah kita nak tau pe rahsia diorang kan...

    BalasPadam
  5. This cookbooks makes me want to get into the kitchen and start cooking!

    BalasPadam
  6. Wow, I want one of the cooking book. I collect some famous chef cooking book like chef Marina. I like to try their recipes.

    BalasPadam
  7. Eh serius nak beli. Nak juga masak macam ala2 kat hotel hahhaha. Tapi mana nak cari BORDERS sini. Kena turun KL nantilah baru blh cari :)

    www.yanmieonline.com

    BalasPadam
  8. Wah. dah keluar buku pulak berjaya ni.. boleh lah try cari buku resepi ni.. nak tengok gak cara penyediaan makanan ringkas tapi sedap cara hotel.. hee.. tips2 pun mesti ada gak kan maha..

    BalasPadam
  9. wah first time dengar hotel keluarkan buku menunya sendiri. syabas. ni macam penghargaan juga buat chef mereka yang dedikasi kan

    BalasPadam
  10. Is that Mr Hanley Chew? He was my ex-ceo in my previous working place. wow.. i wanna buy this book as well!

    BalasPadam