Kopi Hijau Alana,

Kopi Hijau Alana Lebih Memberi Kesihatan Luar Dan Dalam

Selasa, Disember 26, 2017 Mahamahu 2 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Selalu kita minum green tea sahaja tapi pernah kita cuba kopi hijau pula. Kali ini apa kata kita cuba satu minuman baru yang dihasilkan daripada kopi hijau iaitu kopi yang belum dipanggang.


Kelebihan kepada kopi ini ia memiliki kandungan asam klorogenet yang tinggi berbanding dengan kopi biasa. Asam klorogenet ini mampu meningkatkan kadar metabolisma badan. Selain itu juga ia sangat bagus untuk membakat lemak lebih cepat dan selamat. Terbukti mengamalkan minum kopi hijau ini dapat menurunkan berat badan 1 minggu dalam 2kg hasil dari testimoni.


Dalam minuman Kopi Hijau Alana ini campuran 4 element utama iaitu kopi hijau, Habbatus Sauda, Chia seeds dan susu kambing. Macam mana yang kita tahu Habbatus Sauda ini sangat bagus untuk badan ia bersifat antibakteria, mengawal kadar gula dalam darah, mengatasi masalah pencernaan dan macam-macam masalah dalaman badan. 

Chia seeds pula semua orang suka masuk dalam makanan kerana kebaikannya iaitu mampu melawan diabetis, mengandungi serat yang banyak, kaya dengan Omega 3, kaya dengan protein dan banyak lagi yang bagus untuk tubuh.


Susu kambing pula kaya dengan vitamin seperti Vitamin A, Vitamin B, Vitamin B2, Vitamin C, Vitamin D, laktosa, nitrogen, kalsium, zat besi, fosfor dan juga protein. Salah satu minuman sihat untuk menjaga kesihatan jantung dan paru-paru adalah susu kambing. Susu kambing kaya dengan kalsium yang dapat membantu anda untuk melancarkan peredaran darah, mengurangi risiko strok serta menstabilkan tekanan darah
 

Maha ni bukanlah pecinta kopi tapi bila dapat mencuba minuman yang menarik dan sihat ini baru rasa kelainan. Setakat ni dah amalkan minum air ni setiap hari dapat memberi kesegaran dan tenaga lebih untuk pergi kerja setiap pagi.


Satu kotak kopi hijau Alana ini mengandungi 15 sachet harga pula berpatutan RM42.90 untuk semenanjung Malaysia manakala Sabah & Sarawak RM52.90. Produk buatan Malaysia ini mudah untuk diambil hanya perlu tuangkan 1 sachet kopi hijau kedalam cawan yang mengandungi air panas. Jadi lepas ni sapa nak cuba boleh dapatkan dari pengedar yang sah seluruh Malaysia. Cuba jangan tak cuba.

Tempahan dan info lanjut layari :-
Tel : 018-355 7010 (Ika)
        018-236 6332 (Ema)







2 ulasan:

  1. Risaulah minum kopi hijau sedap ni..risau KURUSSSS..

    BalasPadam
  2. Ena suka kopi hijau ni. Rasa segar satu badan lepas minum. Minum yang suam2 panas. Perghhh

    BalasPadam