Aktiviti,

Kempen 'Time To Give Back' Meriah

Khamis, Mac 07, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera semua rakan2 dan juga pembaca blog Mah@mahu sekalian. Mah@mahu tahu rakyat Malaysia adalah rakyat yg bertuah kerana 2 faktor. Pertama Rakyat Malaysia paling pemurah dalam memberi sumbangan tak kira dalam apa sahaja bentuk harta benda, tenaga, mahupun idea. Kedua kita ni paling byk tempat kanak-kanak terbair dan anak2 yatim piatu untuk kita bantu. So kenalah dengna kempen daripada lanjutan program Blogger Bertanggungjawab 2013.


Apa tu?? kalau anda masuk kempen ini mesti dpt segala info untuk membantu tak kira dalam apa sahaja bentuk bantuan. Kempen terbaru ini "Time To Give Back" adalah kempen sempena dengan sambutan Tahun Baru China baru2 ini. Ia telah di adalah untuk versi pertama di negeri Pulau Pinang. 3 buah pusat anak yatim piatu menjadi tumpuan untuk kempen kali ini. Yg peling best 3 tempat ini mendapat bukan sahaja kunjungan daripada pada blogger malah juga mendapat hadiah daripada penganjur. 3 tempat yg di maksudkan adalah Children's Protection Society, The Ramakrisna Ashrama dan Shan's Children Home.

Masa paling seronok bila melihat kanak-kanak ini adalah apabila ada org dtg melawat mereka kerana mereka ini sebenarnya bukan memandang harta benda sahaja tetapi perhatian dan kasih sayang daripada masyarakat sekeliling. Maklumlah hidup mereka tiada kasih sayang daripada kecil dan di jaga beramai oleh pusat jagaan mereka. Maka dengan kehadiran anda serta para blogger ini sedikit sebanyk terubat rindu untuk bersama keluarga mereka. 




Bila lihat wajah anak2 kecil ini teringat kepada adik beradik kita yg berada jauh. Terutama Mah@mahu yg mana duduk berjauhan daripada keluarga merantau mencari rezeki di kota. Tinggal keluarga dan adik beradik lain tapi kita masih boleh pulang untuk menziarahi mereka. Tapi bagi kanak-kanak ini siapa yg sudi hanay mereka yg mempunyai hati tulus ikhlas dan murni sahaja sanggup mendekati hati kecil ini. Pilu tapi seronok bila mereka semua gembira di hadapan kita. 



Bukan untuk meminta simpati sedakat keperihatinan kita kepada kanak-kanak ini sudh cukup. Tapi bagi organisasi Kempen Blogger Bertenggungjawab 2013 telah merubah persepsi para blogger ini. Agar lebih dekat dengan anak-anak yatim ini dan membantu mereka. Terima kasih kepada barisan penaja yg sudi membantu menjayakan program amal ini. Jutaan pernghargaan kepada Subway Malaysia, Chatime, Ninetology dan Langkawi Coral. Walaupun tidak sebesar mana sumbanga tetapi ia adalah ikhlas daripada mereka.



Kepada rakan2 lain kalau ada program seperti ini sama2 kita bagi support dan bantuan agar ia menjadi realiti. Dalam sama2 kita mengejar kejayaan tidak lupa pasa mereka yg segelintir ini masih mencari arah tuju yg lebih sukar dan perit. Bantuan anda adalah bantuan untuk meringankan beban. Selamat beramal dan selamat berblog..