Samsung,

Samsung Galaxy S4 Dalam Bentuk Mini Pulak

Selasa, Jun 04, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera dan salam 1 Malaysia kepada semua rakan2 dan juga pembaca blog Mah@mahu. Hari tu ada entry yg buat pasal iPhone baru akan keluar, tapi hari ni nak buat entry bahawa Samsung juga akan keluarkan lagi satu peranti yg lebih kecil dan juga menggunakan teknologi baru. Cepat betul mereka ni mengejar satu dama lain kan. 

Samsung Electronics Korea Selatan pada Khamis lepas telah melancarkan versi lebih slim telefon pintar Galaxy S4. Galaxy S4 Mini mempunyai paparan berskala lebih rendah kepada 4.3 inci dan berat dalam pada 107 gram, menjadikannya mudah untuk menjalankan dan mengendalikan dengan hanya satu tangan, kata syarikat itu dalam satu kenyataan. "Kami mahu memberi rakyat lebih banyak pilihan dengan Galaxy S4 mini - rupa yang sama dan rasa untuk Galaxy S4 tetapi untuk kegunaan lebih padat dan praktikal," kata JK Shin, ketua Samsung bahagian komunikasi mudah alih dan IT.



Pembinaan S4 Mini ini mengikuti corak bagi syarikat itu memvariasi telefon teratas pada titik harga yang berbeza untuk sasaran pelanggan yang mementingkan bajet, walaupun Samsung belum lagi mengumumkan harga atau tarikh pelancaran itu. Dilengkapi dengan pemproses dual core 1.7GHz, Galaxy Mini itu juga mempunyai kamera belakang menghadap 8.0 megapiksel dan 1.9 megapiksel HD hadapan menghadap kamera.

S4 saiz penuh, dengan definisi tinggi, lima inci skrin, telah menjadi jualan telefon pintar Samsung yang paling cepat setakat ini, dengan terjual lebih daripada 10 juta unit di seluruh dunia dalam tempoh sebulan pada April 26 pelancaran. Pembuat telefon bimbit yang terbaik di dunia berharap S4 akan meluaskan kehadirannya di pasaran mewah di Amerika Syarikat dan di tempat lain, bagi mengatasi kekuarangan dan permintaan yg terlalu tinggi terhadap iPhone.



*Sumber daripada Yahoo Malaysia 





0 Pandangan: