Applikasi Telephone,

Tips Untuk Datang Inteview Di Kuala Lumpur Mencari Hotel Murah Dan Dekat

Rabu, Ogos 17, 2016 Mahamahu 22 Comments

Tips Untuk Datang Inteview Di Kuala Lumpur Mencari Hotel Murah Dan Dekat - Salam sejahtera kepada semua pembaca setiap blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Korang mesti pernah ada pengalaman mencari kerja di tengah-tengah kota metropolitan sorang-sorang diri tanpa hala tuju. Maklumlah orang bujang yang baru nak bina kerjaya dan mencari tapak untuk hidup. Dulu susah sekarang ni senang nak cari kerja semua secara online jer.


Tapi masih ada lagi kesukaran bila dah dipanggil interview kat KL untuk kerja nak kena datang pulak pagi-pagi buta. Ni pengalaman yang kawan Maha alami sendiri semasa beliau mula-mula dulu nak cari kerja kat KL.

Orang utara datang ke KL naik keretapi sampai terus KL Sentral senang jer tak susah. Tapi yang susah bagi dia adalah nak cari tempat tinggal untuk semalaman. Esok dah nak interview kerja pagi buta. Nak duduk hotel jauh karang jem dah kena cari hotel yang dekat-dekat dengan tempat interview.


Dulu susah kena jalan kaki keliling KL cari hotel bajet yang murah dan selesa. Takut karang kena hotel yang tak selamat satu hal. Tapi Alhamdulillah kini beliau dah berjaya jadi seorang yang berpengaruh dan bekerjaya tetap di Kuala Lumpur ni.

Tu lah yang Maha nak share kat sini untuk korang yang nak datang KL interview dan perlu penginapan satu malam sahaja di hotel yang bajet tapi selesa. Dengan hanya hujung jari shake dah jumpa hotel yang dekat dan selesa. Macam mana tu, gunakanlah applikasi OYO.

Apa Itu OYO?


OYO adalah satu applikasi dalam telepon pintar yang boleh dimuat turun secara percuma untuk memudahkan korang mencari hotel bajet atau premium untuk tinggal di tengah-tengah bandar. Ada lebih daripada 5 bandar utama sekarang di Malaysia talah berada dalam applikasi OYO.

Dulu tak ada apps macam ni memang susah nak cari hotel bukan. Tapi yang bezanya apps OYO ini dengan yang lain adalah hotel yang ditawarkan.

1)    Harga bermula daripada RM49 untuk seorang satu bilik. Jadi korang boleh jimat di situ (tertakluk kepada hari cuti umum dan waktu puncak).
2)    Keselesaan semua bilik hotel yang ditawarkan adalah standard tinggi yang telah ditetapkan oleh mereka jadi tiada bilik yang tidak selesa.
3)    Lebih dari 5 bandar utama di Malaysia melibatkan 200 buah hotel dan lebih daripada 3,000 pilihan biik yang terbaik ada dalam applikasi ini.


Dimana bandar yang dimaksudkan tu iaitu Kuala Lumpur, Klang, Petaling Jaya, Rawang, Seremban, Shah Alam, Subang, Penang, Malacca, Johor Bahru, Langkawi, Ipoh, Taiping, Kuala Kangsar, Kampar, Seri Iskandar, Kota Kinabalu and Cameron Highland. Jadi korang yang nak datang ke bandar-bandar ini untuk interview ker atau cuti-cuti Malaysia sangat-sangat senang menggunakan apps OYO ini.

Membantu pengembara


Ia bukan sahaja untuk datang interview kat bandar-bandar besar ni. Kalau family yang nak datang ada kenduri kahwin ker atau majlis konvo anak-anak kat bandar macam ni pun boleh guna applikasi ini. 


Semua orang guna telephone pintarkan siap ada data dengan gigabyte yang besar sekarang tak susah nak dapat internet. Sampai sahaja kat bandar tu terus onkan apps ni kat phone dan kemudian shake sahaja ia akan menunjukkan hotel yang berhampiran dengan anda dan harga yang paling berpatutan.

Muat turun secara percuma di sini :

 
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.oyo.consumer&hl=en       https://itunes.apple.com/in/app/oyo-rooms-book-delightful/id988141624?mt=8

Jadi tak perlu jalan-jalan jauh untuk mencarai hotel yang korang nak selesa dan harga murah. Cara lain pun ada korang boleh ikut step by step yang telah disediakan di blog ini memang mudah dan cepat.

