Berjaya Time Square,

Konsep Bazar Tema Bufet Ramadan Di Berjaya Times Square Hotel Kuala Lumpur

Isnin, April 17, 2017 Mahamahu 6 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Bulan Ramadan bakal tiba tak lama lagi dan juga pasti menjadi bulan untuk kita bersama dengan keluarga. Berkonsepkan Bazzar Ramadan itu yang cuba ditampilkan oleh Berjaya Times Square Hotel untuk bufet Ramadan tahun ini. Melalui Big Apple Restoran yang teletak di tingkat 14 hotel ini korang boleh dapatkan semuanya.




Hotel ni mudah jer nak cari bagi mereka yang menaiki public transport seperti Monorail, bas, teksi uber atau grab car hanya berhenti di depan Berjaya Time Square. Kalau datang naik kereta kena parking dalamlah ada cas yang dikenakan. Untuk solat pun kat hotel ni ada sediakan surau memudahkan untuk solat Maghrib dan Terawih.



Bufet kat sini konsep lebih mudah kerana ia menggunakan cara bazar Ramadan. Selalu kita pergi bazar Ramadan dekat rumah bukan kat sini pun sama ada banyak gerai-gerai. Walaupun bazar Ramadan tapi bufet kat sini ada lebih daripada 200 jenis hidangan makanan yang pasti buat korang rambang mata nak makan mana satu.


Menu paling special kat sini adalah Kedah Claypot Fish Head Curry disediakan penuh kasih sayang oleh Sous Chef di hotel ini iaitu Chef Yusoff menggunakan resipi keluarga. Hanya menggunakan bahan-bahan segar dan rempah aromatik, Claypot Fish Head Curry dijamin kemuncak keseluruhan bufet makan malam korang kat sini.






Bagi gerai-gerai yang ada kat sini banyak menyediakan hidangan tradisional yang jarang kita jumpa kat luar sana. Di antara gerai yang ada adalah seperti :-
1) Gerai Lempeng Kelapa
2) Gerai Lamb Briyani
3) Gerai Ikan Bakar (Ikan Keli / cencaru)
4) Gerai Jemput-jemput
5) Gerai Otak- Otak Muar
6) Gerai Murtabak Istimewa
7) Gerai Ayam Goreng Uncle Bakri
8) Gerai buah-buahan dan ulam-ulaman
9) Gerai Mee
10) Gerai Durian







Bazaar Ramadan bufet di sini bermula pada 29 Mei 2017 hingga 22 Jun 2017 dari pukul 6:30 petang hingga 10:30 malam. Best kat sini pun ada persembahan daripada band Angklung Balle Balle yang akan menghiburkan tetamu sepanjang menikmati bufet setiap hari.


Bagi harga bufet Ramadan kat sini pula ada banyak pakej. 
Minggu 1 & minggu ke-4 = RM128.00 nett untuk dewasa dan RM58.00 nett untuk kanak-kanak.
Minggu ke-2 & minggu ke-3 = RM138.00 nett untuk dewasa dan RM68.00 nett untuk kanak-kanak. Baucar early bird = RM100.00 nett untuk dewasa dan RM50.00 nett untuk kanak-kanak.





Bagi yang datang secara berkumpulan pula boleh beli pada harga RM118.00 nett seorang, dengan minimum 10 orang. Manakala bagi tiap-tiap 10 buah meja yang disahkan, tetamu akan menerima satu meja percuma. Pakej Mesyuarat Ramadan juga ada dengan harga di RM 148.00 bersih seorang untuk mesyuarat hari penuh dan RM 158.00 bersih seorang untuk mesyuarat setengah hari.







Tu dia banyak sangat pakej yang ada tapi korang kena pandai lah pilih kalau booking awal dapat lebih murah tu jer. Pergi ramai-ramai pun boleh dapat murah. Bagi Maha makan kat sini ok banyak pilihan dan rasa juga sedap sehingga tak tahu mana nak makan dulu. Selamat menjamu seleralah semua ok.

Tempahan dan pertanyaan hubungi :
Tel : +603 2117 8000

Ranking Mahamahu :-
Kebersihan : 4/5
Kesedapan : 3.5/5
Harga : 3.5/5




6 ulasan:

  1. Aishhh terlioq lak tengok gambar2 makanan ni tau...:D :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana ada akak kita pun teliur juga tengok makana banyak2 ni hehehe..

      Padam
  2. Pedih perut kita tgk ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pedih perut knp lak bro heheheheh...

      Padam
  3. Perghhh...memang sedap Nampak ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang kat sini antara yang sedap juga untuk buka puasa..

      Padam