iPhone,

iPhone 5C yang 'Cheap'

Selasa, Oktober 08, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam semua pembaca blog Mah@mahu dah juga rakan sekalian. Tgh kecoh kemunculan telepon generasi baru daripada iPhone. Sebelum ni menunggu kemunculan iPhone 5S tapi muncul sekali dengan iPhone 5C. Ada org kata knp iPhone bagi nama 5C yg bermaksud 'Cheap'. Itu kerana harga bagi keluaran ini murah daripada biasa, itu adalah tidak benar kerana 5C bermaksud 'Color'. Ini kerana keluaran iPhone ini penuh dengan warna-warni.

Sebab itu ada sesetengah pendapat mengatakan bahawa keluaran iPhone 5C adalah sesuai untuk golongan wanita atau juga golongan remaja terutama student. Bukan sahaja harga murah daripada generasi iPhone lain tetapi juga curi fizikal yg baru iaitu saiz dan warna. Di datangi dengan berbagai jenis warna tetapi yg mendapat perhatian adalah warna Pink, Biru dan Kuning. Akan dtang ke Malaysia pada bukan 11 atau bulan 12 ini.


Masih mengekalkan beberapa ciri sedia ada pada iPhone 5 sebelum ini seperti kelancaran dalam membuka lebih beberapa applikasi dan tiada masalah dalam mengeccass video secara live. Tapi body iPhone 5c tidak terlalu licin jadi selesa saja ketika digenggam. Kekuatan 5C sama saja jika anda sedang memakai model 5. cuma rekaan dan warna saja yang membezakan kedua-duanya. Bagaimanapun, skrinnya 1136 x 640 piksel Retina yang sama juga didapati untuk model 5S.

Didatangkan bersama iOS7 menjadikan ia kombinasi paling idea dengan rekaan dan harga. Bukan murah yg menjadi ukuran tetapi juga kualiti yg ada pada rekaan iPhone 5C. Harga di Malaysia dalam lingkungan RM1700 hingga RM1800 tu termasuk Tax kot hehehe. Bateri boleh tahan sehingga 20% kalau di gunakan tanpa henti seharian dari pagi sehingga petang. Ia sungguh berkualiti dan bagus dan sesuai untuk pengguna remaja aktif sekarang




* Maklumat daripada Yahoo Malaysia