Kesihatan,

Kasihi Diri Anda Dengan Qaseh Gold

Jumaat, Mei 30, 2014 Mahamahu 0 Comments

Kasihi Diri Anda Dengan Qaseh Gold - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Kita memang di sogok kan dengan pelbagai product kesihatan untuk keperluan harian. Tapi tahukan kita keselamatan dan kesucian sesetengah product kesihatan itu terjamin. Itu yg di terapkan dalam penghasilan product daripada Qaseh Gold kesucian dan kebersihan amalan IMP. Apa itu IMP? Islamic Manufacturing Practice iaitu amalan pengilangan secara Islam yg menjadmin kesucian dan keselamatan product Qaseh Gold.


Apa kegunaan Qaseh Gold? Bagi yg pernah mengamalkan makanan tambahan ini pasti dah tahu dan telah merasai kehebatanya sendiri. Qaseh Gold adalah satu daripada rumusan gabungan makanan sunnah yg di amalkan dari zaman Rasullullah lagi. Bukan sahaja untuk makanan tambahan kesihatan tapi banyak kelebihan lain yg ada dalam product Qaseh Gold ini. Antara kelebihan yg paling penting tentang product ini iaitu :-
  1. Memudahkan pengambilan makanan sunnah harian
  2. Menambah tenaga
  3. Mencerdaskan minda
  4. Membuang toksin
  5. Melancarkan penyerapan dan perkumuhan
  6. Meningkatkan sistem imun
  7. Memperbaiki perjalanan darah dan sistem saraf
  8. Mempercepatkan penyembuhan
  9. Menstabilkan mood
  10. Menstabilkan hormon khas untuk wanita

Makanan sunnah semua org tahu antaranya adalah seperti madu, kurma, habbatus sauda, buah tiin (fig), minyak zaitun, delima, sireh, gingko biloba dan air zam-zam bersama za'faran dan pelbagai herba terpilih lain serta gum arabic yang bertindak sebagai prebiotik semulajadi. Ini adalah amalan yg di guna pakai Rasulullah untuk kita ikuti dan contohi.

Qaseh Gold Kekanda SEM RM71.90 / SS RM76.90

Product Qaseh Gold ini di datangkan untuk di nikmati semua peringkat usia dan juga pengguna Islam di Malaysia. Terdapat Qaseh Gold Kekanda khas untuk kaum adam dan juga Qaseh Gold Adinda khas untuk kaum hawa. Tetapi tidak di lupa juga untuk kanak-kanak dengan adanya Qaseh Gold Junior.

Qaseh Gold Adinda SEM RM71.90 / SS RM76.90

Qaseh Gold Junior adalah special untuk kanak-kanak yg masih belajar di mana khasiat seperti membantu meningkatkan tenaga, mencerdaskan, merangsang minda, menyokong tumbesaran, menguatkan sistem imun tubuh, membekalkan serat-menyihatkan usus serta melegakan masalah sembelit bagi kanak-kanak.

Qaseh Gold Junior SEM RM60 / SS RM65

Apabila pengambilan yg kerap terhadap product Qaseh Gold ini makan ia membantu dalam masalah-masalah kesihatan lain. Setiap gejala dan penyakit adalah berpunca daripada ketidak seimbangan dan kekurangan zat mineral. Maka Qaseh Gold menambah zat dan keseimbangan melalui amalan sunnah dan dapat merawati beberapa penyakit rakyat Malaysia zaman ini.

Antara masalah kesihatan yg dapat di kurangkan dengan mengamalkan Qaseh Gold seperti:-
  1. Keletihan/Kelesuan
  2. Demam/Selsema/Batuk/Sakit Tekak/Migrain
  3. Keputihan Dan Haid Tidak Teratur
  4. Kurang Keinginan Seksual
  5. Anemia/Kurang Darah
  6. Sakit Sendi
  7. Sembelit
  8. Asma
  9. Gastrik
  10. Gout
  11. Buasir
  12. Resdung
  13. Susah Tidur
  14. Sakit Tumit
Cara mengamalkannya adalah makan 2 sudu besar pagi sewaktu perut kosong dan 2 sudu besar lagi sebelum tidur malam. Gunakan sudu plastik dan minum air yang banyak untuk mengeluarkan toksin dari tubuh.

Di sini juga beberapa pendapat dan testimoni yg telah mencuba sendiri product Qaseh Gold. Pengalaman mereka merasai kehebatan amalan makanan sunnah untuk harian kita.




Selain daripada product Qaseh Gold terdapat juga Pati Kristal Garam Mineral SOLE iaitu titisan air yg boleh memberikan tenaga tambahan dan kesihatan tubuh badan. Mengandunig 84 mineral semulajadi lengkap keperluan badan. Cara menggunakannya hanya campurkan 3ml SOLE kedalam satu gelas air minum dan minum waktu pagi sebelum gosok gigi. Manakala untuk amalan harian campurkan 5ml ke dalam air minuman 1.5 liter anda. 

SOLE SEM RM52 / SS RM57
Garam Masakan SEM RM15.90 / SS RM17.90

Antara kelebihan lain Pati Kristal Garam Mineral SOLE kepada anda:-
  1. Tumbesaran optimum fizikal dan mental kanak-kanak
  2. Pembentukan kolagen semulajadi kulit.
  3. Menguatkan gusi, seimbangkan pH mulut untuk kesihatan dental anda
  4. Menormalkan sistem pernafasan
  5. Menyokong fingsi otak dan perkembangan neuron yang sihat
  6. Memulihkan pH usus, menggalakkan metabolisme asid amino (protein)
  7. Menyokong perkembangan fetus dalam kandungan
  8. Melaraskan fungsi rahim, kesihatan vagina dan menormalkan kitaran haid
  9. Membantu penghasilan hormon seimbang
Manakala untuk menjadikan makanan anda lebih sihat dan tiada punca penyakit seperti darah tinggi boleh gantikan garam rumah anda dengan Garam Crystal  Masakan. Ia adalah garam dari Himalaya yg tidak mengalami proses pelunturan. Garam ini sesuai untuk memastikan masakan anda lebih sihat, tahan lama, menambah mineral dalam makanan dan paling penting menstabilkan tekanan darah anda.


Cite punya cite mana nak dapatkan semua product kesihatan dan amalan sunnah ini. Boleh terus hubungi Puan Fauziana selaku pengedar yang sah barangan Qaseh Gold. Boleh dapatkan maklumat detail dan lebih lanjut tentang semua product Qaseh Gold ini dengan hubungi melalui:-

Call/sms/whatsap : 019-2730097 (Puan Fauziana)
Facebook : www.facebook.com/fauzianaakmalfadzleen