Dapur Mahamahu,

Resepi Popular 2016 Yang Menjadi Viral Dan Pilihan Rakyat Malaysia

Jumaat, Disember 30, 2016 Mahamahu 4 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Dah sampai kita ke penghujung tahun 2016 yang penuh dengan suka duka dan kisah menarik dalam dunia blog ni. Maha sendiri pun tak sangka dah 6 tahun dalam dunia blog ni.


Tahun 2016 ni bayak resepi makanan yang menjadi viral dan juga popular pilihan rakyat Malaysia. Pasti korang ingat lagi akan beberapa yang telah mendapat perhatian apabila keluar dalam laman social. Maha senaraikan beberapa makanan yang telah menjadi perhatian sepanjang tahun 2016.

Aiskrim Sumi Jelly


Yang ni paling menjadi viral sangat sepanjang tahun 2016 ni. Tak tahu sapa yang mengasas kepada resepi ni tapi Maha juga terjebak. Akhirnya Maha hasilkan video untuk sapa-sapa nak buat resepi aiskrim Malaysia ni.


Siap ada orang buat business lagi untuk resepi Aiskrim Sumi Jelly ni. Tak boleh lawan lah aiskrim luar negara kerana begitu popular dangat masa tu. Kalau korang nak buat boleh tengok video resepi yang Maha sediakan ok.

Cotton Cheese Cake 


Ni satu lagi resepi paling mendapat perhatian daripada pembaca blog dan juga pengikut Facebook Page Mahamahu korang boleh follow ok. Tak sangaka juga sehingga ke hari ni video ini mendapat 326,021 views, 1.7k like dan juga 10,445 shares. Maha belajar buat Cotton Cheese Cake ini daripada youtube luar negara juga saja cuba-cuba tak sangka menjadi.


Setiap kali buat Alhamdulillah memang menjadi dan boleh lah nak buat makan sendiri, harijadi dan juga majlis potluck dengan kawan-kawan office. Tak ada plan nak business saja nak suka-suka buat jangan tempah dengan Maha ok hehehe.

Churros


Sapa tak tahu kalau sebut je berebut orang nak makan resepi yang mudah dan sedap ini. Tak silap ia datang dari negara Sepanyol dan menjadi viral di Malaysia dalam tahun ni. Resepi ni pun jadi pilihan rakyat Malaysia yang nak cuba buat tak susah pun mudah jer.


Chorrus ini pun dah popular sehingga ke negara-negara Asia lain seperti Korea yang mana telah buka cawangan restoran Chorrus kat Malaysia. Sebab tahu rakyat Malaysia suka pada makanan yang simple dan muda untuk dinikmati. Kalau nak resepi lebih boleh pergi ker Youtube Mahamahu Channel sana resepi Chorrus ni pun ada.






4 ulasan:

  1. churros boleh tahan femes tahun ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Banyak lagi yang viral ni jer yang dapat kumpulkan masa ni hehehe..

      Padam
  2. Balasan
    1. Churros tu memang ramai orang cari patut laku hehehe...

      Padam