Chines Cuisine,

Rumah Baru Dolly Dim Sum Kini Di Pavilion Boleh Datang Makan Cuti Tahun Baru Ini

Jumaat, Januari 27, 2017 Mahamahu 4 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Maha suka makan Dim Sum ini kalau kat pejabat tu ada kawan jual Dim Sum frozen memang akan beli bepaket-paket semata-mata nak masak kat rumah. Sekarang tak perlu susah lagi untuk beli dan masak kerana dan ada cawangan Dolly Dim Sum baru.



Kini telah dibuka di Pavilion Elite yang sebelum ni kita kenal sebagai tempat beli-belah yang popular. Lepas ni dah shopping boleh pergi makan Dim Sum kat sini. Konsep restoran kali ini lain daripada cawangan yang ada sebelum ini. Ia lebih kepada konsep dapur tradisional masyarakat cina dengan reka bentuk bekas memask dim sum.



Memang seronok datang sini sebab cantik dan kemas kawasan ini selesa. Restoran ini boleh memuatkan sehingga 80 orang satu-satu masa. Jadi boleh ajak satu keluarga dan kawan-kawan datang makan dim sum. 

Salmon Yee Sang


Sempena dengan Tahun Baru Cina yang akan tiba ini Dolly Dim Sum juga menyediakan menu special untuk meraikan perayaan tahun baru. Dimulakan dengan Salmon Yee Sang menu wajib tahun baru untuk memberi banyak kekayaan dan kebahagiaan dalam hidup. Bagi Maha Yee Sang ni dapat makan setahun sekali memang sangat sedap. 

Three Treasure Crab Parcel

Yam Croquette

Kemudian ada Three Treasure Crab Parcel dimana makanan dengan isi ketam yang dibungkus dan juga dimasak bersama dengan suace special. Ni makan banyak-banyak pun tak ada sebab sedap. Kemudian ada Yam Croquette dimana dalamnya ada daging, cendawan dan juga kekacang. Rasa garing diluar dan pelbagai rasa didalam.

Spicy Szechuan Dumpling

Stir-fried Broccoli with Scallop

Stir-fried Chicken in Dolly Special Sauce

Maha suka juga Spicy Szechuan Dumpling dimana ada rasa udang dan juga ayam bersama dengan sos masam pedas. Nak tambah keenakan dalam hidangan tahun baru ini mereka juga sediakan Stir-fried Broccoli with Scallop dimana brokoli dimasak dengan scallop dari USA. Kalau nak makanan ayam ada juga iaitu Stir-fried Chicken in Dolly Special Sauce yang dihidang bersama dengan buah mangga muda menarik.

Royal Golden Fried Rice

Rooster Green Bean Dumplings

Hidangan tahun baru ni ada nasi juga untuk pelengkap makanan nasi ni dipanggil Royal Golden Fried Rice. Tengok pun cantik dan mewah nasi goreng ni ada siap udang dan telur ikan lagi kat atasnya. Tapi ada dim sum special yang dihasilkan untuk tahun baru kali ini yang menyerupai ayam. Ni dia Rooster Green Bean Dumplings yang comel rupa ayam rasa pun sedap tau ada kacang hijau dalamnya.

Mango Delight

Chinese New Year Happiness Kuih

Tak lengkap hidangan kalau tak ada pencuci mulutkan mereka pun ada special dessert. Paling best adalah Mango Delight memang kegemaran Maha ni di atasnya ada buah limau bali dan juga sagu. Satu lagi kuih tradisional yang memang wajib kena cuba sebab macam kuih melayu. Kuih yang disalut dengan kelapa parut dan rasa manis serta masin sedaplah. 


Dolly Dim Sum ini buka setiap hari dari pukul 11.00 pagi hingga 10.00 malam. Cuma hari Sabtu dan Ahad sahaja buka dari pukul 10.30 pagi hingga 10.00 malam. Sambut tahun baru dengan kemeriahan dan kegembiraan bersama keluarga luang masa yang ada ini untuk mengeratkan silatulrahim antara kita. Selamat Tahun Baru Cina buat semua pembaca blog Mahamahu ok.






4 ulasan:

  1. sedapnyaaa....stress betul dah la tgh mengidam makan dim sum ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe tu lah tak datang hari tu wakakakaka..

      Padam
  2. Balasan
    1. Jemput lah datang makan kat Dolly Dim Sum..

      Padam