BBQ,

Makan Malam Ala Garden BBQ@PICC Disediakan Oleh Chef Profesional

Rabu, April 02, 2014 Mahamahu 0 Comments

Makan Malam Di Garden BBQ@PICC Disediakan Oleh Chef  Profesional - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Kali ini Mahamahu nak tulis satu review makanan istimewa dalam taman yg cukup cantik dan menarik di PICC Putrajaya. Makan malam ala BBQ ini hanya di adakan sekali dalam sebulan oleh Perbadanan PICC Putrajaya. So kalau sapa2 dpat dtg cukup untuk kerana harga yg murah dan juga inviroment yg menarik satu pelaburan yg terbaik untuk makam mlm bersama keluarga atau kawan2.


Ia adalah BBQ yg di sediakan khas oleh barisan chef2 terkemuka dan cukup terkenal dalam bidang culinary and hidangan hotel2 ternama. Kalau korang tgk gambar chef2 ni mesti ada salah seorang yg korang kenal sebab barisan chef ini pernah memenangi pertandingan memasak peringkat antarabangsa. Ada juga antara mereka ni pernah kuar dalam tv untuk program masakan so memang hidangan mereka ni cukup diyakini sedap dan terbaik. Chef2 ini jugalah yg menyediakan menu Buffet Lunch di PICC yg Mahamahu review minggu lepas, kalau tak sempat baca [klik sini].




Sebab tu Mahamahu kata kalau makan tak kira lah makan Lunch Buffet atau makan BBQ kat PICC Putrajaya ni memang tak menyesal. Cukup segala rasa dan keenakan yang ada dalam masakan tu Mahamahu sendiri pun kalau makan memang rasa puas dan tak rugi melabur sejumlah wang walaupun tak mahal. Bukan setakat sedap tapi hidangan kat sini byk pilihan untuk tetamu dtg so anda tak bosan untuk makan tapi anda akan kenyang dengan makanan.

 
 


Untuk set BBQ makan malam ni di buka dari pukul 6.00 ptg hingga ke 10.00 mlm. Ia akan di adakan sekali dalam setiap bulan dan menurut kata chef kat situ buat masa ini ia akan di bukan pada hari Jumaat minggu terakhir setiap bulan. So boleh bajetlah bila masa untuk dtg makan mlm kat PICC Putrajaya ini. Kalau tgk pada hidangan BBQ tu mcm2 pilihan ada dan semestinya Kambing Golek menjadi menu paling mecuri perhatian Mahamahu




Selain tu juga makanan seperti daging, ayam dan juga makanan laut yg di saluti dengan rempah ratus dan juga perisa yg sedap di bakar dengan kadar suhu dan juga rasa yg sesuai agar ia tidak terlalu masak. Memang profesional lah chef2 kat sini tgk sahaja cara mereka masak pun dah tahu memang sedap.

Local-Food_300*250

Nak makan selain dari BBQ pun ada seperti Nasik Goreng, Meehun Goreng, Spaghetti, Kari Kambing dan mcm2 lagi yg menarik. Mahamahu bagi pic kat sini lah korang tgk sendiri bertapa banyaknya menu yg ada kat BBQ PICC ni.  










Dessert kat sini pun mcm2 pilihan ada tapi yg paling best Mahamahu makan adalah Bubur Kacang Hijau bersama Durian. Memang cukup menyengat rasa Durian dan juga rasa bubur yg enak. Makanan dessert lain kat sini memang rasa masakan seorang chef profesional hehehe kalau Mahamahu cite anda tak dtg rugilah mesti kena dtg. Mereka juga ada buat tempahan untuk mana2 kumpulan atau syarikat yg nak buat majlis BBQ secara private event. 

Untuk tempahan boleh hubungi pihak PICC Putrajaya seperti maklumat di bawah.

Laman web : www.picc.com.my
Email : enquiry@picc.com.my
Tel : 03 8887 6000




*PICC juga akan mengadakan sambutan Minggu Setiausaha bersama artis popular dari seberang iaitu Kris Dayanti dan Afgan nantikan...








0 Pandangan: