Buffet Ramadhan,

Selera Warisan Sempena Ramadhan Di Paya Serai Hilton Petaling Jaya

Jumaat, Jun 10, 2016 Mahamahu 6 Comments

Selera Warisan Sempena Ramadhan Di Paya Serai Hilton Petaling Jaya - Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Sekarang kita dalam bulan Ramadhan hari yang ke5. Macam mana masih penuh lagi ker puasa korang. Dah jumpa ker mana2 tempat berbuka puasa yang menarik dan harga berpatutan. Sini ada satu lagi tempat buka puasa yang menarik juga bagi Maha kerana pilihan makanan yang banyak.



Paya Serai @ Hilton Petaling Jaya menyediakan lebih daripada 300 hidangan tradisional juga 35 gerai makanan dengan stesen memasak secara langsung di sediakan. Hanya dengan harga RM165 nett bagi dewasa manakal RM85 nett bagi kanak-kanak 12 tahun ke bawah. So bagi Maha ia sangat sesuai dengan keselesaan dan juga jumlah makanan yang ditawarkan.






Di antara menu tradisional yang ditampilkan di sini iaitu Lauk Gulai Kawah, Rendang Tok, Ikan Bakar Melaka, Whole Roasted Lamb Malay Style, Perchik Counter with Choice of chicken, beef or fish, variety of Lemang, Putung Piring, Apam Balik dan banyak lagi. Kalau rasa nak makan Lemang sini memang ada Lemang biasa dan Lemang Jagung best siap ada rendang dan juga serunding.







Paling menarik kat sini mereka ada sediakan gerai khas diluar kawasan hotel untuk peminat buah Durian. Ni paling Maha suka kerana mereka menyediakan pelbagai jenis Durian yang terbaik boleh makan puas2 tanpa henti. Buah2 lain pun ada juga bukan sahaja Durian tak perlu risau pada yang tak makan buah ini ok hehehe.






Lagi Maha rasa kat sini yang best mereka sediakan Sup Gear Box, Satay Ayam dan Daging, Steamboat khas untuk mereka yang nak makanan panas, Tapai, Ikan Keli, Ikan Panggang dan macam2 lagi lah. Nak cite memang banyak sangat tak habis kat sini lah korang memang kena datang sendiri dan Maha janji puas hati.






Kalau datang buffet Ramadhan korang akan fikir pasal nak solat Maghrib dan juga Tarawih. Kat hotel ini juga menyediakan ruang solat yang besar dan juga mudah untuk didirikan. Kemudian mereka juga menyediakan hiburan daripada penghibur persembahan lagu2 tradisional yang mendayu. Jadi tak bosan nak makan kat sini bertambah2 selera lah rasanya hehehe.





Buat korang yang nak booking kat sini boleh hubungi mereka segera kerana buffet ini bermula dari 6 Jun - 5 July 2016 dari pukul 7.00malam hingga 10.00malam. Bawalah keluarga dan juga kawan2 office sangat sesuai. Selamat berpuasa pada semua kawan2 dan juga pembaca sekalian. 

Tempahan dan pertanyaan hubungi :
Tel : 03-7955 9122 ext 4260/4261/4267
Laman web : www.zestpj.com







6 ulasan:

  1. Eh banyaknya makanan sampai 300 hidangan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kat sini setiap tahun memang banyak makanan semua sedap2 belaka..

      Padam
  2. Tak pernah lagi ke sini...harap tahun depan ada jemputan...hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehehe In Sha Allah ada tu sapa berani tak jemput Suria Amanda wakakaka

      Padam
  3. Banyaknye juadah makanan yang disediakan.. boleh pitam nak pilih nie.. ehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu baru tengok nak pitam yang dah makan ni tak tahu nak cakap apa eheheheh..

      Padam