Aloft Kuala Lumpur Sentral,

Bufet Makan Malam Treasures Of The Sea Di Aloft Kuala Lumpur Sentral

Selasa, Julai 18, 2017 Mahamahu 6 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Sapa tak kenal hotel Aloft Kuala Lumpur Sentral yang terletak di tengah-tengah KL Sentral. Hotel mempunyai 482 buah bilik dan sangat exclusive untuk gaya hidup di Kuala Lumpur. Paling best hotel ni boleh akses mudah menggunakan pengangkutan awam seperti LRT, Monorail, Komuter dan ERL ker KLIA.


Tapi yang lagi best sekarang ni Restoran Nook, restoran makan malam di Aloft Kuala Lumpur Sentral telah menyediakan bufet makan malam hujung minggu dengan memperkenalkan promosi bufet 'Treasures of the Sea' untuk orang ramai setiap hujung minggu iaitu hari Jumaat dan Sabtu bermula dari 7 Julai 2017.

Menghidangkan makanan laut dari hasil tangkapan terbaik dari laut, pengunjung boleh menikmati pelbagai makanan laut yang baru disajikan di atas ais, ke hidangan crockpot panas ke sup dan hidangan mi. Dalam promosi ini juga ada makanan laut yang popular seperti Udang, Tiram, Kerang, Kerang Buluh, Silik, Kupang dan Kerapu Gergasi.





Makanan laut segar yang diletakkan di atas ais akan memberikan pilihan yang sempurna untuk memulakan makan malam. Dengan pilihan udang harimau yang segar, Mussel, Kerang Half-shell, Squid Segar, Ketam Bunga dan Kerang Buluh, pencinta makanan laut akan dimanjakan dengan pelbagai pilihan. Bufet ini juga mempunyai pilihan untuk mengecilkan beberapa hidangan makanan laut panas yang dipersembahkan secara khusus dan disediakan dengan teliti oleh brigade masakan Nook.





Di antara hidangan panas adalah seperti Baked Seafood Parcel, Braised Giant Grouper Fish Head dengan Sos Ginger Dark Bean, Squid Wok-Fried Heong Style, Poached Tiger Prawn dengan Herbs dan Wolfberries, Oyster Rockefeller, Giant Grouper dengan Spicy Tamarind Gravy, Spicy Steamed Mussel dengan Vermicelli, Wok-fried Flower Carb with Sarawak Pepper, Wok-fried Prawn with Creamy Butter Sauce dan banyak lagi, semuanya dihidang secara bergilir-gilir dengan beberapa pilihan yang disediakan setiap hujung minggu.





Pilihan makan malam bufet hujung minggu juga akan menampilkan beberapa keistimewaan kepada pengunjung makan malam. Khas pada menu termasuk Chicken Avongolomelo, Braised Beef Cubed with Chilli Teriyaki, Palak Paneer, Stuffed Beancurd Puffs with Vegetable Paste dan Irish Lamb Stew. Bufet yang ini juga akan menampilkan hidangan biasa Nook ditambah dengan jus buah-buahan dan minuman ringan.

 




Nook menyajikan hidangan tempatan dan antarabangsa untuk bufet sarapan pagi, makan tengah hari dan makan malam. Menu di Nook menawarkan pelbagai inovasi kulineri yang lazat ditambah dengan selera biasa. Menu restoran mempamerkan gabungan rasa, tekstur dan kesegaran. Di antara kegemaran tempatan dan cadangan Chef ialah Laksa Sarawak - hidangan mi yang krim dan pedas, yang dibuat khas yang diimport dari Sarawak.






Promosi bufet Nook's 'Treasures of the Sea' adalah pada harga RM138nett seorang dewasa dan RM69nett untuk kanak-kanak berumur 6-12 tahun dan hanya boleh didapati pada hari Jumaat dan Sabtu dari jam 6.30 petang hingga 10.30 malam. Kalau anda memang pecinta makanan laut dan juga seangkatan dengannya boleh datang bawa keluarga ke Restoran Nook. Selamat mencuba.

Tempahan dan pertanyaa hubungi 
Tel : (60) 3 2723 1188 

Ranking Mahamahu :-
Kebersihan : 4/5
Kesedapan : 4/5
Harga : 3.5/5





6 ulasan:

  1. Assalamualaikum,

    Terliurnya tengok gambar2 tu..

    Jemput baca dan komen entri ini juga ya.. :)

    http://www.erazfadli.com/2017/07/sndlipstick-by-siti-nordiana.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe terliur kena pergi cuba lah...

      Padam
  2. ya Allah.. asyik wrong time jek tengok entri2 sebegini rupa.. hee~ lapar..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wakakakakaka tak apa boleh pergi ajak hubby sekali hehehe..

      Padam