Mahamahu,

MAS Terus Di Kritik Kini Pula Dengan Chef Zam

Jumaat, Februari 28, 2014 Mahamahu 0 Comments

MAS Terus Di Kritik Kini Pula Dengan Chef Zam- Salam sejahtera semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Lepas satu2 hal di buat, tak habis2. Bukan di kiritik biasa oleh org yg tak berpengalaman tapi oleh pakar dunia masakan. MAS masih tidak belajar daripada kesilapan lepas. Kali ini penerbangan national tersebut terus dikritik hebat oleh pakar makanan di negara kita. 


Sebelum ini MAS di kritik hebat oleh chef no 1 negara sapa lagi kalau bukan Chef Wan pasal 'Nasi Lemak Telanjang'. Kali ini pula MAS di kritik hebat pula oleh Chef Zam pasal masakan Asam Pedas yg di katakan tidak melambangkan makanan negara kita. Malah beliau cukup malu dengan penerbangan negara yg di katakan antara terbaik dunia.

Di antara ayat2 dalam caption Chef Zam di laman Instagram beliau berbunyi seperti berikut :


"It really embarassingly undermines the government’s effort i.e. MATRADE, Tourism Malaysia and the likes spending hundreds of millions of tax payers’ hard-earned money every year trying to paint a glorious picture of our cuisine to the world. Some people up there MUST go NOW!!  @Malaysia_airlines @Malaysiaairline" 

Tak tahulah apa yg cuba di tunjukan oleh penerbangan national ini kepada penlanggannya. Adakah ini antara cara penjimatan mereka akibat daripada kerugian 3 tahun berturut2 yg terpaksa di tanggung oleh penerbangan national ini. Atau pun ia sebahagian daripada kesan yg di terima oleh mereka akibat kerugian lebih daripada 3 juta.

Tapi MAS sepatutnya mengambil iktibar dan pengajaran daripada teguran seorang yg memang expert dalam dunia masakan. Ini bukan niat untuk menjatuhkan mereka tetapi ia adalah antara perkara yg akan membuatkan negara luar pandang bahawa penerbangan Malaysia adalah antara terbaik dunia dengan makanan yg sedap dan sempurna. Mahamahu tak pandai nak kritik lebih tentang isu ini tapi kita kena belajar bahawa tak semua kita sempurna. Lakukan perubahan sekarang.....