Kempen,

Jom Kibar Jalur Gemilang Diblog Anda Sempena Kemerdeka

Selasa, Ogos 20, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam semua pembaca dan rakan2 blog Mah@mahu semoga sihat selalu. Semua masih dalam mood raya kan nak buat open house and nak pergi beraya rumah kawn2. Dalam masa sama pun kita menyambut bulan kemerdekaan negara. Sibuk dengan kempen kibar Jalur Gemilang seluruh tempat dan seluruh permis tak kira rumah atau pejabat pun kena kibar. Kat kenderaan tak lupa gak kena kibar kat motor and kat kereta.

So dalam menyahut kempen ini Mah@mahu pun nak ajak rakan2 semua terutama rakan blogger agar letak lah tak byk pun satu bendera Malaysia kat blog anda. Bukan tujuan politik tapi tanda cinta kita pada negara dan tanda kita nak menyambut kemerdekaan. Mah@mahu pun dah letak satu bendera tak besar lah tapi semangat tu yg besar. Bukan kita nak bangga2 apa tapi satu daripada jati diri kita sebagai blogger Malaysia.


Bukan lah kempen tapi lebih kepada seruan kepada semua rakan2 blogger untuk letak bendera kat blog. Tak nak letak tak apa kalau letak tak dpt pahala cuma baguslah untuk kita. Baru org tahu blog kita ini adalah blogger Malaysia yg cinta pada keamanan dan kemakmuran. Tak nak jadi pegolakan sepergi negara2 lain yg kita lihat sekarang ni kat Mesir, Syiria dan byk lagi. Semua bergolak kerana tiada cinta pada negara dan saling nak merebut jawatan jer kejanya.

Mah@mahu tak nak jadi ahli politik yg hanya pandai berkata2 dan bersembang dalam blog. Tapi rasai kemerdekaan kita yg telah di kecapi lebih daripada 50 tahu ini. Bukan senang nak aman tapi kalau nak musnah senagn sahaja dalam sekelip mata. Guna media sosial ni pun boleh musnah negara kita tak perlu perang besar atau jatuhkan bom. Apa pun guna media sosial ke arah yg lebih baik dan lebih sihat seperti ini. Kalau ada yg bagu lagi post kat Fb atau Twitter tanda cinta kita kepada negara. Kalau rasa nak share entry ini di alu-alukan... Selamat berblog semua rakan2..