Food Porn,

80 Outlets Restoran PappaRich Seluruh Malaysia Dan 30 Cawangan Antarabangsa Menyajikan Makanan Penuh Nikmat

Selasa, November 08, 2016 Mahamahu 2 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Restoran PappaRich tidak perlu diperkenalkan lagi kepada rakyat Malaysia yang suka kepada masakan asli Malaysia. Konsep mudah jer restoran ni masakan yang sedap mesti datang dari kasih sayang betul tak.


Maha ni pun jarang-jarang masuk makan kat restoran seperti ini tapi bila dapat peluang cuba makanan kat sini memang teruja. Biasa kalau restoran seperti ini ada makanan pembuka selera atau appetizer pastu baru pergi kepada makanan utama atau main course dan last sekali pencuci mulut.




Tapi kat sini korang dapat rasa semua masakan dari pelbagai bangsa di Malaysia kerana kita ni kan negara yang berbilang kaum. Bagi hidangan pembuka selera yang menjadi pilihan ramai rakyat Malaysia adalah Hainan Toast with Butter + Kaya. Menu ni simple kadang-kadang orang datang sini order set ini bersama kopi atau teh untuk sarapan pagi pun boleh. Juga boleh order Fried Dumplings yang mana selalunya dumpling ni dikukus tapi kat sini digoreng garing.

Hainan Toast with Butter + Kaya

Fried Dumplings

Lepas tu kita pergi kepada menu utama yang membuktikan hidangan Malaysia adalah pelbagai. Kat restoran macam ni jer ada semua ni tempat lain selalunya asing-asingkan. Paling menarik perhatian Maha adalah Kampung Fried Rice with Egg yang mana korang leh rasa dalam ni ada udang kering, ikan bilis dan juga daging ayam bersama sayur Kangkung. Sesuai untuk makan seorang dan memang boleh kenyang.

Kampung Fried Rice with Egg

Lagi hidangan nasi yang ada kat sini iaitu Pappa Chicken Rice yang menjadi pilihan ramai. Ini kerana nasi ayam kat sini rasa sangat padan dengan nasi, ayamnya, sup dan juga sos dan kicap. Rasa lemak rasa kelembutan ayam semua cukup.

Pappa Chicken Rice

Bagi yang tak makan nasi atau mencari mee korang boleh cuba di sini iaitu Wan Tan Hor with Prawns + Chicken Slices. Hidangan ni kalau orang Melayu kita panggil Kuey Teow Kungfu. Tengok banyak bahan-bahan yang dimasukkan dalam hidangan ni tak kedekut. Satu lagi hidangan pilihan ramai adalah Pappa Char Kuey Teow. Peminat hidangan ni wajib cuba kat restoran ni dapat rasa yang asli.

Pappa Char Kuey Teow

Wan Tan Hor with Prawns + Chicken Slices

Masih lagi kat menu utama kalau mereka yang nak cari hidangan lebih lite dan tak healthy ini 2 pilihan terbaik iaitu Naan with Chicken Roll & Cheese dan juga Naan with Tuna & Cheese. Kedua-dua hidangan ini disediakan dengan roti naan yang dibakar dan rasa garing bila digigit. Cuma bagi tekak orang Melayu macam Maha ni suka ada tambah cili padi kot dalam tuna tu baru dapat rasa pedas-pedas sikit, tu selera Maha lah kan tapi kanak-kanak sesuai juga untuk makanan ini.

Naan with Chicken Roll & Cheese

Naan with Tuna & Cheese

Sesudah makanan utama kita cuba pula pencuci mulut tradisional Malaysia. Di sini ada 2 hidangan Sago yang terbaik mesti kena try iaitu Egg Pudding with Sago dan juga Sago with Gula Melaka. Kedua-dua makanan Melayu ni memang menyelerakan dan sweet jer rasanya.

Egg Pudding with Sago

Sago with Gula Melaka

Pada yang nak dessert ala-ala barat sikit korang boleh cuba pelbagai jenis kek yang ada. Tapi yang Maha maklumkan sekarang ni kek ni tak semua cawangan ada jadi yang Maha pergi ni kat Centrepoint Bandar Utama ada. Kek menjadi pilihan adalah New York Cheesecake, Strawberry Cheesecake, Pudding Oreo Cheesecake dan paling Maha suka iaitu Mango Cheesecake.

New York Cheesecake dan Strawberry Cheesecake

Pudding Oreo Cheesecake dan Mango Cheesecake

Pecinta kek ini adalah masa korang kalau nak minum petang sambil makan kek memang sini tempatnya. Korang juga boleh order kek-kek untuk saiz 1kg mana tau nak buat majlis harijadi ker kan. Order secara dalam talian dan kek ini boleh terus dihantar ke rumah korang.

Pappa ABC Special with Ice Cream

Selain daripada makanan sini ada juga minuman yang menjadi pilihan rakyat Malaysia. Mestilah kena ada Pappa ABC Special with Ice Cream dan juga Pappa Cendol ni. Minuman yang memberi kesegaran dan kemanisn selepas makan semua yang berat-berat.

Pappa Cendol

Selain daripada minuman ais tu ada juga kopi khas yang dihasilkan sendiri oleh PappaRich. Paling best ada kat sini iaitu Papparich Stevia White Coffee yang mana kita tahu stevia adalah pengganti gula yang lebih sihat. Minuman ni korang boleh minum kat restoran ni atau juga boleh beli bawa balik macam yang Maha ada ni. So boleh bancuh bila-bila masa waktu kat rumah atau pejabat.



Sekarang ni juga Restoran Papparich mengadakan promosi Dim Sum diseluruh cawangan. Promosi ini menyediakan korang dengan 1 set Dim Sum yang terdiri daripada Beancurd Sheet Roll atau Chicken Glutinous Rice bersama dengan minuman. Minuman ni pula boleh pilih dari kopi, kopi O, Cham, Teh Tarik dan Teh O. Promosi ini pada harga RM8.90 sahaja satu set dan hanya valid sehingga 30 November 2016 ini sahaja. 
 
 
Beancurd Sheet Roll

Chicken Glutinous Rice

Jadi tunggu apa lagi serbu sekarang juga semua cawangan Restoran Papparich yang ada di Malaysia. restoran ini beroperasi setiap hari dan nak tahu semua lokasi restoran juga waktu operasi boleh layari laman web mereka. Jadi korang boleh makan hidangan Malaysia pada taraf restoran yang menarik macam ni. Bila lagi nak belanja family atau kawan-kawan datang makan kat PappaRich. Selamat menjamu selera semua.

Lokasi dan waktu operasi Restoran Papparich
Laman web : http://papparich.com.my/pr/malaysia

Ranking Mahamahu :-
Kesedapan : 4/5
Harga : 3.5/5




2 ulasan:

  1. Memang penuh kenikmatan menjamu selera di sana

    BalasPadam
    Balasan
    1. Best sini sebab banyak pilihan makanan semua sedap2....

      Padam