Balakong,

Omak Ai Banyaknya Makanan Laut Ada Steamboat & Grill Dan Shell Out Pun Ada

Khamis, Januari 26, 2017 Mahamahu 6 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Korang tahu tak kat mana nak cari restoran yang ada makanan laut yang banyak dan pelbagai pilihan. Maha tahu sebab Maha dah pergi Restoran Omak Ai. Mula-mula terkejut gak bila tengok nama kedai tu jadi sebab rasa macam best jer ajak kawan-kawan pergi cuba.


Maha tahu pasal kedai ni pun dari Facebook ada orang share jadi sebab teringin nak makan makanan laut Shell Out dan juga Steamboat & Grill tu yang bawa kawan-kawan rapat Maha ni.
Restoran ni letak kat Bandar Tun Hussein Onn kalau datang lalu dari The Mines Shopping Mall tu korang terus jer ikut Lebuhraya SILK nanti akan sampai lah restoran ni. Terima kasih buat Syafiq, Haikal dan Awie kerana sudi teman Maha makan hidangan laut ni walaupun korang tak berapa sangatkan.



Mula-mula plan nak makan steamboat jer tapi bila tengok menu kat sini ada Shell Out jadi hari tu sebab terlalu lapar Maha ambillah set shell out. Kat sini menurut kata pekerjanya sheel out ni order ikut set dimana 1 set untuk 2 orang makan jadi kalau Maha hari tu datang 4 orang orderlah 2 set.



Korang tak boleh pilih apa makanan laut yang ada dalam set tu tau kerana shell out ini memang untuk orang yang makan seafood kalau tak makan jangan order ok. Perhhh mula-mula tengok shell out tu siap masak panas-panas berasap lagi pastu terus di hidang atas meja. Set tu datang sekali dengan nasi putih cuma air korang kena order lain ok.


Bila Maha makan macam ni ker rasa shell out. Maklumlah sebelum ni Maha hanya masak sendiri kat rumah tak rasa lagi yang kat restoran. Bagi Maha pilihan makanan lautnya banyak ada Ketam, Udang, Sotong, Kepah, Lala dan Pepahat. Pasau ada Brokoli dan Jagung rebus yang dimasak sekali.  Cuma rasa kuah shell out tu agak pedas bagi Maha kalau kanak-kanak tak sesuai. Mungkin tuan kedai boleh tambah banyak rasa dalam tu seperti manis agar lebih lemak.

Ni kawan baik Maha yang teman makan Awie, Haikal dan Syafiq

Tapi Alhamdulillah habis juga Maha dan kawan-kawan bedal makanan ni semua hehehe. Lepas habis makan shell out kami serbu pula Steamboat & Grill. Yang ni pun tak kurang hebat juga memang kami ambil semua makanan laut yang ada. Tapi mungkin tuan kedai leh tambah kot pilihan steamboat sebab masa Maha datang hari tu tak ada ketam, udang dan sotong untuk steamboat & grill. Pastu tak ada buah-buahan untuk cuci mulut tapi aiskrim ada tau untuk anak-anak hehehe.



Pilihan untuk lauk nak grill bagi Maha ok agak baguslah banyak pilihan cuma ada daging kambing tu sedikit masin sorry lah boss just pendapat Maha lah. Tapi perapan lain cukup rasa dan kalau di grill memang sedap.






Kuah steamboat pun ada pilihan korang boleh ambil Tomyam atau juga Sup Ayam. Maha hari tu ambil tomyam dan habis penuh satu bekas tu di isi dengan makanan laut dan sayur-sayuran best puas hati. Korang boleh tengok sendirilah macam ni cara Maha kalau makan steamboat and grill ok kena ikut wakakaka.


Puas sangat makan kat sini sebab restoran ni buka dari pukul 12.00 tengah hari hingga 12.00 malam untuk semua hidangan semua hidangan. Cuma steamboat jer mula dari pukul 5.00 petang hingga lewat malam jadi planlah waktu sesuai datang sini boleh makan semuanya. Mesti korang tanya harga yang Maha makan hari tu kan.

Harga
Shell Out = 1 set RM35.00 (2 orang makan)
Steamboat & Grill
RM29.00 nett = Dewasa
RM17.00 nett = Kanak-kanak (6 - 12 tahun)

Sebab rasa tak puas hati kenapa ada makana macam masin sikit Maha pergilah tanya kan pekerja restoran tu kenapa makanan ni rasa macam ni kan. Kemudian mereka bagi tahulah kat Maha yang hari Maha datang tu chef yang sepatutnya masak balik ke Thailand untuk reniew pas pekerja. Jadi yang ada tukang masak lain jadi sebab tu rasa makanan hari tu tak seperti mana yang selalu.


Jadi Maha fahamlah keadaan sebenar sebab tu Maha tulis ok agar orang tak kata Maha ni buat cerita jer. Tak apa pekerja tu kata pada Maha datang nanti mereka akan pastikan chef yang masak tu sedap hehehe kalau Maha datang. Sebenarnya bagi Maha restoran ni pun menarik dan ada daya tarikan sendiri.


Sebab apa Maha cakap macam tu kerana sepanjang Maha makan pada malam tu ramai juga pelanggan yang datang restoran ni. Meja agak penuh dengan ada pelanggan yang booking satu meja panjang makan bersama keluarga meriah. Jadi tak dinafikanlah makanan kat sini sedap dan mendapat perhatian ramai orang yang baca kat Facebook.




Maha cuma cite apa yang Maha rasa jer jadi kalau korang nak tahu sendiri kena datang ke Restoran Omak Ai mana tahu masa korang datang tu ada chef masak sedap hehehe. Apa pun Maha rekmenkan kedai ini kerana pilihan jenis makanan yang banyak juga suasana yang menarik. Tunggu apa lagi mai datang sini ok. Selamat mencuba.

Tempahan dan service penghantaran makanan layari :
Alamat : No 7a, Wisma PZK,
               Jalan suarasa 8/3 lake valley,
               Bandar Tun Hussein Onn,
               43200 cheras, Selangor.

Facebook : www.facebook.com/omakaisteamboatandgrill
Tel :  03-9082 7830
         013-399 6620





6 ulasan:

  1. bestnya.. kna try ni.. mcm berbaloi je...

    p/s : hi... sy dh follow blog comel awk ni.. hope awk sudila juga follow blog baru sy ye.. :D ty..

    Kenapa Allah Ciptakan Neraka?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih saya pun dah komen blog awak nice petua...

      Padam
  2. Thanks info maha.. nak cuba try terjah nanti..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama2 nanti dah cuba share lah ok ngan kawan2 lain.

      Padam
  3. nampak bersih dan teratur ke restoran ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yes memang bersih dan teratur rasa selesa nak mkn ada indor dan outdoor...

      Padam