Alam Semulajadi,

Earth Hour 2013 Kembali Lagi

Sabtu, Mac 23, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera kepada semua rakyat Malaysia khasnya dan dunia umumnya. Wahh dah mcm besar sgt blog Mah@mahu ni sampai org luar negara nak baca hehehe. Tapi tak apa tak kisah lah org mana nak baca pun cuma Mah@mahu nak kongsi info pada semua selagi saya selagi mampu. Hari ni seperti kita sedia maklum setiap Sabtu minggu ketiga dalam bulan March apa yg selalu kita lakukan?


Ramai dah sedia pada hari ni genaplah untuk kita mengulangi tradisi sambutan Earth Hour bagi tahu 2013. Alah kempen tutup barang elektri selama 1 jam tu. Mesti ramai dah follow and telah mengambil bahagian semenjak mula di perkenalankan pada tahun 2007. Mah@mahu juga antara org yg sentiasa ikuti program ni tak pernah miss sebab suka tgk berbagai cara mereka meraikan sambutan ni.


Tahun ni jatuh pada hari ni maka mlm ni akan kita ulang balik apa kita lakukan tahun2 lepas tapi mungkin tahun ni lebih baik dan lebih bagus. Mungkin mlm ni Mah@mahu nak off semua sekali barang elektrik termasuk peti sejuk hehehe ada brannnn..... Kat sini Mah@mahu nak kongsi 5 tips terbaik sebenarnya nak jaga alam sekitar. Sebenarnya ia mudah perkara paling simple dalam hidup kita jer jom kita buat sama2 ok.


So lepas ni jgn lah nak bagi alasan utk tidak sama2 turut serta dalam menjaga dan mesejahterakan bumi kita ni. Sebab ia pun tak lama masa makin singkat beringat lah hehehe.. So mlm ni jam 8.30mlm hingga 9.30mlm sejam sahaja. Tapi nak sgt tgk siaran berita kat tv pun di putuskan sepanjang waktu Earth Hour tu baru betul2 ikut kan hehehehe ada brannnn....