Mahamahu,

Makan Bersama Imelda Masterchef Malaysia All Star di Craez Cafe

Rabu, Februari 05, 2014 Mahamahu 0 Comments

Makan Bersama Imelda Masterchef Malaysia All Star di Craez Cafe - Salam sejahtera semua pembaca dan juga rakan2 blogger sekalian. Susah nak dpt peluang makan dengan seorang yg expert dalam dunia masakan. Bukan calang2 org sebab beliau ni dalam Top 10 Masterchef Malaysia All Star. Sapa lagi kalau bukan yg cukup riuh dan mesra Imelda Masterched Malaysia All Star


Kami di jemput untuk review sebuah cafe baru milik Imelda Harris dan rakan kongsi beliau. Craez Cafe yg terletak di Bangunan Tierra Creast Kelana Jaya. Nak cari cafe ni senang jer jumpa Bangunan UNITAR baru cawangan Kelana Jaya, haaaa kat dalam building tu lah cafenya. Memang seronok dpt makan kat cafe ni layanan best and juga food nya sedap terbaik.


Mahamahu bersama beberapa org lagi blogger di hidangkan dengan beberapa menu special yg ada kat cafe ni. Menu yg ada di sini berkonsepkan western tetapi telah di fusionkan untuk mengikut selera tempatan. Paling best yg Mahamahu suka makan kat Craez Cafe ini adalah Beef Lasagna dan juga Chicken White Storm Lasagna. Tu adalah terbaik yg Mahamahu paling suka memang sedap terutama sourcenya.

Beef Lasagna

Chicken White Storm Lasagna

Pada yg suka Spaghetti kat sini Mahamahu nak perkenalkan dua jenis Spaghetti special yg ada kat Craez Cafe. Craezy Fire Carbonara dan juga Aglio Olio Shrimp, dua2 ni memang special terutama Craezy Fire Carbonara kerana ia menu baru yg bakal di perkenalkan di sini. Ia campuran bakon, cendawan dan seafood yg segar2 dalam tu jadi ia memang unik.

Aglio Olio Shrimp

Craezy Fire Carbonara

Kalau anda peminat Lamp Chop with Black Paper Source dan juga Pizza yg di beri nama Craezy Craez Pizza haaa sini lah tempatnya. Pizza yg di buat sendiri kat sini lah tempatnya. Pelbagai menu special semua di hasilkan sendiri di cafe ini. Sesuai dengan selera western dan juga tempatan kalau makan bersama keluarga sesuai kerana da yg makan untuk kanak-kanak tak pedas.

Lamp Chop with Black Paper Source

Craezy Craez Pizza

Specialnya pada Craze Cafe ini adalah bukan sahaja terletak pada makanan yg di sediakan tetapi juga minuman yg ada lain daripada lain. Pelbagai jenis minuman yg ada khas untuk selera rakyat Malaysia yg berbilang bangsa dan kaum. Knp Mahamahu ckp mcm tu tgk saja warna air2 yg ada kat sini memang pelik dan unik. Mahamahu senaraikan beberapa air minuman yg di hidangkan kepada kami iaitu seperti Blue Lagoon, Beach Street Cooler, Flamingo dan Craez Green Lake.


Kalau nak minuman coffee juga ada kat sini bukan sahaja minuman sejuk yer. Mereka ada Cappuccino, Cafe Latte dan last ni sesuai untuk kanak-kanak iaitu Hot Chocolate. Tapi yg ada ni lagi special dan lagi membuka selera anak-anak, malah mak2 dan bapak2 pun suka hehehe. Mahamahu pun suka minuman yg ada ni special dan tak ada kat tempat lain. Chocolate Paradise, Craez King Castle dan yg ini punya khas di sediakan untuk kami iaitu Strawberry Island

Hot Chocolate, Cappuccino, Cafe Latte
Chocolate Paradise, Strawberry Island

Craez King Castle

So menu yg ada ni cukup tak buat anda semua terliur hehehehe. Mahamahu sendiri yg dtg situ pun rasa mcm tak nak blk nak makan lagi. Bukan sahaja makanan yg sedap2 tapi design Craez Cafe ini juga cukup untuk membuat hati rasa happy. Dengan warna warni di dinding dan juga meja serta kerusi yg ada semua unik dan nampak 'young'. So kalau keluarga jgn takut nak dtg sini kerana ia adalah cafe untuk seisi keluarga dari menu hinggalah ke perhiasan.



Sekali lagi Mahamahu nak ingatkan kalau nak dtg kat Craez Cafe ini cari kat Waze atau Foursquare type Tierra Crest nanti mesti jumpa. Naik lif tingkat satu dan depan escalator teletaknya Craez Cafe. Anda juga boleh layari laman facebook, follow at Twitter dan juga follow at Instagram segala info and aktiviti terbaru ada kat sana. Sebut aktiviti ni, Craez Cafe akan menganjurkan Craez Karnival selama 3 hari berturut-turut. Mcm2 aktivit ada semua meriah tapi nak tahu tunggu next entry Mahamahu ok. 









0 Pandangan: