Fast Food,

Rasamas Restoran Pertama Di Malaysia Yang Menyediakan Roaster Rasa Asia dan Barat

Isnin, Oktober 24, 2016 Mahamahu 2 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Malaysia ni memang kaya dengan pelbagai hidangan makanan terutama yang berasaskan ayam. Kalau pergi pasar malam saja banyak gila gerai-gerai yang jual ayam golek.



Kat Rasamas ni mereka bukan sekadar ayam panggang biasa mereka ada dua rasa yang cukup berbeza iaitu Percik Roasters dan juga Pepper Roasters. Bagi Maha yang lidah Melayu ni memang akan pilih percik lah sebab ayam yang disadur dengan rampah ratus special membangkit rasa tradisional Melayu.

 Pepper Roasters

Percik Roasters

Kalau nak beli ayam seekor kat luar dalam RM14 kan tapi kat sini ayam seekor siap perap dan masak lagi hanya RM19.90 sahaja. Gila tak murah Maha kalau macam tak sempat nak masak memang singgah beli jer ayam seekor kat sini senang.

Menu yang simple tapi lengkap


Kalau datang kat Rasamas ni korang jangan risaulah untuk pilih set atau ala cart yang ada semua memenuhi keperluan anda. Contohlah kalau macam Maha yang datang seorang atau berdua jadi boleh ambil Ala Cart set seperti ini.



Ada dua menu ayam juga disertakan dengan Tauhu Jepun juga bersama sup dan sos cili mereka. Pastu korang boleh order air sekali tak ada masalah. Harga untuk set ini hanya RM 13.90 cukup lah kenyangkan.



Bagi yang datang family pula boleh pilih untuk set family seperti ini ada satu ekor ayam, 4 nasi, 4 air, 4 sup dan 4 sos cili juga ada 3 side dish korang boleh pilih. Jadi tak perlu nak order banyak-banyak tak membazir memang cukup sesuai. Harganya pula hanya RM 40.90 sajo.

Hidangan selain ayam yang memikat


Masa Maha datang makan kat Restoran Rasamas ni tengok punya tengok menu ada pula pilihan lain yang macam menarik.
Ada kat sini Asam Laksa dan juga Mee Kari yang saiz agak besar kalau bagi seorang wanita nak makan bagi habis, kalau macam Maha ni memang boleh habislah hehehe.

Asam Laksa

Mee Kari

Yang Asam Laksa ni siap ada seekor ikan sardin dalamnya memang kata orang ikan sardin tu buat penyedap hidangan ni. So pada yang tak makan ayam nak diet boleh lah pilih dua menu ni. Harganya pula dalam lingkungan RM9.40 semangkuk.

Brownie with Ice Cream

Tak lengkap hidangan makan kita kalau tak ada pencuci mulutkan. Jangan risau yang ada di Rasamas ni pun dah cukup menawan hati iaitu Brownie with Ice Cream. Rasa pekat coklat yang mengalir atas kek diselangi dengan kesejukan aiskrim vanilla wow menyengat. Apa tunggu lagi pakat serbulah cawangan Rasamas yang dekat ngan korang.

Lokasi strategik mudah dikunjungi


Ada 9 cawangan Rasamas seluruh Malaysia ni. Bukan setakat kat KL jer kat negeri lain pun ada seperti kat Pahang, Pulau Pinang, Kedah, Terengganu dan Selangor. Sini Maha senaraikan cawangan dengan lokasi mudah untuk korang pergi nanti ok.

1)    Warta Bangi Utama, Bandar Baru Bangi Selangor
2)    Giant Batu Cave, Gombak Selangor
3)    Aeon Bukit Tinggi, Klang Selangor
4)    Sunway Carnival, Seberang Prai Pulau Pinang
5)    Tesco Mergong, Alor Setar Kedah
6)    East Coast Mall, Kuantan Pahang
7)    Megamall Kuantan, Pahang
8)    Gaint Kuala Terengganu, Terengganu
9)    KPJ Tawakal Hospital, Kuala lumpur



Ranking Mahamahu :-
Kesedapan : 4/5
Harga : 4/5





2 ulasan: