Aloft Kuala Lumpur Sentral,

Disember Rockin' Feast Bersama Aloft Kuala Lumpur Sentral

Jumaat, Disember 01, 2017 Mahamahu 5 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Dah masuk bulan Disember pun kita dah nak habis 2017 ni macam-macam aktiviti dan perkara dah kita lakukan. Macam biasalah bila tiba bulan 12 ini kita di Malaysia meraikan kemeriahan sebulan sempena dengan perayaan cuti hujung tahun.


Juga kita meraikan Hari Natal yang sentiasa meriah di seluruh Malaysia termasuklah hotel Aloft Kuala Lumpur Sentral ni. Tahun ini mereka meraikannya sambutan krismas lebih meriah dengan hidangan buffet yang berkonsepkan Rockin' Feast. Seperti biasa Nook Cafe adalah lokasi untuk menikmati makana-makanan perayaan yang berwarna-warni ini.






Kali ini mereka lebih fokus kepada makanan barat untuk buffet dengan membawakan hero hidangan adalah Roast Turkey. Tidak lengkap hidangan tanpa Oven-Roasted Garlic Rosmary Whole Turkey yang di hidangkan dengan beberapa makanan pelangkap lain termasuk sauces, Prunes dan Chestnut Stuffing, Giblet Gravy, Cranberry Sauce, Natural Chicken Jus, Mustard Potato Dauphin Oise, Grilled Pumpkin, Buttered Broccoli Poloniase, Braised Carrot in Orange Reduction serta Sauteed Brussel Sprout dengan Almond Flake.




Tu menu utama yang menambat hati tetamu yang datang untuk menikmati hidangan buffet selama satu bulan ini bermula dari 1 hingga 30 Disember 2017. Juga masih mengekalkan hidangan rasa Asia yang menjadi lambang keistimewaan buffet di Nook Cafe ini. Ia termasuklah Stewed Beef in Tumeric & Coconut, Prawns with Chili Paste and Stink Beans, Spicy Deep-Fried Fermented Bean Curd with Potato, French Bean with Dhall, Bhendi Kurma, Ghee Rice with Chick Pea, Buttered Prawn with Oats, Stir-Fried Beef with Chinese Barbeque Sauce, Fried Bamboo Shoot with Olive Leaves dan banyak lagi.




Kita tahu pesta makan-makan ni tidak akan lengkap dengan pencuci mulut yang menjadi satu lambang tradisi perayaan krismas. Gabungan pelbagai dessert seperti Apple Pumpkin, Pecan and Lemon Meringue Pie, Chocolate Log Cake, Cappuccino Cheesecake, Butterscotch Trifle, Mixes Berry Pavlova, Sticky Toffee Pudding with Caramel Sauce, Strawberry Cheese Cake, Chocolate Mint Brownies, Citrus Profiterole, Black Forest Push Pops dan banyak lagi.








Semua ini korang boleh nikmati dengan hanya harga RM118nett untuk dewasa sepena makan malam krismas. Manakala RM128nett untuk seorang dewasa buffet pada hari Krismas. Ia dibuka sepanjang bulan Disember ini bermula daripada pukul 6.30petang hingga 10.30malam. Jadi bagi merasai dan memeriahkan sambutan Hari Natal dan cuti sekolah anak anda bawa mereka bersama datang merasai, menikmati dan meraikan pesta makan bersama-sama di sini.

Tempahan dan pertanyaan sila hubungi :-
Tel : 03-2723 1188

Ranking Mahamahu :-
Kebersihan : 4/5
Kesedapan : 4/5
Harga : 3.5/5






5 ulasan:

  1. Cantik betul gambarnya guna kamera ape tu tuk snap makanan

    BalasPadam
  2. Hehehehe saya guna DSLR Nikon jer budak amatur baru nak belajar hehehehe...

    BalasPadam
  3. The food selection already me feel its Christmas already. Mouth watering!

    BalasPadam
  4. Okay i'm so jelous! This is my kinda meal! i love christmas food! can't wait! Need to try this too!

    BalasPadam
  5. food looks oh so good.. having a hard time now deciding where to go for my Christmas dinner and who to bring with me... hahahah

    BalasPadam