Armada Hotel,

Kali Ini Kita Makan-Makan Dan Berkaraoke Di Hotel Armada Petaling Jaya

Jumaat, April 06, 2018 Mahamahu 1 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Yerrr kali ini nak sambung balik pengalaman menginap di Hotel Armada Petaling Jaya untuk post yang kedua. Sebelum ini banyak cerita pasal bilik tidur dan juga kemudahan bilik acara kali ini cerita pasal makan dan juga tempat berhibur yang ada di hotel ini.


Orang kata kalau dah duduk hotel tu kita nak manjakan diri nak semua makanan sedap-sedap dan juga buat perkara yang tidak fikirkan kerja serta kesibukan kota. Tapi memang benar sepanjang Maha selalu makan kat hotel ini makanan mereka dari bufet kepada makanan bertema juga tidak pernah mengecewakan.


Kat hotel ni Utara Coffee House adalah satu-satu lokasi untuk bufet makan sarapan pagi, makan tengah hari, minum petang dan juga makan malam. Kalau selalu mereka akan sediakan lebih daripada 50 jenis makanan dalam bufet tu jadi memang rambang mata nak pilih. Coffee house ini buka seawal jam 6.30 pagi untuk sarapan dan juga sehingga lewat malam 11.00 malam bagi makan malam.


Kalau korang datang beramai-ramai atau ada function kat hotel ini, coffee house ini mampu memuatkan sehingga 180 orang dalam satu masa. Menyediakan makanan tradisional Melayu, Cina dan India. Juga terdapat makanan barat yang memberikan perlbagai variasi kat sini. 





Kalau menginap hujung minggu macam Maha hari tu Jumaat dan Sabtu malam mereka sediakan makanan BBQ khas dengan satu harga yang sama untuk bufet makan malam. Korang leh tengok makan seperti kambing panggang, makanan laut panggang ada udang, ikan, sotong dan banyak lagi. Paling orang suka adalah daging panggan dan kambing panggang lah memang selalu habis cepat.




Harga untuk bufet hujung minggu bersama BBQ adalah RM80+ untuk dewasa manakala kanak-kanak RM40+ dan warga emas pula RM48+ sahaja. Variati makanan cukup banyak pilihan dan memang kenyang korang untuk malam minggu, dah kenyang makan malam kita pergi berhibur pula. Bagi yang nak cuba makanan Jepun mereka ada satu restoran khas iaitu Shokudo, yang ni Maha tak sempat pergi lagi sebab hari minggu dan cuti umum tak buka.


Satu-satu keistimewa kat hotel ini yang tak ada tempat lain adalah mereka ada apa yang dipanggil The Merchant LIVE. Kalau korang lalu laluan ada gelung lampu yang cantik dan berwarna-warni ini korang akan menghala ke gerbang hiburan tanpa had. Merchant LIVE dilengkapi dengan tiga suite peribadi dengan hiburan karaoke di setiap suite. Selain karaoke, suite terbesar iaitu Gold Suite juga mempunyai meja pool British dan mesin Darts Elektronik.



Maha sempat berkaraoke malam tu walupun tak ramai orang memang puas nyanyi lagu sorang-sorang. Lagu terbaru seperti Aiman Tino dan juga Sufian Suhaimi ada tau jangan risau. Korang memang boleh berhibur sampai lewat malam kat sini sehingga penat dan balik bilik tido sahaja.



Sambil bernyanyi dan berhibur ini korang lapar lagi kena order Nasi Lemak bungkus mereka memang sangat sedap sambal dan juga nasi yang sangat berlemak terbaik. Masa keluar daripada gerbang warna-warni tadi selepas karaoke ada satu ruangan yang dipanggil 'The Balcony'. Ia adalah ruang tempat duduk luar dengan pemandangan yang mengagumkan yang menghadap Lebuhraya Persekutuan yang sibuk dan kaki langit Petaling Jaya.



Ok rasa dah cukup kot Maha cite pasal hotel Armada Petaling Jaya ini semua kemudahan yang ada sehingga ker makanan memang berbaloi. Bagi Mahalah siapa yang datang atas urusan kerja atau bercuti bersama keluarga hotel ini pilihan yang tepat dan sesuai. Lepas ni akan datang lagi makan kat hotel ni bufet mereka sangat awesome. Selamat menjamu selera semua.

Maklumat lanjut dan tempahan boleh layari:-
Laman web : https://ireward.superghs.com/armada
Facebook : https://www.facebook.com/HotelArmadaPJ
Instagram : https://www.instagram.com/hotelarmadapj






1 ulasan:

  1. Wah, makanan dalam hotel ni beraneka dan nampak amat sedap sekali. Mestilah saya jadi gemuk lagi jika pergi menginap di sana.

    BalasPadam