Cotton Cheese Cake,

Mari Belajar Resepi Mahamahu Cotton Cheese Cake Yang Murah Dan Mudah

Rabu, April 06, 2016 Mahamahu 4 Comments

Mari Belajar Resepi Mahamahu Cotton Cheese Cake Yang Murah Dan Mudah - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Maha ni tak pandai kalau bab2 nak buat pastri atau kek ini. Cuma belajar dalam youtube atau dari blog kawan2. Tapi ini adalah kenyataan yer, Maha sebenarnya baru dua kali buat kek sepanjang seumur hidup ni.


Jangan gelak ok, kek pertama yang Maha buat adalah Kek Sponge sempena dengan sambutan hari jadi sepupu Maha bulan 1 yang lalu. Kek tu siap buat ising sendiri lagi tak cantik lah korang tengok pic kat bawah ni itulah rupanya hehehe. Apa pun cubaan kali kedua dan kawan2 yang makan kata ok tapi Maha tak tahulah. Korang nak juga cuba jom kita buat sama2 yer.


Bahan2 untuk membuat Mahamahu Cotton Cheese Cake :-

6 keping Cheddar Cheese
6 biji Telur
50 gram Butter
100 ml Susu Segar Penuh Krim
1 sudu kecil Tatar Cream
1 sudu kecil Baking Powder
100 gram Tepung Gandum
120 gram Gula Castor
1/2 sudu kecil Asen Vanilla

Cara2 untuk membuat Mahamahu Cotton Cheese Cake :-


Rasa mudah tak nak buat Cotton Cheese Cake ni ada setengah orang panggil Japanese Cheese Cake. Maha yang firstime buat ni pun boleh jadi hehehe. Korang kalau dah cuba nanti share lah ok. Ni pun Maha belajar sempena dengan satu proram tv. Nak tahu kena tunggu dan nantikan Maha di sana. Apa pun tak salah belajar nak buat kek nanti boleh buat business sendirikan. Nak cuba resepi2 lain yang mudah dan murah boleh tengok kat blog Maha ni banyak lagi resepi yang sempat dikongsikan untuk korang semua. Selamat mencuba semua.







4 ulasan:

  1. Singgah pagi ♥
    sedapnya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih sudi singgah... sedap kena cuba tau hehehe

      Padam
  2. Amboi MM dah pandai buat kek pulak dah sekarang ni noh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe amatur lagi baru belajar buat jer.. ni baru yang kedua hehehehe...

      Padam