Baker,

The Harith Sweet Tooth Homemade Baker Area Shah Alam, Sg. Buloh, Kepong Dan Sekitarnya

Khamis, Januari 05, 2017 Mahamahu 4 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Korang susah nak cari homemade kek yang sedap dan juga ada penghantaran?. Jangan risau Maha ada seorang kawan lama dari zaman belajar universiti lagi. Kalau nak kenal boleh search The Harith Sweet Tooth kat Facebook atau Instagram mesti korang terliur tengok semua kek hasil tangannya. 


The Harith Sweet Tooth tu sebenarnya diambil dari nama anaknya menarik kan. Kalau masa study dulu kami panggil dia Annor kawan satu kelas ngan Maha. Tapi dulu dia study IT tapi sekarang dan aktif menjadi usahawan bakeri lak. Wow terkejut juga semasa Maha tahu dia mula ceburi bidang ini. Tapi bagi Maha apa sahaja yang kita buat kena bersungguh dan ada ilmu betul tak.


Sebenarnya Maha dah merasai kek hasil tangan beliau ini sejak tahun 2015 lagi. Kalau korang ingat dia pernah sponser kek untuk majlis Rumah Terbuka Mahamahu Raya. Sapa-sapa yang datang masa tu ingat lah memang kek dia habis dulu dan ramai orang puji betul tak.


Jadi sebab dah suka pada kek dia ni Maha pun order lagi beberapa kali untuk kadang-kadang makan sendiri jer. Sebab kek yang dihasilkan ada pelbagai saiz dan boleh beli untuk makan suka-suka bila teringin. Antara jenis kek yang dihasilkan adalah seperti :-

1) Brownies Nuts Caramel Drizzled
2) Brownies Nuts Caramel & Nutella
3) Congobar
4) Red Truffle Brownies
5) Red Truffle Brownies Oreo
6) Kek Pandan Gula Melaka
7) Kek Coklat Berhantu
8) Whoopie Pie
9) Mango Cheese Cake

Brownies Nut Caramel

Maha hari tu ada repeat order beberapa kek yang favorite antaranya kek Brownies Nut Caramel yang bersaiz mini. Harga hanya RM10 sahaja memang ok. Yang ni memang saiz kecil jer korang boleh beli bila-bila nak makan petang atau nak jamu kawan-kawan yang nak datang rumah.

Manggo Cheese Cake

Kemudian Maha order pula Manggo Cheese Cake yang ni pun saiz mini juga 4inchi boleh lah buat minum petang. Harga nya hanya RM25 sahaja tak mahal pun rasa Mangga pun sedap. Maha habis sekejap jer tak sampai sehari wakakaka suka makan kek.

Devil Food Chocolate Cake

Kalau korang dah rasa tergoda dengan kek hasil tangan seorang ibu ini boleh lah buat tempahan sekarang. 
  1. Contact Annor bagi kawasan sekitar Puncak Alam di 012-798 3835
  2. Ejen kawasan Sg Buloh & sekitarnya contact Anor 012-242 9857 (cover juga area Sg Besi)
  3. Ejen kawasan Kepong & sekitarnya, contact Zue 012-626 4202 (cover juga area KLCC, Ampang, Damansara Damai, Jinjang, Subang & Putrajaya)
  4. Ejen kawasan sekitar Bkt Jelutong, TTDI Jaya, Sek 13 Shah Alam boleh contact Fara 0111-944 2598
Juga korang boleh terus pergi ke laman Facebook dan Instagram beliau :-




 

4 ulasan:

  1. Balasan
    1. Sedapkan akak saya dah rasa memang best...

      Padam
  2. Wahh..semua nampak sedap ni...boleh la try order ni nanti...hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Try bro order banyak sikit murah jer RM10 hehehehe...

      Padam