Halal,

Guna Produk Malaysia Nyata Halal Dan Selamat

Selasa, Ogos 05, 2014 Mahamahu 0 Comments

Guna Produk Malaysia Nyata Halal Dan Selamat - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Telah lama Malaysia mahu menjadi antara hub pengurusan makanan dan product Halal dunia. Kini Malaysia harus bangga kerana kita telah ada product sendiri yg jauh lebih hebat setaraf dengan antarabangsa.

Knp kita rakyat Malaysia tidak bangga pada product kita sendiri. Keluaran negara memang antara yg di puji dunia dan telah mendapat pengiktirafan di peringkat antarabangsa. Kini tiba masa kita kena naikan ekonomi negara dengan menggunakan product tempatan dan membeli di pasaraya tempatan. Oleh dengan semangat cinta negara dan sayang pada produk Malaysia Mahamahu nak ajak kawn2 semua kita mula bertukar.


Buat reformasi terhadap penggunaan product luar negara yg belum tentu kita tahu ia selamat atau tidak. Mungkin sekarang kita kena lebihkan menggunakan product tempatan yg kita sendiri tahu keselamatan lebih terjamin. Banyak jenama product tempatan yg boleh kita banggakan dan telah di bawa ke peringkat antarabangsa. Mahamahu senaraikan antara produk tempatan yg hebat2 yg ada di pasaran sekarang ini untuk kita gunakan.


Mungkin ada org kata Mahamahu nak boikot beberapa product luar negara, tapi sebenarnya cara boikot yg terbaik adalah kita tukar, dari beli product jenama luar kepada product yg sama tapi jenama tempatan. Bukan sahaja kita membantu dalam ekonomi negara malah pengaliran mata wang kita keluar dapat di kurangkan. Skaligus akan meningkatkan kadar nilai barangan tempatan dan kuasa pembeli tempatan.

Mahamahu tak pandai tapi anda lebih tahu mana yg baik dan mana yg buruk. Memboikot bukan sahaja dengan menyatakan dalam laman social sahaja tapi sekiranya kita menukar daripada menggunakan product luar kepada product Malaysa ia adalah tanda cinta kita pada negara. Jadi lepas ni beli lah product buatan tempatan lebih selamat dan Halal. Pesanana ikhlas dari Mahamahu, kalau anda rasa artikel ini dapat membantu anda jom sharekan kepada rakan2 pembaca yg lain ok.





0 Pandangan: