Damansara Perdana,

Cari Makanan Korea Datang Ke Restoran Hwa Ga Damansara Perdana Sempena Opening Promotion

Rabu, April 26, 2017 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Kalau kita dengar jer makanan Korea mesti kita ingat makanan yang sihat dan sayur-sayurankan. Tapi sebenarnya makanan Korea juga ada pelbagai protein yang sihat dan sedap seperti di Restoran Hwa Ga di Damansara Perdana.

 

Kalau korang nak datang restoran ni senang Waze jer Empire Damansara pastu korang naik tingkat atas sekali iaitu tingkat 1. Sini pelik sikit tingkat paling tinggi adalah tingkat satu kerana yang lain semua tingkat Basement dan Ground Floor. Maha pun hampir2 sesat nak datang ke sini walaupun dah biasa dengan Empire Damansara. Sini senang datang naik Uber atau Grab car jer kalau naik kereta sendiri kena parking bawah ada cas lah.


Restoran ni baru sahaja buka kalau tak silap Maha baru 3 bulan beroperasi kat kawasan ni. Menghidangkan makanan Korea. Mula-mula agak bimbang dengan restoran ni sebab mereka tiada sijil Halal tapi mereka menggunakan supplier yang ada sijil halal dan kat sini Pork Free. Tu semua terpulang pada korang kalau nak makan atau tidak Maha tak paksa.


Cuma kali ni Maha pergi makan untuk nikmati promosi special yang mereka jalankan kat restoran sini saja. Set Opening Promotion sempena dengan pembukaan baru restoran ini. Opening Promotion ini menyediakan Chicken Unlimited dimana ada 3 jenis rasa ayam yang mereka sajikan. Rasa ayam Chicken Breast with Lettuce Wraps, Spicy Grilled Chicken dan Normal Chicken.


Opening Promotion Chicken Unlimited

Specialnya promosi ini adalah 3 ayam tadi bersama dengan 6 makanan sampingan yang korang boleh pilih. Macam dalam gambar ni korang boleh tengok ada Kimchi, ada Kacang Panjang, ada terung, ada fishcat, ada jeruk dan macam-macam lagi cuma nama Maha tak pasti. Side dish ni korang boleh tambah seberapa banyak yang korang nak selagi tak kenyang. Salad segar yang segerombolan tu memang mereka kasi sekali dalam set ni.




Cuma promosi ini hanya terhad untuk 2 jam sahaja masa korang nak makan. So makan lah puas-puas dengan promosi ini sampai kenyang. Promosi ini hanya ada sampai 31 Julai 2017 ni sahaja setiap hari termasuk Sabtu dan Ahad. Harga pula seperti kat sini :

Lunch time (11.00pagi - 3.00 petang) = RM28+ bagi dewasa dan RM18+ bagi kanak-kanak
Dinner time (5.00petang - 11.00malam) = RM30+ bagi dewasa dan RM18+ bagi kanak-kanak

*Kanak adalah dari umur 4-10 tahun dan tinggi 120cm. Kanak-kanak 3 tahun kebawah percuma.

Bagi Maha yang paling suka sekali adalah ayam goreng yang disalut tu memang cukup sedap rasa rangup dan manis. Bungkus pula dengan salad segar yang disediakan bersama dengan Kimchi atau juga terung tu tebaik.


Satu lagi ayam yang special kat sini mereka panggil Nurungji Tongdak. Ayam ni dipanggang dengan sihat bersama api perlahan. Kemudian dalam set ayam ni mereka masak bersama nasi pulut yang dicampur dengan beberapa bahan utama seperti Black Rice, Biji Labu, Bawang Putih, Gingseng, Jujube dan macam-macam lagi. Semua di masak perlahan bersama-sama dan dihidangkan panas.

Nurungji Cheese Dak

Nurungji Teriyaki

Masa Maha makan hari tu mereka sediakan dua jenis ayam ni iaitu Nurungji Cheese Dak dan juga Nurungji Teriyaki. Tengok yang cheese putih tu memang penuh dengan cheese dan panas berasap-rasap nak makn. Kemudian yang teriyaki tu korang nampak kat atas ayam tu ada daging ikan yang selalu kita jumpa dalam makanan teriyaki betul tak.

Fried & Spicy Chicken

Spicy Squid

Steamed Chicken

Tu dua yang special korang mesti cuba kalau datang makan kat restoran ni. Kat sini juga ada beberapa menu ala carte lain yang juga menarik untuk dinikmati. Seperti kat sini ada Fried & Spicy Chicken, Spicy Squid dan Steamed Chicken. Tapi awas ok yang spicy squid tu memang sangat pedas sekali makan berapi kejap dalam mulut. Sweet tak berapa pedas boleh cuba ayam goreng tu memang makan tak sedap dah habis.

Sikhea, Demisoda Oreng, Demisoda Apple, Milkis dan Bong Bong

Bagi minuman pula korang boleh cuba minuman special dari Korea ni. Yang ada dalam botol ni semua minuman berasa soda. Macam Demisoda Oreng dan Demisoda Apple, juga Milkis tu susu ada soda dalamnya. Kemudian kena cuba Sikhea iaitu air barli soda juga Bong Bong iaitu air anggur soda.


Untuk Maha makanan kat sini best menarik kerana unik lain daripada makana kat restoran Korea yang sedia ada. Juga kepuasan makan tu ada sebab korang leh makan banyak-banyak tanpa rasa terganggu. Kalau rasa nak jadi orang Korea boleh try makanan mereka bila lulus baru boleh pergi ker negara Korea ok. Selamat mencuba semua.

Pertanyaan dan promosi menarik boleh layari :
Tel : 03-7732 6151

Ranking Mahamahu :-
Kebersihan : 4/5
Kesedapan : 3.5/5
Harga : 4/5


0 Pandangan: