Mahamahu,

10 Cara Nak Banyakkan Like Di Facebook

Sabtu, Ogos 10, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam semua pembaca selamat Hari Raya Aidilfitri semoga gembira dapat berhari raya dan paling best apa lagi dpt duit raya lah hehehe. Tapi sebenarnya lagi best kalau boleh dpt like byk kat status Fb. Knp org gila2 nak kumpul like byk yer. Bukan apa kalau like byk dapat lah byk tarfik and ramai yg akan follow hehehe. Kat sini Mah@mahu nak share sikit mcm mana nak dpt like status Fb byk setiap hari. Ini pu hasil pendapat rakan2 yg Mah@mahu kumpul utk kegunaan bersama.

10 perkara mesti di lakukan utk dpatkan like byk di Facebook.

1) Update status penuh consistent. Maksudnya kena update selalu dan jgn biarkan status Facebook anda tidak di update lebih daripada sehari. Kalau boleh update lebih dalam masa sehari pun ok.

2) Update status mengikut masa yg sesuai. Anda pasti tahukan bila masa paling ramai org layari Facebook jadi gunakan masa itu untuk update status anda. Waktu sesuai adalah waktu rehat dan bersantai iaitu waktu malam.

3) Pastikan status anda ringkas dan padat. Gunakan tidak lebih daripada 150 aksara iaitu kurang daripada 3 baris ayat. Ini akan memudahkan untuk org baca dan faham isi status anda dan like.

4) Gunakan gambar yg jelas. Selain daripada perkataan gambar juga memain peranan dalam mendapatkan perhatian pembaca kerana setiap gambar ada kisah yg cukup menarik. Kerana itu gambar yg di post mesti jelas dan mempunyai makna.

5) Pastikan status anda relaven. Iaitu sesuai dengan situasi anda untuk menggambarkan lebih jelas kepada pembaca bahawa apa yg anda sedang hadapi.

6) Guna perkataan share, comment atau like. Kadang2 pembaca anda secara sepontan akan like status anda jika anda gunakan perkataan ini dalam situasi yg memerlukan bukan pada setiap masa.

7) Menganjurkan peraduan. Ramai org menggunakan taktik ini kerana peraduan adalah cara menarik minat org untuk baca dan like. Tetapi peraduan yg menguntungkan kedua2 belah pihak.

8) Gunakan nama pemimpin, selebriti atau artis yg popular. Ia sebahagian daripada cara yg sering digunakan oleh page artis. Tetapi pastikan ia tidak mendatangakan fitnah atau gosip.

9) Update status tips dan kongsian. Status tips atau kongsian lebih ramai org suka baca kerana anda akan bagi tips2 berguna kepada meraka bukan tips2 yg merosakan.

10) Update status mengikut perayaan/musim. Status mesti mengukit keadaan dan situasi semasa sebuah negara. Seperti contoh musim perayaan di negara kita atau juga musim musibah agar anda tidak tersalah update. 

Tips2 yg Mah@mahu kongsi ini bukan lah yg terbaik sgt untuk anda tapi jikalau di ikuti Insyallah ia akan mendatangkan hasil kepada status anda dan nampak lah perubahan. Bukan untuk mencari populariti tapi mencari teknik dan skill terbaik sahaja. Jadi lah pengguna berkhemah dan juga tidak melanggar etika media social di negara kita. Selamat mengupdate status ok..