Automotif,

Kenapa Bayar Lebih Sewa Kereta Dengan Harga Murah Di Adikfira

Khamis, Ogos 03, 2017 Mahamahu 8 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Sapa plan nak jalan sewa kereta besar yang boleh muat 10-12 orang sekali? Mana tahu nak balik kampung bawa sedara-mara atau rombongan dengan kawan-kawan ker. Kini korang boleh sewa kereta mewah dan condition yang tiptop dengan harga yang sangat berpatutan.


Why Maha cakp macam tu sebab baru-baru ini Maha dan kawan blogger #RombonganCikLilyPutihKeJB telah sewa satu kenderaan daripada Adikfira iaitu Hyundai Starex Royale. Mereka ada juga ada pilihan lain iaitu kereta Suzuki APV untuk disewa pada harga yang sesuai dengan bajet kita.


Kami sewa kereta tu untuk pergi majlis perasmian Joy Design Studio di Johor Baharu. Jadi perjalanan 4 jam tak terasa kerana keadaan kereta yang sangat luas dan selesa. Kami hari tu ada 11 orang sangat sesuai dan masih ada tempat duduk kosong lagi. Siap semua orang tertidur dalam kereta tu sebab selesa sangat.



Untungnya kalau guna kereta berkuasa 168 hp pada 3,800 rpm sangat menjimatkan minyak bagi perjalanan jauh kerana ia menggunakan minyak diesel. Kereta ni kalau isi minyak tank penuh hanya RM120 yang boleh bawa sejauh 700km. Pulak tu dalam tu ada tempat duduk yang jauh lebih senang di uruskan dimana boleh lipat dan buka untuk ruang lalu. 


Tak bosan naik kereta ni bagi perjalanan jauh sebab ada sekali DVD dan pendrive player dengan skrin 7 inchi dan juga sound system yang jelas. Paling best bila naik kereta adalah kena ada system aircond yang menyeluruh sampai orang belakang sekali pun ada salur aircond sendiri tau tak perlu berebut. Semua ini dijaga baik dan berada dalam keadaan yang sempurna jadi tak rugi sewa kat sini.


Mesti korang tanya harga macam mana betul tak. Korang leh tengok pakej yang disediakan di bawah ni :-
  • RM20.00 per jam (minima 5jam)
  • RM225.00 separuh hari (12 jam)
  • RM450.00 per hari (24jam)
  • RM2800.00 seminggu (7hari)
  • RM200.00 Service vvip ‘Drop&Pickup only+Driver' 


Sesuai untuk orang yang ada area Kuala Lumpur, Selangor dan Putrajaya. Jadi lepas ni kalau Maha nak bawa satu family jalan nak sewa sini jer senang selesa dan mewah nampaknya. Nak bawa 2 kereta membazir nanti nak kena isi dua minyak dan bayar dua tol betul tak. Ini lebih mudah dan lebih jimat. Selamat bercuti semua.

Tempahan dan pertanyaan boleh hubungi : 
Tel : 017-3136065 (FIRA)
        011-11424959 (ZIKRI)





8 ulasan:

  1. Okay la tu harga sewanya. Janji dapat yang selesa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu mana tahu ada keluarga yang besar dan business dah masuk boleh beli sendiri kan....

      Padam
  2. Berpatutan dah harga yang ditawarkan. Sesuai dengan kualiti yang dijanjikan. Jimat lagihh. Tak perlu runsing dah fikir kalau ramai nak bawa orang. Hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yer betul tu kalau nak rasa balik kg bawa kereta mewah orang pandang ni boleh lah sewa sekali sekala hehehehe...

      Padam
  3. wah...selesa. kalau g family trip ni bagus

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang sangat sesuai akak jimat pun jimat kan...

      Padam
  4. Berbaloi-baloi harga sewa tu

    BalasPadam