Aktiviti,

Makan Nasi Ayam Lagi Hujung Minggu

Isnin, April 08, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera kepada semua permisa dan juga pembaca blog Mah@mahu moga di berkati dan di cucuri rahmat hendaknya. Kali ni Mah@mahu nak bawa pembaca ke satu tempat makan yg special and best gak. Restoran nasi ayam di Bandar Baru Bangi ala2 nasi ayam chines style. Tapi kat situ memang hanya ada menu nasi ayam jer special. 


Restoran Yunnan Nasi Ayam yg cukup unik kerana berunsurkan tradisional masakan cina. Kalau masuk sana and tgk pada hiasa kat dinding menunjukkan tentang peribadi pemilik restoran tu sendiri. Penuh dengan hiasan lukisan seperti zaman denasty china dulu2. Siap ada susunan pasu hiasan yg cantik2 kat sana exclusive dari china katanya. 


 



Bla langkah masuk and di layan mesra oleh pemilik restoran tu kalau korang tgk seorang untie yg pakai anak tudung dan duduk kat kerusi tu adalah pemiliknya. Masuk jer dah tahu nak makan nasi ayam cuma kena order air jer. Kat sana air pun sedap ada air buah memang menyelerakan kalau minum tambah2 time tghari yg panas.



Harga untuk satu hidangan nasi ayam pun tak mahal dan berpatutan iaitu RM6.00 sahaja tapi memang puas hati kalau makan byk dan kenyang. Ayam byk dan sup yg sedap bila hirup terasa. Tapi best lagi kalau makan dengan sambal yg di sediakan boleh isi byk mana kita nak tapi tak pedas pun. Ada gabungan rasa manis, masam dan masin cukup menjadikan ia unik. Bila makan nak lagi tambahnya hehehhee.. Kalau kawn nak pergi lah cuba mesti nak lagi tak rugi.. Selamat menjamu selera...