Alam Semulajadi,

Bumbung Rumah Daripada Kotak Minuman Air Milo

Ahad, Oktober 20, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam semua kawn2 dan juga pembaca blog Mah@mahu anda pernah dgr bahaw bumbung rumah boleh di buat daripada air kotak milo. Percaya atau tidak bahaw ia adalah benar dan fakta sekrang. Bukan nak memperendahkan kualiti tetapi ia di buat dengan cara terbaik dan berkualiti. Knp kita tak nak tolong kepada kempen ni sebab kita pun hari2 minum air minuman dalam kotak bukan.


Kali ini Nestle dan juga Tetra Pak bersatu dalam mengumpul bahan buangan ini daripada menjadi sampah biasa yg tidak berguna. Kempen di beri nama "The CAREton Project 2013' yg akan berada di lebih 100 pusat kitar semula di Malaysia. Bermula daripada 1 Ogos lalu sehingga 30 Nov 2013  project ini akan berlangsung dan akan mengumpul sebanyk mungkin bahan buangan ini.


Tapi mesti ramai nak tahukan bahawa mcm mana daripada kotak ni boleh di hasilkan menjadi bumbung rumah. Semua kempen ini akan di guna pakai untuk membuat bumbung rumah yg akan di dermakan untuk rumah org asli seluruh Malaysia. Bukan sebijik-bijik kotak tu di jadikan bumbung ia mengalami proses yg lama iaitu pengasingan dan juga pembentukan sehingga menjadi bunbung yg utuh dan baik.




Kita rakyat Malaysia yg cinta akan alam sekitar apa lagi sama2 lah kita sahut kempen ini untuk membuang kotak milo di tempat yg di tetapkan agar hasrat murni untuk menjaga alam sekitar dan membantu penduduk asli tercapai. Tak susah tugas kita lepas minum ait buang dalam tempat pengasingan bahan buangan agar ia tidak di hapuskan sebagai sampah tak berguna. Jom sama2 sahut cabaran ini.