Aktiviti,

Sup Meletop Cawangan Ke 16

Khamis, Februari 21, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam semua rakan2 dan juga pembaca blog Mah@mahu. Kali ni segment makan2 lagi and jalan2 tapi kali ni jalan tak jauh untuk cari makanan yg enak2 dan sedap. Kawn2 tahukan Sup Meletop yg cukup popular masa kini. Bile sebut jer mesti ramai yg rasa terliur jer nak makan ke enakan sup yg di hasilkan sendiri oleh pemilik asal restoran ini. Tapi kali ni Mah@mahu tak perlu pergu jauh nak rasa sup meletop dah ada cawangan ke 16 di Puncak Jalil.

Cawangan ke 16 ni baru jer di bukan dalam sebulan yg lepas dan cawangan yg terbaru. Ia di buka di bawah Apartment Taman LTAT Jalan Bukit Jalil Indah 4. Kalau kawn2 cari Taman LTAT Bukit Jalil adalah restaurant sup meletop ni betul2 kat bawah apartment tu jer. Tak jauh nak pergi dari rumah Mah@mahu cuma beberapa minit jer perjalanan hehehehe.



Apa pun kalau dah sup meletop mesti akan supnya meletop gak kan. Kat sana ada biasalah sup daging, ayam, perut, tulang dan ekor. Selain tu ada juga Nasi Ayam, Mee Sup, Behun Sup dan juga makanan panas. Kalau sebut makanan panas tu makanan yg di goreng seperti nasi goreng dan mee goreng lah. Kedai di usahakan oleh anak2 muda ni memang nampak baru. 


Tapi menurut kata pemilik resepi ini memang di dapati daripada pemilik asal sup meletop di Desa Tasik Permaisuri tempat asal sup ini. Tapi bila makan memang betul lah sedap... Makan sup sahaja atau makan dengan nasi goreng pun sodap. Kalau yg demam2 tak sihat nak makan sup leh dtg sini dapat hirup sup panas nya mesti lepas tu hilang demam hehehehe..



Kalau kawn2 nak cari nanti cari lah signboard Balai Bomba Bukit Jalil and bila dan masuk simpang tu akan ada taman LTAT kat depan balai bomba tu. Cari lah Block F and kat bawh tu jer restorant sup meletop ni. Mungkin masih baru tak ada signboard lagi tapi boleh tgk banner yg ada kat pintu masuk tu.. Apa lagi plan dtg selamat menjamu selera..