Coklat,

Cipta Coklat Anda Sendiri Di KitKat Chocolatory Yang Pertama Di Asia Tenggara

Selasa, November 01, 2016 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Maha ada hantu coklat ok kalau pergi mana-mana mesti akan beli bawa balik coklat tak kiralah besar atau kecil. Ini kerana menurut kajian coklat dapat memberi ketenangan jiwa kepada pemakannya jadi banyak makan coklat untuk kawal emosi anda.


Tapi bukan tu motif utama Maha kali ini nak cerita bahawa korang dah boleh hasilkan jejari manis coklat special mengikut kehendak korang sendiri. KitKat Chocolatory adalah konsep kedai di mana korang boleh pilih dari peringkat awal untuk menghasilkan coklat kegemaran korang.


Kedai coklat yang diasaskan oleh KitKat ini pasti lain daripada yang lain kerena lebih daripada 10,000 jenis coklat boleh dihasilkan. Sapa tak kenal coklat jenama KitKat memang dah tahu sedap tak terkata Maha suka sebab dalam coklat ada wafer yang rangup disalut dengan coklat berkualiti ma.


Firstime datang ker KitKat Chocolatory baru buka yang terletak di tingkat 2 Centre Court Mid Valley Megamall. Kalau sapa-sapa yang selalu datang shopping atau tonton wayang kat sini sesuai sangat singgah ker kedai konsep KitKat ini.


Cara nak buat coklat sendiri ni mudah sahaja mereka menyediakan pelbagai perisa coklat dan korang hanya perlu pilih 3 sahaja perisa yang ada untuk dijadikan coklat anda sendiri. Di sana mereka ada sediakan kiosk atau kaunter untuk memudahkan korang membuat pilihan, pesanan dan bayaran.


Pada coklat tu nanti korang boleh letakkan pesanan khas buat insan yang tersayang untuk korang hadiahkan coklat tu atau juga boleh letakkan gambar kenang-kenangan sebagai tanda ia adalah coklat ciptaan anda. Bestkan konsep ni patutlah masa perasmian hari tu ramai gila orang datang.



KitKat Chocolatory ini telah di rasmikan oleh Duli Yang Teramat Mulia Raja Muda Selangor, Tengku Amir Shah ibni Sultan Sharafuddin Idris Shah Al-Haj pada 22 Oktober baru-baru ini. Kini kedai ini telah dibuka sepenuhnya setiap hari untuk tempahan.


Korang juga boleh buat tempahan secara dalam talian melalui laman web 11street. Maha dan buka memang ada 'KitKat Chocolatory Customize Your Own'. Selain tu juga kar kedai ini mereka menjual coklat KitKat edisi khas dengan citarasa tempatan seperti coklat perasa Nasi Lemak yang pertama di dunia, cafe latte, pisang, Durian dan Nenas. Ini memang rare untuk masa yang terhad sahaja korang boleh order online juga semua ni. Jadi tunggu apa lagi jom serbu KitKat Chocolatory sekarang juga.








0 Pandangan: