Apps Hotel,

Tempat Makan No. 1 Area Kualar Selangor Yang Sediakan Shell Out 4 Rasa Di Apps Hotel

Rabu, Mac 29, 2017 Mahamahu 8 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Buat warga Kuala Selangor dah yang berhampiran denganya boleh lah nikmati hidangan makanan laut atas meja atau popular orang panggil Shell Out. Kebetulan pula dengan cuti sekolah last week Maha dapat pergi ke daerah yang cukup popular dengan alam semulajadi di Selangor ini.


Maha tak tahu nak menginap kat mana tapi bila search kat Google jumpa satu hotel yang cukup berbaloi dengan harga dan juga kedudukan hotelnya.
Apps Hotel Kuala Selangor satu hotel bajet hanya memakan masa 45minit sahaja daripada Kuala Lumpur menggunakan higway LATAR. Maha drive sendiri jer pergi sana tak susah nak cari hotel ini waze mesti jumpa.


Rupanya kat hotel yang Maha menginap ini menyediakan set yang dipanggil Seafood Cajun atau Shell Out yang Maha cakp tadi. Sebab Kuala Selangor ini dekat dengan muara laut dan juga hotel ni betul-betul ditepi Sungai Selangor jadi makanan laut sini dijamin segar. Sebab tu Maha cuba makan Shell Out yang ada 4 rasa istimewa hanya kat hotel ini sahaja.



4 rasa yang Maha maksudkan adalah cara masakan Shell Out ini adakah korang nak masak Asam Pedas, Butter Lemon, Kam Heong dan Original Cajun BBQ. Menurut pekerja kat sini mereka rekmenkan pada Maha Shell Out masak Asam Pedas yang menjadi pilihan ramai pelanggan setia mereka.


Korang tengok sendirilah hidangan Shell Out yang hotel ini sediakan atas meja ni ada Ketam yang besar, Udang, Lala dan juga Pepahat (Siput Buluh). Menyelerakan sangat hidangan ini sebab makan dalam keadaan panas-panas baru lepas masak terus hidangan atas meja dengan alas kertas khas dan juga nasi putih pelengkap hidangan ini.


Selain seafood ada juga jagung rebus dalam tu membuatkan Shell Out ini lebih menyelerakan untuk makan tenghari atau makan malam. Satu set yang Maha ambil ni adalah set untuk makan 2 orang sangat sesuai memang kenyang puas sangat dengan rasa yang lengkap dalam Shell Out ni.

Lala Butter Lemon

Tom Yam Chicken Coconut

Kalau yang nak makan ala-cart pun ada kat sini boleh order seperti Cheezy French Fries, Honey Chicken Wings, Calamari Rings, Butterfly Prawn, Coconut Prawn, Nyonya Steamed Fish dan Homemade Pandan Chicken. Tapi paling best dan unik kat sini adalah Fried Crispy Kangkong yang pertama kali Maha dapat rasa. Ia hanya sayur kangkung yang digoreng garing celup tepung seperti macam makanan Thai.

Fried Crispy Kangkong

Fresh Oren dan Air Tembikai

Brownies Cake with Vanilla Ice Cream

Minum kat sini semua adalah kalau nak kopi atau teh dan juga jus buah memang menyegarkan selepas makan Shell Out yang pedas dan panas tu. Korang mesti tanyakan harga Set Seafood Cajun yang Maha makan tu berapakan, ok lah harga hanya RM39.90+ sahaja ok cukup berbaloi sangat.


Restoran ini terbuka kepada semua orang untuk datang makan Shell Out dari pukul 11.00 pagi hingga 11.00 malam. Kawasan restoran ini sangat luas dan terbuka dengan pengaliran udara sekeliling membuatkan kita rasa lebih selesa untuk makan. Maha rasa bebaloi kalau korang datang ker Kuala Selangor untuk tujuan bercuti ker atau bekerja atau juga balik kampung boleh menginap kat sini dan makan kat restoran mereka.



Jadi tak perlu pergi jauh-jauh cari makanan yang sedap-sedap kat hotel ini semua ada. Nanti Maha akan sambung lagi dengan berkongsi pada korang pengalaman menginap kat Apps Hotel Kuala Selangor ni ok. Apa pun kalau datang Kuala Selangor tak terikai keindahan alam semulajadi mereka tak sah. Selamat mencuba dan selamat merancang percutian korang ok.

Pertanyaan dan juga maklumat lanjut boleh dapatkan di sini :
Alamat : Apps Hotel, 
               No 12, Jalan Peninsula Utama 1, 
               Peninsula Park, 
               45000 Kuala Selangor, Selangor
Tel : 03-32772172
Laman web : www.appshotel.com.my
Facebook : https://www.facebook.com/appshotel

Ranking Mahamahu :-
Kebersihan : 3.5/5
Kesedapan : 4/5
Harga : 4/5




8 ulasan:

  1. lama tak makan shell out . rasa macam berselera nak makan pulak lepas baca entri mahamahu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehehe kalau dah berselera kena cuba tau..

      Padam
  2. Kena cuba nie... dalam 30 minit je dari rumah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dekat ker bro kena pergi dtg hujung minggu pun best..

      Padam
  3. tergoda pulak nampak pic time tuang shell out kat atas meja

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe kita sendiri pun tergoda juga sebab tu tak tahan makan jer..

      Padam
  4. memang fav makan shell out.boleh la try sni jugak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau dah fav memang kena datang mana2 yang direkmenkan hehehe...

      Padam