57 Hotpot & Asian Cuisine,

57 Hotpot & Asian Cuisine Merangkumi Steamboat Dan Makanan Panas Sedia Untuk Dinikmati Di IOI City Mall

Isnin, Mei 30, 2016 Mahamahu 2 Comments

57 Hotpot & Asian Cuisine Merangkumi Steamboat Dan Makanan Panas Sedia Untuk Dinikmati Di IOI City Mall - Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Kalau korang pergi area IOI City Mall kat Putrajaya tu mana tempat makan yang korang akan singgah. Kalau Maha akan pergi ker 57 Hotpot & Asian Cuisine. Restoran ini berada di tingkat 2 berdepan dengan food court dan juga sebelah dengan kedai Samsung



Kenapa restoran ni menggunakan huruf 57? Menurut pemilik restoran ia menginatkan kita kepad tahun kemerdekaan negara iaitu 1957. Restoran ini menyediakan sendiri asas sup untuk steamboat dan juga hidangan khas seperti Kambing BBQ & ikan. Jadi satu lagi lokasi tempat makan yang boleh korang letak dalam kalender tempat wajib cuba.



Maha yang datang sini tengok menu pun jadi macam tak tahu nak mula makan apa. Tapi kerana mood untuk makan steamboat kami pun pilihlah 57 Hotpot Promosi Set. Kalau korang tengok steamboat ini memang sesuai untuk makan 2 orang. Siap ada air lagi dan juga korang boleh pilih 2 sup daripada 5 jenis sup popular kat sini. Di antara sup yang ada adalah Sup Ekor, Sup Hot & Spice, Sup Kari Penang, Chicken Sup dan Tomyam Gong.

57 Hotpot Promosi Set (RM RM 79.90)

Sup Ekor & Sup Hot & Spice

Kalau satu set ini rasa dah kenyangkan macam2 korang boleh dapat tengok seafoodnya pun banyak. Siap ada tepi kiri kanan tu adalah daging lembu dan juga ayam yang di potong nipis untuk mudah masak dan makan. Kemudian mereka ada pelbagai jenis sos yang unik dihasilkan sendiri untuk makan dengan steamboat ini.


Tu untuk yang datang bercouple atau pasangan suami isteri nak manja2. Bagi yang datang dengan kawan2 atau nak makan selain steamboat boleh pilih masakan panas. Paling menarik ada BBQ Lamb dan BBQ Chicken. Memang daging ini diperap dengan rempah ratus dan kata mereka ia adalah style masakan popular dari Shanghai. Nak makan macam tu boleh atau nak makan dengan nasi putih pun ok.

 Xin Jiang BBQ Lamb (Kawap) – 2 Sticks (RM17.80), 5 Sticks (RM41.80)

BBQ Chicken – 2 sticks (RM12.80), 5 sticks (RM31.50)

BBQ Lamb with Onion (RM34.50)

Kemudian ada pulak hidangan menu BBQ makanan laut lain korang tak menyesalnya makan di sini. Paling menarik ada Ikan Saori BBQ dan Sotong BBQ. Semua ini disediakan siap untuk anda terus makan sahaja tak perlu bakar lagi. Semua ini menggunakan rempah ratus yang dibawa dari Shanghai China ok sebab tu dapat rasa original makanan seperti di sana.

BBQ Saury Fish (RM14.90)

BBQ Squid - 57 Style/ Teriyaki (RM18.80)

Buat yang suka makan set ada nasi dan lauk pauk boleh juga pilih hidangan seperti Nasi Kambing 57. Special ok nasi putih bersama kambing BBQ. Yang ni orang yang suka kambing memang boleh pilih tak ada langsung bau hanyir kambing kerana telah diperap secukupnya dan dimasak sempurna. Kalau tak nak nasi boleh pilih mee kerana kat sini ada Stir Fried Australian Beef Shang Mee dan Stir Fried Seafood Chicken Shang Mee.

Nasi Kambing 57 (RM 29.90)

Stir Fried Seafood Chicken Shang Mee (RM 19.90)

Tengok mee pun ada daging kambing dalam tu punya lah special. Maha tengok dah kenyang belum lagi makan hehehe. Selain tu juga ada makanan sampingan lain yang menarik kat sini untuk korang cuba. Tengok seperti apa yang Maha makan iaitu Fried Eggplant with Minced Chicken Seafood dan 57 Special Fish Cake. Maha paling suka adalah yang ada terung dan juga isi ayam kat tengah tu memang sedap, rangup dan juga kesedapan dalam hidangan tu.

Fried Eggplant with Minced Chicken Seafood (RM 18.00 - 3pcs)

57 Special Fish Cake (RM 15.90)

57 Spicy Grill Fish (RM 59.90)

Banyak lagi menu yang Maha tak cite sebab tak dapat cuba semuanya perut dah penuh makan yang ada ni. Tapi korang yang nak datang ini sangat Maha alukan kerana ia memberi kelainan dalam segala hidangan yang di tampilkan. Susun atur dan juga dekorasi dalam restoran ini cukup memukau dan memberi inspirasi untuk korang pilih makanan apa yang ada. 

Minuman spceial

Restoran 57 Hotpot & Asian Cuisine ini di buka sama seperti mana IOI City Mall buka dan tutup pun sama jadi tak risau. Makanan sarapan, tengah hari dan makan malam semua ada. So bila shopping sini jangan lupa untuk cari restoran ini di tingkat 2, kalau nak pergi tonton wayang tu sebelum start pergi lah makan kat sini dulu ok. Selamat menjamu selera dari Maha buat  korang semua dan selamat berpuasa.

Jom tonton video special dari 57 Hotpot & Asian Cuisine.


Maklumat lanjut
Tel : 03-8959 8357
Email : fiftysevenhotpot@yahoo.com








2 ulasan:

  1. ya ampun...makanan semuanya nampak sedap..lepas tuh deco punya la lawa..menangis tengok..haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe jgn nangis tau datang lah sini boleh cuba semua makanan yang sedap2 ini and boleh selfie ambil pic....

      Padam