Aktiviti,

Fantasi 80 Karya Mural Hidup di Atmosphere Sri Kembangan

Khamis, Disember 26, 2013 Mahamahu 0 Comments

Fatasi 80 karya mural hidup di Atmosphere Sri Kembangan - Salam semua pembaca dan rakan blog Mahamahu semoga gembira selalu. Baru2 ni Mahamahu ada post berkaitan dengan The Atmosphere Sri Kembangan kan. Ramai juga yg bertanya pada Mahamahu apa tu Atmosphere dan dekat mana tempatnya. So lepas sahaja Mahamahu pergi sendiri pada hari pelancaran The Atmosphere Sri Kembangan tu baru Mahamahu boleh cite lebih detail pasal tempat tu pada kawn2 semua.


The Atmosphere Sri Kembangan terletak betul2 belakang Gaint Sri Kembangan sebelah dengan laluan LDP menghala ke Putrajaya. Kalau kawn2 sampai area Sri Kembangan tu carilah Gaint and kat belakang tu jer The Atmosphere terletak. Ia adalah satu kawasan pembangunan komersial dengan deretan kedai2 baru di letakkan di bawah satu bumbung. Tempat yg cantik dan luas untuk berniaga. Kerana kawasan tu sesuai untuk kedia2 butik baju, kedai makan, kedai perhiasan dan mcm2 lagi kedai boleh buka kat situ.



Yang lagi special di tengah2 deretan kedai tu di litupi oleh bumbung yang menjadikan ia satu lorong yg boleh di jadikan tempat untuk berniaga kiosk berniaga hujung minggu atau buat tapak pasak lambak. Memang cukup sesuai ia luas dan panjang kalau nak buat show atau any aktiviti kat kawasan tu pun memang bagus. 



Masa Mahamahu dtg majlis pelancaran Ahad lepas di sana memang cukup meriah acara pada hari tu, bukan sahaja meriah dengan tetamu yg dtg tapi lagi meriah dengan persiapan rapi daripada tuan rumah. Ada persembahan daripada custom beragam dengan berbagai kareaktor yg hebat2, selain daripada persembahan tarian dan nyanyian. Pelancaran yg teratur dan penuh gimik ini merasmikan The Atmosphere bersama dengan 80 karya mural yg terdapat di dinding2nya.





80 karya mural dalam bentuk 3D memang kagum kalau kawn2 dtg ke sana. Mahamahu pun apa lagi bergaya posse bagai dengan mural2 yg memang seakan-akan hidup jika di ambil dengan kretiviti masing2. Bagi meraikan dan memeriahkan The Atmosphere maka 20 artis mural di panggil untuk mecurahkan hasil karya agar ia lebih unik dan menarik. Sepanjang hari tu Mahamahu menghabiskan masa dengan bergambar bersama karya2 mural yg hebat ni.

 


Majlis perasmian penuh gilang gemilang itu di rasmikan oleh Tan Sri Datuk Amar (Dr) Haji Abdul Aziz  Bin Dato Haji Husain - Non-Independent, Non-Executive Director of the Eksons Corporation Berhad bersama Mr Khoo Boo Hian - CEO of Tempo Properties. Majlis perasmian pun penuh gimik dengan lemparan serbuk emas kepada logo The Atmosphere menjadi simbolik kepada mural2 yg ada di sana.

 

Kalau kawn2 nak tgk sendiri hasil mural tu boleh terus dtg ker The Atmosphere Sri Kembangan dan ambil lah gambar yg hebat2 disana. Selain dari ambil gambar sebenarnya kawan boleh sertai pertandingan "Strike A Pose" iaitu pertandingan photography yg membolehkan kawn2 menang hadiah bernilai RM15,000 wow. Mcm mana nak masuk dan syarat2 penyertaan boleh layari laman facebook mereka di bawah ini.


The Atmosphere Sdn Bhd (725395-U)
1-3, Jalan Prima Tropika Barat 2, Taman Prima Tropika, 
43300 Seri Kembangan, Selangor Darul Ehsan.

Tel. 603-8942 3663
Fax. 603-8942 6336
Email: theatmosphere@tempo.com.my