Cuti-Cuti Malaysia,

Hari Ketiga Kepuasan Sepanjang Perdana Trail Oleh Hotel Perdana Kota Bharu

Jumaat, Jun 05, 2015 Mahamahu 0 Comments

Hari Ketiga Kepuasan Sepanjang Perdana Trail Oleh Hotel Perdana Kota Bharu - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Dah sampai hari ketiga Maha dan juga rakan2 lain menikmati kepuasan berada di Hotel Perdana Kota Bharu dan juga menjelajah seluruh sejarah Kelantan dalam Perdana Trail. Jutaan terima kasih Maha ucapkan kepada Hotel Perdana Kota Bharu dan juga Destination Malaysia kerana merialisasikan semua ini.


Hari ketiga ini kami seperti biasa bersarapan di Cerana Cafe di tepi kolam renang sambil makan sarapan pagi yang popular di negeri Kelantan. Hari ini suasana agak sedikit suram ye lah hari terakhir kami untuk berada di negeri yang memang meriah dengan makanan ini. Hari ni juga kami akan persembahkan kepuasan dan keseronokan kami sepanjang menyertai Perdana Trail ini. 


Kami semua di berikan task untuk menyatakan perasaan, keseronokan, dan juga segala yang kami rasai. Paling best dan paling menarik adalah cerita tentang Hotel Perdana sendiri. Dari segi susun atur, ciri2 yang ada dalam hotel tersebut dan juga segalanya. Semua orang gembira dapat merasai bermalam di Hotel Perdana Kota Bharu. Kalau korang dalam Kota Bharu jangan takut2 nak tinggal di sini kerana segala keseronokan ada di sini.



Selepas sahaja habis pembentangan kami tadi perut pun dah jadi lapar dan tak sabar2 nak makan di satu lagi restoran istimewa yang ada di dalam Hotel Perdana. Kali ini kami di hidangankan dengan makan Ala Thailand dan China yang di sediakan dalam Jade Restaurant. Mengujakan kami untuk makan di sini dan menikmati hari2 terakhir di Hotel Perdana.


Makan di sini memang memberi rasa kepuasan setiap sudu yang di makan daripada lauk-pauk, ikan, sayur-sayuran dan macam2 lagi. Paling Maha suka adalah ikan yang di beri nama Fried Sea Bass Siamese Style. Iaitu ikan yang di goreng rangup di masak dalam kuah kicap manis memang masakan china sangat. Manakal hidangan makanan laut lain seperti Fried Prawn Curry Leave dan juga Fried Squid with Ginger Onion. Dua2 ini juga memberi kepuasan dalam hidangan di sini. 

Fried Sea Bass Siamese Style

Fried Prawn Curry Leave

Fried Squid with Ginger Onion

Selain itu makanan chines tak lepas daripada sayur2 dan di sini kami di hidangkan dengan Siew Pak Choy With Garlic. Sayur ini masih rangup dan sedap walaupun telah di masak. Kemudian ada juga hidangan daging ayam buat yang tak makan makanan laut. Hidangan di beri nama Boneless Chicken Ban Suan Style adalah ayam goreng rangup bersama sayur seperti kerabu sayur. 

Siew Pak Choy With Garlic

Boneless Chicken Ban Suan Style

Paling best dan menarik dalam hidangan ini adalah mestinya Tom Yam Soup. Kalau restoran Thailand mesti kena ada Tom Yam. Dan sini Tom Yam cukup rasanya dan lauk pauk di dalamnya. Puaslah kami makan tengah hari di sini. Kalau sapa yang menginap di Hotel Perdana boleh ambil pakej untuk makan tengahari dan juga makan malam di Jade Restaurant

Tom Yam Soup


Lepas saja perut kenyang kami semua bersedia untuk bersiar-siar sekejap dan memberli barang2 cenderamata buat kawan2 di KL. Mestikan kalau dah datang Kota Bharu tak sah kalau tak beli sedikit buah tangan kepada keluarga atau kawan2. Jadi kami di bawa ke Pasar Siti Khadijah. Memang excited lah semua nak beli makan2 yang special terutama serunding nak bawa balik KL.


Kat pasar ini juga macam2 ada dan semua menarik2 belaka rambang mata sangat bila kita tengok. Ada barang makanan basah dan makanan kering, ada juga pakaian dan juga barang2 dapur untuk kita beli. Barang2 dapur kat sini ada yang tembaga dan klasik tau unik pasar ni. Kalau anda datang majoriti mereka yang berniaga di sini adalah golongan wanita. Jadi kalau anda pandai tawar menawar memang akan dapat harga yang menarik dan hebat.




Selepas kami pergi beli belah tiba masa untuk kami tinggalkan Kota Bharu. Sayu sangat rasa hati ini kerana keseronokan kami sepanjang berada di Hotel Perdana dan juga Kota Bharu memang tidak dapat di gambarkan dengan kata2. Apa yang Maha dapat tuliskan dalam blog ini hanya sebahagian gambaran keseronokan dan kegembiraan sepanjang mengikuti trip ini. Sekali lagi jutaan terima kasih Maha buat Hotel Perdana Kota Bharu dan juga Destination Malaysia yang telah memberi pengalaman tidak berharga ini.


Kalau korang nak nikmati semua ini korang sendiri kena rasai segala keseronokan dan keterujaan kami dalam trip ini. Daripada hotel penginapan dan juga aktiviti Perdana Trail kami lalui semua memberi pengalaman manis dalam hidup. Insha Allah Maha akan datang lagi ke Kota Bharu kerana segala ada di sini daripada makanan hingga kepada tempat2 bersejarah di sini. Selamt maju jaya Kota Bharu dan selamat bercuti buat mereka yang nak bercuti dalam Malaysia. Kerana Malaysia ada segala-galanya. 

HOTEL PERDANA KOTA BHARU

Tempahan hubungi : 09 745 8888








0 Pandangan: