Cafe Stick Arts,

Cafe Stick Arts NU Sentral Menghasilkan Gelato, Yogurt Dan Sorbet Sendiri

Isnin, Disember 05, 2016 Mahamahu 0 Comments

 SUDAH TUTUP

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Kali ni Maha nak bawa korang ke sebuah lagi kafe yang konsepnya pertama kot di Malaysia iaitu Cafe Stick Arts. Kafe yang simple dan nampak meriah dari luar ini mempelbagaikan pilihan pencuci mulut untuk pengunjungnya.


Kafe ini terletak di tingkat 5 shopping complex NU Sentral Kuala Lumpur menyediakan lebih daripada 50 pilihan pencuci mulut terbaik.
Di antara menu yang tersedia di sini adalah 3D Italian Ice Cream Stick (Eksklusif di Asia Tenggara), 3D Cakes, Chocolate Frozen Cake, Fancy Ganache, Pralines set, Hot Chocolate An A Spoon, Cake In A Jar dan Hello Kitty License Flavor.





Semua ini korang boleh dapatkan di kafe ini dengan bentuk yang comel dan kecil-kecil jer sesuai untuk di bawa makan bersama. Makanan yang ada sini di hasilkan dengan bentuk dan warna yang lebih ceria dan menarik untuk pilihan generasi muda sekarang.



Paling menarik perhatian adalah Gelato Bunga 3D Pertama di dunia dalam Bouquet. Ia adalah dihasilkan khas untuk menghadiahkan kepada insan paling kita sayang dalam hidup ini. Boleh dapat dengan bentuk dan jumlah yang banyak seperti ni. Ia boleh di makan ok bukan sekadar bunga biasa.


Sebenarnya cafe ini baru sahaja dilancarkan iaitu 29 November yang lalu dirasmikan oleh YAB Tan Sri Dato 'Sri Azlan Dr. Mahadevan (Pengasas Presiden Persatuan Psikiatri Malaysia), Chef Kimora (Principal Stick Kesenian), Encik Eric Lim (Pengarah Stick Arts Café) dan Encik Vin Wee (Penasihat Stick Arts). Arcara yang serba ringkas tapi menyediakan makanan yang banyak.

YAB Tan Sri Dato 'Sri Azlan Dr. Mahadevan

Selain daripada dessert yang Maha ceritakan di atas tadi menu utama mereka adalah Gilato aiskrim yang dibuat dalam pelbagai bentuk. Korang boleh datang kat kafe ini dan pilih bentuk yang tersedia dan boleh makan bersama orang yang kita cinta. Ada lebih dari 38 perisa dengan rasa asli dan pasti sedap.


Kerana kafe ini terletak bersebelahan GSC NU Sentral ini memudahkan korang untuk mencari dan mendapatkan semua menu yang Maha ceritakan tadi. Generasi Y sekarang suka kepada kafe seperti ini. Maha yang datang pada perasmiaan hari tu pun dapat makan banyak juga hidangan sampai kenyang. 


Mereka juga mengajak korang untuk sertai dua acara Krismas bagi bulan Disember di Lot 10 Musical Krismas (Showcase Stick Arts di hadapan rolex & Isetan The Japan Store) dari 5 hingga 25 Disember 2016 dan juga KL Winter Fest @ Pusat Pameran Midvalley (Platinum Booth No. 12A) dari 16 hingga 25 Disember 2016. Apa pun korang boleh datang kat sini untuk santai-santai dengan kawan-kawan. Selamat mencuba. 

Maklumat lanjut layari :
Laman web : www.stickartsgelato.com
Facebook : www.fb.com/StickArtsGelato
Instagram : www.instagram.com/StickArtsGelato

Ranking Mahamahu :-
Kebersihan : 4/5
Kesedapan : 3.5/5
Harga : 3.5/5




0 Pandangan: