Aktiviti,

Sahut Cabaran Raja Kuah Knorr 2017 Yang Telah Dibuka Sekarang Jom Sertai

Isnin, April 03, 2017 Mahamahu 4 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Baru-baru ini Maha dapat jemputan untuk majlis perasmian pembukaan satu pertandingan masakan kepada semua rakyat Malaysia yang minat memasak. Cabaran Raja Kuah Knorr 2017 telah membuka gelanggang kepada korang yang suka memasak.

Harry Brouwer, Naib Presiden Eksekutif Unilever Food Solutions

Pertandingan ini pertama kali pihak UFS (Unilever Food Solutions) anjurakan pada tahun lepas. Kalau korang pernah baca tahun lalu Maha ada tulis tentang pengalaman pertama kali menjadi juri jemputan untuk program masakan, ini lah programnya. Tapi tahun 2017 ini dengar cerita lebih mencabar dan hadiah-hadiah lebih banyak dan hebat.



Majlis pelancanran yang telah di adakan pada 27 Mac 2017 yang lepas di Pullman Bangsar turut dihadiri oleh tetamu VIP Harry Brouwer, Naib Presiden Eksekutif Unilever Food Solutions dan Pengarah Urusan UFS Malaysia Nusrat Perveen. Bersama juga pada hari tu adalah barisan peserta akhir tahun lepas dan juga juara. 


Pengurusan kanan UFS sibuk 'memasak' sebagai gimik pelancaran (dari kiri) ialah: Pengarah Pemasaran Rangkaian, Claire Sullivan; Timbalan Presiden Asia Tenggara, Ira Noviarti; Timbalan Presiden Kewangan, Gavin-Van Boekel; Timbalan Pengarah Eksekutif, Harry Brouwer; Timbalan Pengarah Eksekutif Asia, Australia dan Timur Tengah, Star Chen; Pengurus Pemasaran Malaysia, Angeline Ho serta Pengarah Urusan UFS Malaysia, Nusrat Perveen.

En Budiman Bistari Mohamed Juara Raja Kuah Knorr 2016


Hari tu juga semua tetamu dihidangkan menu special daripada juara tahun lepas iaitu hidangan Daging Purba Kuah Karipoley Knorr. Juara tahun lepas En Budiman Bistari Mohamed juga turun memuat sesi demo memasak hidangan yang telah menobatkan beliau sebagai juara pertandingan ini. Tengok skill En Budiman ini masak memang beliau seorang yang profesional dalam dunia masakan dan pengalaman membuatkan beliau juara.


Daging Purba Kuah Karipoley Knorr

Tahun ini sapa pula bakal menjadi juara kepada cabaran Raja Kuah Knorr 2017 andakah korang semua. Penyertaan tahun ini sangat mudah sekali hanya perlu menampilkan 3 jenis resepi hidangan berkuah iaitu masak kari, masak kicap dan masak lemak dengan menggunakan Stok Ayam Knorr. Lepas tu seramai 20 penyerta akan dipilih untuk bertanding dalam peringkat akhir di Lembah Klang.



Hadiah Cabaran Raja Kuah Knorr 2017 makin bertambah dan menarik sangat korang tengok sendiri mesti nak join kan :

Hadiah utama 
- Pakej umrah untuk 2 orang bernilai RM25,000 
- Wang tunai RM15,000 dan hamper
Naib johan 
- Wang tunai RM10,000 dan hamper
Pemenang ketiga 
- Wang tunai RM6,000 dan hamper
Pemenang saguhati 
- 13 x Wang tunai RM500 dan hamper

Tunggu apa lagi dah dibuka sekarang ni boleh hantar penyertaan korang di www.unileverfoodsolutions.com.my. Jangan lepaskan peluang kemasan ini.

Penyertaan dan pertanyaan :
Tel : 017 3078337 (Isnin -Jumaat 9pg-5ptg)
Alamat : Cabaran Raja Kuah Knorr
               No 23 Jalan Elektron U16/46, Denai Alam,
               40150 Shah Alam Selangor






4 ulasan:

  1. Wah.. Hebat2nya masakan diaorang!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia orang semua dah memang profesional dah bertahun-tahun dalam dunia makanan ni hehehe...

      Padam
  2. daging purba, daging apa tu, :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nama jer daging tu daging lembut jer tapi cara penyediaan tu style purba sebab tu sedap hehehehe

      Padam