Di antara ciri-ciri yang terdapat dalam app OYO

Sekarang ini OYO nak bagi lagi hadiah istimewa kepada sapa-sapa yang booking hotel menggunakan apps ini dengan setiap booking akan dapat potongan 20% lagi. Tak kira bilik semurah mana pun dan boleh guna banyak kali. Hanya korang masukan CODE ini MYBUD445 semasa buat tempahan bilik. Macam kat bawah ni.


Bagi yang nak CANCEL untuk sebarang booking boleh di lakukan dalam tempoh 24 jam tanpa sebarang bayaran dan boleh buat secara dalam talian juga. So tak perlu risau semua disediakan mudah untuk korang.

Kemudahan dalam bilik hotel


Apa yang Maha dah guna dalam applikasi OYO ini adalah jaminan bilik hotel bukan sahaja murah dan selesa tapi juga kemudahan yang serba lengkap. Ini kerana OYO mengutamakan hotel yang mempunyai kreteria yang ditetapkan sebelum layak untuk masuk dalam apps ini.



Selalu orang cari hotel mesti nak ada kemudahan Wifi, pengangkutan awam, aircond, TV Channel, parking dan macam-macam lagi. Semua ini akan ditunjukkan dalam apps ini jadi korang tak perlu risau salah pilih hotel. Setiap hotel yang berdaftar ada tanda pengenalan logo OYO seperti yang korang lihat ini.



Pulak tu kalau guna apps ini korang tak semestinya booking dan bayar terus dalam apps ini secara online. Korang boleh walk in hotel yang mana korang pilih tu dan tengok keselesaan puas hati baru buat pembayaran. Semua kakitangan hotel yang berdaftar dengan OYO telah terlatih dan diberikan panduan secukupnya.

Khidmat nasihat dan maklumat lanjut


Kalau korang masih ada masalah terhadap apps ini atau hotel boleh terus hubungi talian mereka 24/7 di sini :-

+6010 4011 393 | mybookings@oyorooms.com

Harap sedikit sebanyak ia dapat membantu korang yang nak datang ke bandar besar untuk interview dan cari hotel tinggal satu malam pada harga yang sangat-sangat membantu dan selesa. Bukan lah tips besar sangat harap ia dapat memudahkan orang muda yang ada teknologi tapi tak tahu nak gunakannya.

Nanti share lah kat kawan2 tips ini ok. Selamat mencuba.







22 ulasan:

  1. Tips berguna. Untung orang yang hidup zaman sekarang, ada pelbagai kemudahan. Thanks sharing En.Maha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Untungkan tak tahu masa akan datang ada apa lagi yang canggih2 ni.

      Padam
  2. Bagus aplikasi OYO ni.. semoga dgn adanya aplikasi ni dpt memudahkan orang ramai...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu lah gunanya teknologi kan memudahkan semua orang bagus kan..

      Padam
  3. Wahhh menarik ni mahamahu..boleh lah sis rekemen gan anak2 buah dn geng sis nanti.
    Tq maha for sharing

    BalasPadam
  4. wow! leh tahan murah ni maha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang murah boleh lah selalu datang event kat KL ni hehehe...

      Padam
  5. bila dah ade apps mcm ni hilang satu masalah bila nak interview. kurang stress. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu setuju sangat tak perlu nak bajet mahal2..

      Padam
  6. zaza dh tgk satu persatu hotel yg ada..mmg sangat cantik.. murah pulak tu.. ada masa bercuti nanti boleh la guna khidmat oyo ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huhuhu nak g honeymoon pun boleh heheheh...

      Padam
  7. Cantik sangat tu.. Geng banckpackers mesti download apps yg mantap ni!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang cantik apps cantik bilik pun cantik harga lagi cantik hehehe...

      Padam
  8. Harga memang berbaloi2 bilik cantik2 pulak tu...tq share info di sini :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama2 nanti share lah kat kawan2 ok.. Tq

      Padam
  9. Balasan
    1. Hehehe boleh Zul g outstation selalu huhuhu..

      Padam
  10. berbaloi juga sbb harga pun tak mahal

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang berbaloi dan bilik selesa walaupun harga murah..

      Padam
  11. coverage untuk bandar besar je la kan..ohoh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ia akan masuk semua bandar seluruh Malaysia berperingkat jangan risau...

      Padam