Institut Jantung Negara,

Ketahui Pemenang Pertandingan Memasak Jom Airfry Dan Menang Anjuran IJN Bersama Philips Malaysia

Khamis, Oktober 20, 2016 Mahamahu 2 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Baru-baru ni telah berlangsungnya pertandingan memasak peringkat akhir anjura Institust Jantung Negara dan juga Philip Malaysia


Pertandingan ini bertujuan untuk menyokong seruan Hari Jantung Sedunia oleh Persekutuan Jantung Sedunia, yang bermatlamat meningkatkan kesedaran mengenai penyakit kardiovaskular (CVD). Ye lah penyakit jantung adalah pembunujh no1 di Malaysia jadi makan kena sihat.

Encik Muhammad Ali Jaleel, Ketua Pegawai Eksekutif, Kumpulan Syarikat Philips Malaysia

Sebelum ke peringkat akhirnya semua peserta akhir menghadiri sesi masterclass di mana mereka berpeluang belajar daripada Chef Selebriti Zamzani Wahab dan Puan Mary Easaw. Maha patut kena belajar ni sebab makan kena jaga maklumlah semakin saiz hehehe.


Pada peringkat akhir semua peserta diuji dengan kotak misteri macam dalam program Masterchef pulak. Dalam masa sejam mereka perlu mencipta hidangan sihat untuk makanan utama dan juga pencuci mulut menggunakan Philips Airfryer


Pengadil pada hari tu adalah Dato’ Seri Dr Mohd Azhari Yakub, Puan Mary Easaw, Chef Selebriti dan penulis buku resipi Marina Mustafa dan Encik Muhammad Ali Jaleel. Tahniah kepada pemenang utama pasangan emak dan anak Chan Hee Mooi dan Angeline Ng dari pasukan Yummy Mommy membawa pulang Philips voucher RM10,000 dan juga voucher kesihatan bernilai RM3,000.

Kumpulan Yummy Mommy menjadi juara


Tahniah juga pada kawan Maha Ayu Rafikah dan anaknya Adriana Badzlyn dari kumpulan Sweetie dapat tempat ketiga. Kira ok lah korang memang otai yer. Tahniah sekali lagi pada semua pemenang dan juga pnganjur untuk program yang sihat ini. 





2 ulasan: