Dapur,

Rupanya Kat Sini Orang Ramai Beli Makanan Laut Segar Semata-mata Nak Masak Resepi Shell Out

Khamis, Mei 26, 2016 Mahamahu 9 Comments

Rupanya Kat Sini Orang Ramai Beli Makanan Laut Segar Semata-mata Nak Masak Resepi Shell Out - Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan2 seakalian. Selalu mana tempat korang nak beli makanan laut yang segar? Mestilah ramai jawab beli kat pasar borong atau pasaraya besar. Itu buat korang ada masa nak pergi dan juga nak bersesak2 dengan orang ramai. Sebanar Maha ada satu cara nak dapatkan makanan laut yang segar dan terus ke rumah anda.


Tapi sebelum tu Maha nak buat satu resepi makanan laut yang cukup popular sekarang ini memang menjadi viral kat social media. Apa lagi kalau bukan masakan Shell Out. Memang menjadi kegilaan ramai sekarang untuk buat makanan laut yang dihidang secara longgok di atas meja makan. Maha pun nak cuba jadi kita tengok bahan2 yang Maha gunakan untuk menyediakan resepi Shell Out ini.



Bahan-bahan memasak Shell Out:-

Bahan buat Pes             
Bahan sayur-sayuran
50 gram Cili Kering
1 labu Bawang Putih     
3 biji Bawang Merah
3 batang Serai
1 batang Halia
2 biji Jagung Manis
1 ketul Brokoli
Bahan untuk Masak Ketam 
Bahan untuk Masak Udang
1 senduk Pes                         
1 sudu masak Minyak Zaitun 
1 sudu masak Cili Sos   
1 sudu masak Kicap Pedas  
1 kiub Ikan Bilis            
1 sudu teh Gula
2 keping Asam Keping
50 ml Air Kosong
Garam secukup rasa
1 biji Telur
1 senduk Pes
1 sudu masak Minyak Zaitun
1 sudu masak Cili Sos
50 ml Air Kosong
Garam secukup rasa
Bahan untuk Masak Sotong
1 senduk Pes
1 sudu masak Minyak Zaitun
1 sudu Kunyit
Garam secukup rasa


Bahan tak banyak sebenarnya kerana Maha diasingkan mengikut jenis masakan dan makanan laut agar korang tak kelaut nak ikut resepi ini hehehe. Tu bahan2 yang harus disediakan dan cara nak memasak korang boleh ikut video yang telah Maha sediakan seperti di bawah ini. Tonton sampai habis In Shaa Allah mesti berhasilnya.


Mudah kan cara nak buat resepi Shell Out ini. Bukan susah cuma renyah jer kerana masak setiap makanan laut tu berbeza mengikut citarasa. Tapi korang boleh jer nak masak sekali semua lagi cepat. Pulak tu hidang atas meja denga alas Plastik macam mana Maha buat tu haven sangat. Makan dengan nasi kosong dan kawan2 yang ramai best gila meriahlah.



Tapi korang mesti tanyakan di mana Maha dapatkan semua makanan laut yang segar ni. Sebenarnya Maha tak perlu bersesak2 atau berjalan jauh untuk cari makanan laut segar ini.
Hanya order secara online sahaja di laman web www.MySeafoodMart.com semua makanan laut ini terus dihantar sampai ke depan rumah. Korang percaya tak yang abang ini hantar semua makanan laut yang Maha order dari Pulau Ketam Klang dan siap ada sign digital lagi canggih hehehe.


 


Peringatan mereka hanya hantar kepada kawasan tertentu sahaja di Lembang Klang termasuk Subang, Shah Alam, Petaling Jaya, Cheras, Ampang, Puchong dan juga Sungai Buloh. Bagi kawasan lain yang tidak dipaparkan di bawah atau disebut di atas penghantaran khas boleh diaturkan jangan bimbang. Sekiranya korang beli melebihi harga RM200.00 dalam satu resit cas penghantaran adalah percuma dan kalau kurang akan dicas sebanyak RM15.00 untuk penghantaran.

Kawasan yang di buat penghataran

Ada dua kotak yang Maha order hari tu. Kotak pertama tu hanya ada Ketam Nipah yang masih hidup ok. Saiz besar gila dan juga tengok kalau masak memang menyelerakan. Ingat nak masak Ketam Masak Telur Masin itu kena tunggu next resepi ok.

Ketam Nipah - 1 kilo (RM 60.00)

Kotak kedua tu pula Maha order Ketam Bunga, Udang Merah A, Slipper Lobster Meat, Spiny Lobster, Soft Shell Prawn, Sotong dan Ikan Merah. Korang leh tengok sendiri yang Maha order tu semua saiz besar nak mampus dan juga pasti segar. Semua ini nilai lebih kurang RM378.90 order secara online.

Ketam Bunga - 1 kilo (RM 30.00)

Spiny Lobste - 2 ekor (RM 62.00)

Ikan Merah - 600 gram (RM 23.40)

Sotong - 1 kilo (RM 19.50)

Udang Merah A - 1 kilo (RM 70.00)

Memang puas hati order kat My Seafood Mart ini kerana korang boleh pilih semua jenis makanan laut yang korang nak dari segi siaz dan kuantitinya. Yang pasti semua makanan laut ini didatangkan terus segar daripada laut ke depan pintu rumah anda. Jadi korang bolah yakin kesegaran makanan laut ini kerana boleh tengok sendiri seafood yang dihantar. Bukan order makanan laut yang dah siap masak dan kita yakin ker akan kesegarannya atau juga masakanya tu sedap dan selamat.


Kalau korang nak order secara online ni korang boleh terus ke laman web mereka My Seafood Mart dan ikuti langkah2 mudah ini untuk buat tempahan secara online. 

1) Login atau yang baru daftar dulu ok
2) Mencari dan memilih makanan luat yang dikehendaki
3) Membuat semakan atau "Checking Out"
4) Pengesahan alamat penghantaran
5) Memilih cara penghantaran, tarikh dan waktu penghantaran
6) Kaedah pembayaran
7) Pengesahan pembelian



Macam mana sekarang bukan setakat pakaian atau barang dapur sahaja yang boleh beli online, tapi sekarang makanan laut pun boleh beli online ok. Dijamin segar dan berkualiti kerana mereka akan memberi service pemulangan semula sekiranya korang tak puas hati dengan kualiti makanan laut yang dihantar. Maha sendiri guna service ini memang sangat puas hati. Harga berbaloi dan tak perlu jalan jauh2 hantar ke rumah. Tunggu apa lagi order lah sekarang. Selamat mencuba resepi Maha tu dan juga selamat menjamu selera.

Pertanyaan dan tempahan :-
Laman web : www.MySeafoodMart.com
Facebook : www.facebook.com/MySeafoodMart
Tel : 011-1230 8408
Email : sales@myseafoodmart.com







9 ulasan:

  1. menariknya. dahla segar2 plak tu seafoodnya. Memang terbaeklaaaa. Rasa terliur. Peminat seafood ni hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu lah puan kalau nak beli seafood tak perlu ke pasar online pun boleh dapat segar2. saya dah beli...

      Padam
  2. Perghh best betul! Boleh la nanti beli kat sini nanti.. Teringin juga nak buat shellout sendiriZz

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Ina memang beli kat sini segar dan harga berpatutan boleh sangat order...

      Padam
  3. Balasan
    1. Memang meriah makanan laut kalau beli kat sini online jer terus hantar ke rumah...

      Padam
  4. Boleh bagi location ker

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lokasi apa yer kedai ni beli secara online jer atau call mereka akan anta kerumah terus

      Padam