Food Porn,

Garrett Popcorn Boleh Dinikmati Di Mana-mana Sahaja Bersama Kawan2 Dan Keluarga Tercinta

Rabu, Mac 23, 2016 Mahamahu 12 Comments

Garrett Popcorn Boleh Dinikmati Di Mana-mana Sahaja Bersama Kawan2 Dan Keluarga Tercinta - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Kalau selalu Popcorn kita kata mesti nak makan kat dalam pawagamkan. Tak rasa pun nak bawa balik makan bersama anak2 dan kawan kat rumah atau kat tempat lagi best. Macam mana yang Maha buat ni mesti korang nak cuba juga.


Maha mula minat pada Garrett Popcorn sejak pertama kali cuba masa beli kat KLIA2 hari tu lepas balik bercuti. Semenjak tu bila datang area KLCC mesti singgah kedai Garrett Popcorn untuk dapatkan 1 Gallon Tin terutama perisa kegemaran iaitu Almond CaramelCrisp. Ini kerana ada ketulan kacang Almond dalam setiap Popcorn yang disatukan dalamnya. Mana tahu korang nak beli kan jadi Maha bagi harga pasaran sekarang di Malaysia.


Tapi kali ni Maha dapat cuba pula perisa terbaru daripada Garrett Popcorn ini iaitu Matcha CaramelCrisp. Sempena dengan promosi yang ada di semua kedai2 sepanjang tempoh 16 Mac 2016 hingga 10 April 2016 ini. Jadi Maha dapat satu tin besar ini dan pergi bawa bersama dengan kawan dan keluar makan piknik sempena dengan cuti sekolah baru ini.




Best sebenarnya dapat pergi piknik dengan kawan2 dan keluarga ni, terutama cuti sekolah bawa kanak2 yang suka main pasir. Kami semua hari tu pergi ker Pantai Bagan Lalang Sepang semata2 nak berpiknik dan menghabiskan masa cuti sekolah bersama keluarga dan kawan2. Kawan Maha bawa family mereka yang ada kanak2 lagi lah seronok meriah tengok mereka main pasir pantai.



Hari tu kami sedia makan yang banyak seperti sandwich, buah-buahan, makanan ringan , minuman dan yang paling penting kami bawa Garrett Popcorn perisa Matcha CaramelCrisp. Orang dewasa suka makan sebab dapat rasa Teh Hijau yang asli memang original katanya daripada wilayah Shizuoko Jepun, kawasan cukup popular dengan pengeluaran teh terbaik dunia.




Kanak2 pun suka sebab ia adalah makan Popcorn yang mudah untuk dikunyah atau untuk dimakan sambil2 bermain dan berseronok. Petang yang tenang dan terang kami untuk aktiviti piknik hari tu memang best seronok dan menggembirakan. Semua berebut2 nak makan Popcorn ini sampai habis satu tin tu. Kami pulang petang tu dengan kegembiraan lepas siap mandi pantai basah2 hehehe.


Mesti ramai tanya mana asalnya Garrett Popcorn? Maha cite sikit asal usul Popcorn ini pada korang yang mana Maha tahulah ok.
Sebenarnya Popcorn ini berasal daripada resepi turun temurun keluarga Garrett dari Chicago, USA. Mereka mengusahakan Popcorn ini sejak dari tahun 1949 lagi. Jadi kini Popcorn ini boleh dinikmati oleh rakyat Malaysia.


Jadi tunggu apa lagi jom dapatkan Garrett Popcorn ini di semua kedai untuk rasa baru yang lebih segar dan enak. Jom kita LIKE facebook Kedai Garrett Popcorn dan juga boleh dapat info di sana kerana banyak update terbaru mereka. Kalau korang dah cuba perisa baru ini jom kongsi dengan Maha dan peminat lain di laman media sosial korang dengan meletakkan #GarrettTogether dan #GarrettPopcornMY. Selamat mencuba semua...

Senarai lokasi kedai Garrett Popcorn di Malaysia :-

KLIA2
Lot L2 - 112, Level2
gateway @ klia2 KL International Airport,
Jalan KLIA2/1
64000 KLIA, Sepang

Isnin - Ahad
7:00pagi - 11:00malam

SURIA KLCC
Lot C15I, Concourse Floor, Suria KLCC
Kuala Lumpur City Centre
Kuala Lumpur

Isnin - Ahad
10:00pagi – 10:00malam

ONE UTAMA

Lot G139B, Ground Floor, 1Utama Shopping Centre
Lebuh Bandar Utama ,
Petaling Jaya , Selangor

Isnin - Ahad
10:00pagi – 10:00malam

MID VALLEY
Mid Valley Level 31 Lingkaran Syed Putra,
59200 Kuala Lumpur

Isnin - Ahad
10:00pagi – 10:00malam









12 ulasan:

  1. Tanpa Nama23 Mac, 2016

    Memang sedap. Jdi ketagih pula. Mkan ramai2 lgi best... capix

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku tahu kau suka makan yang free opsss heheheh terima kasih...

      Padam
  2. Pernah beli dulu masa pergi midvalley, memang sedap! Dah la gemok2 popcornnya, perencahnya pun tak kedekut.. Terbaikk laaa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehehe gemok2 popcornnya wakakaka terasa lak... tapi memang sedapkan best jer makan..

      Padam
  3. kalau pi KLCC mesti akan beli, now dah lama tak pi sana

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kat tempat lain ada juga banyak kedianya....

      Padam
  4. Oh dah banyak branch yang jual ya, boleh cuba beli sekali bila terjumpa nanti

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe kena cuba memang sedap... banyak perisa sebenarnya yang ini yang paling baru...

      Padam
  5. waw ni pun cam sodappp..selalu popcorn byk yg rasa tawar tu tp tgok kat gmbar ni semua popcornnya cam penuh ngan caramel tu..peh dapp

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang sedap dan penuh dengan karamel ni perisa baru tau...

      Padam
  6. Wahhhh.. Nampak sedap je popcorn tu Mahamahu. Nanti g pantai bwk popcorn je senang .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nanti korang yang suka dpat makan popcorn kan hehehhe TQ...

      Padam