1Utama,

Honey Miso Chicken Pan Menu Istimewa Dari Restoran Yoogane Sempena Musim Perayaan

Khamis, November 09, 2017 Mahamahu 9 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Sapa sini suka makanan Korea memang ramai lah yang akan menjerit suka. Walaupun kita tahu makan Korea ini banyak sayur dan sihat tapi kerana pengaruhnya kuat di Malaysia ia menjadi pilihan ramai. Sorry bagi Maha makanan Korea bukan pilihan utama tapi nak makan tu boleh lah tak jadi masalah.


Kali ini Maha nak bawa korang ker restoran Yoogane daripada Busan Korea yang begitu popular sehinggakan kat sana sahaja ada berpuluh cawangan. Kini telah buka kat Malaysia dan cawangan pertama mereka ada di 1Utama. Kalau korang datang shopping sini naik tingkat 2. Akan jumpa logo bulat dan tulisan Yoogane.

 




Maha pertama kali masuk restoran dan koran akan dihiburkan dengan lagu K-Pop yang popular. Memang masuk rasa suasana seperti berada di sana. Kemudian duduk kat meja tengah tu ada dapur kerana konsep restoran ini adalah Chicken Galbi yang segar dan pedas. Tapi kali ni Maha nak cite tentang satu menu promosi mereka sempena dengan Krismas akan datang.


Honey Miso Chicken Pan

Nama menu ini adalah Honey Miso Chicken Pan yang mengandungi sayur segar dan daging ayam yang diperap dengan rempah khas selama 12jam. Menu ini bukan sahaja ada dalam pan ini tapi termasuk dengan 4 side dish yang unik dan menarik. Satu set ini memang sesuai untuk 2 orang makan sangat kenyang yer.



Macam mana cara nak makan hidangan ini Maha cite sikit kat korang. Nanti selepas set ni dihidangkan pekerja restoran akan tolong masakan daging ayam yang ada kat tengah dengan sayur tu sehingga masak. Kemudian akan masukan sayur dan telur tu di tengahnya. Disitu bermula lah tugas anda untuk pecahkan telur dan gaulkan dengan sayur tu ikut kesukaan korang.



Cara nak makan pula ada dua cara korang boleh terus makan macam tu sahaja selepas masak panas-panas. Juga korang boleh gunakan roti tortilla yang disediakan sekali. Caranya ambil sekeping tortilla ni sapukan dengan dua sos yang disediakan. Satu sos tu yang warna oren tu pedas sikit manakala yang hijau tu agak manis.




Lepas tu baru korang masukkan daging ayam yang telah dimasak tadi bersama sayuran dalam tu. Akhirnya bungkus ikut suka korang dan ngap masuk dalam mulut. maha suka makan macma ni sebab rasa lebih lengkap. Nak habisan satu set ini 2 orang pun rasa macam banyak sebab ia banyak sayur jadi memang sihat.

Crispy Salad

Tteok-Galbi

Citrown Prawn

Soft Shell Crab

Ok 4 hidangan sampingan yang termasuk dalam menu ini adalah Crispy Salad yang mengandungi sayur segar dan buah Delima, Tteok-Galbi iaitu daging yang dimask dengan sos special, Citrown Prawn yang ada sos daripada rasa limau bali dan Soft Shell Crab iaitu ketam lembut yang digoreng rangup.

Berry Sweet Plum dan Berry Sweet Lemon

Selain daripada menu sampingan ini set ini juga ada sekali dengan 2 pencuci mulut yang special iaitu Berry Sweet Plum dan Berry Sweet Lemon. Kedua-dua ini ada yogurt di atasnya dan bawa tu baru rasa berry. Juga ada 2 minuman khas iaitu The Pom Pom dan Sweet Tidings. Minuman ni masam-masam manis macam detox nak potong lemak patut orang Korea kurus hehehehe.

The Pom Pom dan Sweet Tidings

Korang mesti tanya hargakan sempena dengan promosi musim perayaan yang akan datang ini set ini berharga RM98++. Tapi ia hanya akan mula dijual pada 17 November sehingga 31 Disember sahaja. Bagi ahli ONECARD macam Maha ni korang boleh dapat 3x UPoint apabila makan disini. Jadi tunggu apa lagi cepat siap sedia untuk makan Korea yang istimewa ini. Maha dah cuba korang bila lagi selamat menjamu selera.

Ranking Mahamahu :-
Kebersihan : 4/5
Kesedapan : 3.5/5
Harga : 3.5/5





9 ulasan:

  1. ee geram tengok haha. sha takpernah lagi try makanan korea selain dari ramen haha nanti nak trylah nampak sedap sangat :'(

    BalasPadam
  2. wahhh makan besar ni, sedap nya uols :D

    BalasPadam
  3. ira pun bukan tekak korea sangat tapi boleh lah kalau nak cuba tu. hehe

    BalasPadam
  4. Kenyang betul kalau makan macam nI untuk 2-orang.bestnyaaaa

    Bila la abam maha nak ajak kita makan sesama ni

    BalasPadam
  5. Terliurrrr! Hope buka cawangan di Kuantan ni Hahahaha

    BalasPadam
  6. Kedainya menarik, hidangan juga menarik... eh awat nampak maha kurus je... berbaloi sangat makan disini terutamanya jika anda ahli ONECARD.

    Kena cari balik mana kad bro simpan...

    BalasPadam
  7. Suka masuk blog ni tengok makanan..
    Senang nak dapat makanan sedap macam ni kat KL kan

    BalasPadam
  8. Makanan korea pun dah digemari ramai sekarang ni. Tengok gambar pun dah terliur.

    BalasPadam